Citat:
Ursprungligen postat av
balditroNN
Det är väl klart som fan att folk fördömer terrordåd riktade mot västerlänningar också.
Men inte fan sitter man och försvarar terrordåd som detta med 50 oskyldiga personer döda för det.
Vad är det för logik ni har? Ni målar upp det så otroligt svartvitt. Ni verkar tro att om man fördömer detta terrordådet, då kan man omöjligen fördöma de övriga terrordåden?
Vad sägs om att fördöma ALLA terrordåd på oskyldiga personer?
Exakt. Alla terrordåd ska fördömmas och bara för att man är emot detta dåd betyder det inte att man supportar alla andra. Väldigt märkligt att det numera verkar som att man ”måste” välja en sida även i terror.
Ska fördömmas = Jag kan givetvis inte bestämma hur andra ska tänka, men om det inte ens anses vara ett extremt tankesätt att supporta att någon mördar 50 pers såhär så kan ingenting längre klassas som extremism/terrorism.
Jag har skrivit om IS dåd hur mycket som helst innan och har fördömt dessa, och kritiserar ofta gärna hur handlingsförlamade våra politiker är.
Sedan är det dock helt sant att både medier och politiker ibland är usla på att ta all terror på lika stort allvar. Men media och politiker är inte hela befolkningen och deras inkonsekventa inställning löser man väl inte genom att bli likadan själv, eller genom att sjunka till andra agendors nivå.
Folk inom politik (från alla sidor) ska alltid skylla på vad ”andra” gör, även när de börjar resonera precis likadant själv. Hellre att man bara tar sitt eget ansvar och står för att man är helt inkonsekvent i politiska syften.
Men det är ju vänsterns fel. Och nästa gång är det islamisternas fel och nästa är det högerextremisternas fel, eller politikernas eller medias fel. Aldrig är det ens eget ansvar hurvida man konsekvent fördömmer all terrorism eller inte.
Tillägg: Extra drygt för såna som mig som verkligen konsekvent tar avstånd till all terror. För vi har inte längre bara en sida att argumentera och kämpa mot, vi har numera tre sidor som kommer med sina konstanta ursäkter och rättfärdigande. (Islamister, högerextremister och vänsterextrema). Tänk på det när ni tycker det är jobbigt nog att kämpa mot en enda sida ;-)