2019-03-17, 11:20
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Sant, men ”de många” som ”förknippar” borde lära sig mer istället för att vi andra med koll ska spela okunniga i den grovt förenklade idiotin.

Vad ska de "andra" behöva lära sig menar du? Det användaren tar upp symboliserar islamism vare sig du vill det eller inte.
Citera
2019-03-17, 11:20
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Att det sker i en helig byggnad under fredagsbönen kommer få ödesdigra konsekvenser. Mig veterligen har det inte muslimer utfört attentat mot kyrkor i västvärlden i modern tid. Men det kommer det nog att bli ändring på.

Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag blir jävligt nyfiken när jag läser inlägg som dina. Vem är du? Hur gammal är du? Hur mår du?

Kan du sätta dig in i en situation att du har gått till en lokal för att träna, träffa vänner eller vad som helst, också plötsligt kommer det in någon och skjuter dig? Någon som har en fast övertygelse att du är ond, utan att veta ett skit om dig. Har man rätt att göra så mot dig, eftersom du verkar tycka det är rätt att göra så mot andra?
Jadå knallkork.

Typ som att gå på konsert i Paris...
Citera
2019-03-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Att man kan begå massmord och komma undan med ett bagatell straff.
Skulle du eller de anhöriga till offren vara mer lyckliga om han suttit fängslad livet ut?
Citera
2019-03-17, 11:22
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Jadå knallkork.

Typ som att gå på konsert i Paris...

Eller för den delen en skenande Spendrupslastbil mitt i shoppingrundan.
Citera
2019-03-17, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag misstänker att han själv egentligen inte vet. Verkar vara en minst sagt riktigt vilsen och rubbad individ. Han är all over the fucking place i sitt manifest. Å ena sidan påstår han sig vara "eko-fascist" medans han å andra sidan hyllar Kina, det mest överbefolkade och förorenade landet i hela världen. Dafuq?

Jag slår inte fast utan att ha alla korten på bordet, men efter att ha browsat 4chan ett tag rörande detta attentat så börjar det lukta jävligt mycket cointelpro och psyop över fanskapet. Hans resor till Pakistan och Nordkorea. Hans förbindelser med militären. Det faktum att John "pizzagate" Podesta var på besök i Nya Zeeland blott tre dagar innan detta hände. Att Israel bombar skiten ur Gaza ungefär samtidigt som detta inträffar. Mossads verksamhet i Christchurch som blev påkommen 2011. Att äcklet använder sig utav så många memes som möjligt (han är också tillräckligt sjuk att till och med associera Pewdipie med den här skiten) såsom remove kebab till exempel. Kalla mig foliehatt och galning bäst fan ni vill, men det här stinker. Det enda jag vet med säkerhet är att 50 människor (bland dem en hel del barn) mist livet helt i onödan på grund utav detta monster. Må de vila i frid.

Jag lämnar helt judefrågan och Israel utanför diskussionen om dådet. Och jag ser ingen större konspiration bakom Tarrant. Med reservation för vapenutbildningen.Men en liten märklig sak är hans ålder. Det uppges att han är 28. Tittar man på bilderna som är dagsfärska så ser han ut att vara 38. Minst. Han ser trött och härjad ut. Hade han varit en missbrukare så kanske 28 stämmer dock.
Citera
2019-03-17, 11:23
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Vad ska de "andra" behöva lära sig menar du? Det användaren tar upp symboliserar islamism vare sig du vill det eller inte.

Det är traditionell muslimsk klädsel. Thats it! Att talibaner är extrema reaktionära traditionalister är inte okänt. De flesta som bär traditonella klädseln är självklart inte talibaner.

Liknelsen kan göras på följande sätt. Folkdräkt är i Sverige traditionell klädsel, men de som bär den på midsommarafton vill knappast förknippas med JÅ.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2019-03-17 kl. 11:34.
Citera
2019-03-17, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Har du källa på att han är född med blodskam?
Han gjorde samma sak i Sverige så hade han kommit undan med 14 års fängelse. Fänriken flink bara 14 år för sitt massmord i Falun ,då sköt han ihjäl dugliga samhälles medborgare.

Nej, flink satt 20år effektivt vilket blir 30år på pappret.

Filmen var stabil, hade mgm någon erfarenhet inom film? pluspoäng för musiken.
Citera
2019-03-17, 11:27
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bila
Nej, flink satt 20år effektivt vilket blir 30år på pappret.

Filmen var stabil, hade mgm någon erfarenhet inom film? pluspoäng för musiken.

Så du gillar musik från Balkan som serbiska krigsförbrytare brukar spela?
Citera
2019-03-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag lämnar helt judefrågan och Israel utanför diskussionen om dådet. Och jag ser ingen större konspiration bakom Tarrant. Med reservation för vapenutbildningen.Men en liten märklig sak är hans ålder. Det uppges att han är 28. Tittar man på bilderna som är dagsfärska så ser han ut att vara 38. Minst. Han ser trött och härjad ut. Hade han varit en missbrukare så kanske 28 stämmer dock.

Det är ju helt subjektivt tyckande. Jag tycker att han mycket väl kan vara 28 om jag ser på bilderna. Han har tränat en hel del troligen och är PT. Ofta får personer som tränar styrketräning grövre ansiktsdrag.
Citera
2019-03-17, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Det är väl klart som fan att folk fördömer terrordåd riktade mot västerlänningar också.
Men inte fan sitter man och försvarar terrordåd som detta med 50 oskyldiga personer döda för det.

Vad är det för logik ni har? Ni målar upp det så otroligt svartvitt. Ni verkar tro att om man fördömer detta terrordådet, då kan man omöjligen fördöma de övriga terrordåden?

Vad sägs om att fördöma ALLA terrordåd på oskyldiga personer?
Exakt. Alla terrordåd ska fördömmas och bara för att man är emot detta dåd betyder det inte att man supportar alla andra. Väldigt märkligt att det numera verkar som att man ”måste” välja en sida även i terror.

Ska fördömmas = Jag kan givetvis inte bestämma hur andra ska tänka, men om det inte ens anses vara ett extremt tankesätt att supporta att någon mördar 50 pers såhär så kan ingenting längre klassas som extremism/terrorism.

Jag har skrivit om IS dåd hur mycket som helst innan och har fördömt dessa, och kritiserar ofta gärna hur handlingsförlamade våra politiker är.

Sedan är det dock helt sant att både medier och politiker ibland är usla på att ta all terror på lika stort allvar. Men media och politiker är inte hela befolkningen och deras inkonsekventa inställning löser man väl inte genom att bli likadan själv, eller genom att sjunka till andra agendors nivå.

Folk inom politik (från alla sidor) ska alltid skylla på vad ”andra” gör, även när de börjar resonera precis likadant själv. Hellre att man bara tar sitt eget ansvar och står för att man är helt inkonsekvent i politiska syften.

Men det är ju vänsterns fel. Och nästa gång är det islamisternas fel och nästa är det högerextremisternas fel, eller politikernas eller medias fel. Aldrig är det ens eget ansvar hurvida man konsekvent fördömmer all terrorism eller inte.

Tillägg: Extra drygt för såna som mig som verkligen konsekvent tar avstånd till all terror. För vi har inte längre bara en sida att argumentera och kämpa mot, vi har numera tre sidor som kommer med sina konstanta ursäkter och rättfärdigande. (Islamister, högerextremister och vänsterextrema). Tänk på det när ni tycker det är jobbigt nog att kämpa mot en enda sida ;-)
Senast redigerad av sjelvefan 2019-03-17 kl. 12:09.
Citera
2019-03-17, 11:31
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Skulle du eller de anhöriga till offren vara mer lyckliga om han suttit fängslad livet ut?
Ja självklart.
Citera
2019-03-17, 11:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Om muslimerna gett faan i att breda ut sej i världen, utan hållit sej kvar i sina länder, hade vi nog sannorlikt sluppit alla dessa handlingar.

Det tror inte jag. Då hade bara de vita arga unga männen hittat andra saker de stör sig på och attackerat dem istället, som t ex Pridefestivaler eller abortkliniker.
Sadistiska behovsmördare hittar alltid en anledning för att få kanalisera sin perversa drift.

Citat:
Av vilken anledning invaderar de land efter land?

För att världens I-länder i jakt på naturresurser gör sitt bästa för att förstöra deras hemländer.

Citat:
Själva är de ju övertygade om att deras religion är den rätta.
Varför "flyr" de då...??

De flyr inte från religion, de flyr från rovdrift och korruption.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in