2019-03-17, 10:06
Medlem
mag-andtors avatar
https://www.youtube.com/watch?v=8gktuncNR88& -- "Moderata muslimer" i Norge.

Alla som praktiserar religionen är mer eller mindre islamister.

Vad gör man i en moské om man inte vill att samhället man lever i ska bli mer islamistiskt? Svårt att se att någon av de som tillber Allah inte vill att islam ska ha mer inflytande överallt.
Senast redigerad av mag-andtor 2019-03-17 kl. 10:10.
Citera
2019-03-17, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Idiot! Traditionell klädsel är inte ”radikal”. Talibaner åt bröd, är det också radikalt?

Det är en klädsel många förknippar med kvinnoförtryck, extremism, terror, våld mot icke-muslimer, våldtäkter, giftermål med barn. Symoliserar allt som fria europeiska länder inte står för.
Citera
2019-03-17, 10:15
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mag-andtor

Vad gör man i en moské om man inte vill att samhället man lever i ska bli mer islamistiskt? Svårt att se att någon av de som tillber Allah inte vill att islam ska ha mer inflytande överallt.

Som sagt, antingen har de alla blivit hotade med att de får ett skott i nacken när de lämnar lokalen (om de inte räcker upp handen på frågorna), eller så är det faktiskt som så att Koranen är ett dasspapper som är värdigt att torka sig där bak med.
Citera
2019-03-17, 10:19
Medlem
Amsvartners avatar
En liten reflektion så efter att ha sett videon... för det första så berörs man inte ett smack, eller jag iallafall, vad det beror på kan ju vara att man trubbats av genom att sett piloter brännas levande i bur, över öppen eld som kycklingar på spett, dränkas i burar, skjutas som måltavlor fastkedjade i fordon..osv osv..och av vilka då?
Av IS och andra sk "moderata mussar", same shit , different name.

Hur många av offren och anhöriga till dom i senaste videosnutten tror ni nånsin tatt avstånd till, eller för den delen kritiserat dom terrordåd som deras "bröder" utfört?

Det här va bara väntat, en tidsfråga.

Tragiskt hela skiten.
Citera
2019-03-17, 10:20
Medlem
Jag ska vara helt ärlig här. Hur mycket jag än försöker, och jag har sett videon, väcka ilska, avsky och avstånd inuti mitt hjärta, så går det bara inte. Jag är nästintill glad. Tycker lite, betona lite, synd om kvinnan och barnen som han sköt. Killen gick dock inte in i kvinnornas del, vilket visar någon sorts moral ändå. Det här ser jag som en hämndaktion för alla de gånger icke-muslimer varit utsatta för hemska kräk. Jag känner mer hat och ilska över det som hände i Marocko än de 49 döda här.

Ska vi börja prata oskyldiga. Börjar läsa om offren och deras liv och får direkt dåliga vibbar. En hjälpte muslimska flyktingar. En annan ska vara revisor i Pakistan och jobbar för att försörja familj i landet. Får ju direkt dåliga vibbar.

Varje gång en muslim går in i moské och ber böner över hur illa vi människor beter oss och hur vi bör straffas för att vi inte lyssnar på deras perversa bok dikterad av deras perversa falska profet, så förklarar de krig mot väst. Så jag kan inte se människor inuti en moské som oskyldiga. Hur många gånger har inte dessa människor bett om att förlåta andra terrorister i islams namn? Hur många gånger har de inte hyllat såna som bin ladin? Hur många gånger har de inte bett mot mecka om att förgöra israel med rätttroget blod? Nä, 0 fucks given!
Citera
2019-03-17, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Imamerna i London har fördömt varenda attack men det kanske inte rapporterades på Samnytt?

Sen dom där demonstrationerna ni förlöjligar hela tiden, efter drottininggatan, charlie hebdo osv, stod jag bredvid muslimer.

Men något säger mig att du inte kommer tro eller bry dig om att jag nu satte dig på pottan för du är redan radikaliserad.
Vilken inriktning av islam följde de fördömande imamerna? Sunni? Shia? Ahmadiyya?
Om det var Ahmadiyyamuslimer så borde du veta att de är lika tongivande inom islam som du, dvs inte alls.
Citera
2019-03-17, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mag-andtor

Rätt. Det finns inga moderata muslimer. Det är en jättelögn. Muslimer skall leva enligt Koranen och profeten Mohammed och här snackar vi inga trevliga saker, radikalt är minsta man kan säga.
Citera
2019-03-17, 10:46
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Allt med islam är radikalt

Japp, så är det.
Jag råder alla att läsa koranen, den heliga skrift som är ofelbar, "dikterad av Allah till Profeten".

Läs de häpnadsväckande skoningslösa påbuden om vad som ska hända de otrogna, oss alltså.

Koranen är fullspäckad med hot och hat. Inte alls bara extremister tror på den som den enda sanna skriften, ALLA muslimer tror på koranen.
Somliga av tvång, de måste, för att vara en avfälling från den enda sanna tron är det absolut värsta för en muslim.
LÄS KORANEN!
Citera
2019-03-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Tror inte du vet vad taqqiyya är. Det är något som shiamuslimerna historiskt använde för att skydda sig själv mot sunnimuslimer(de du avskyr). Det hela går ut på att ljuga i nödvärn för att skydda sitt liv.
https://en.wikipedia.org/wiki/Taqiya#Sunni_Islam_view

The basic principle of taqiyya is agreed upon by scholars, though they tend to restrict it to dealing with non-Muslims and when under compulsion (ikrāh), while Shia jurists also allow it in interactions with Muslims and in all necessary matters (ḍarūriyāt).
[...]
Al-Tabari comments on sura XVI, verse 106 (Tafsir, Bulak 1323, xxiv, 122): "If any one is compelled and professes unbelief with his tongue, while his heart contradicts him, in order to escape his enemies, no blame falls on him, because God takes his servants as their hearts believe."

Citat:
Det är intressant att inom extremhögern har taqqiyya blivit något ni skriker så fort en muslim yttrar sig "snällt" eller som en helt vanlig ickemuslim skulle uttrycka sig.

Taqqiyyaskrik inom extremhögern har blivit synonymt med "Det du sa just nu gynnar inte oss politiskt, därför gillar vi inte vad du säger".

Med andra ord, ni är ju helt galna. Allt handlar om konspirationer.
Nä. Man hör på vad de säger, och jämför med hur de agerar, och gör en bedömning av skiljaktigheten. Inget konstigare än så.

Citat:
Tittar du också på Alex Jones?
Ibland, enbart för skojs skuld. Men tycker ändå det är liten tvivel om att de faktiskt gör grodorna om till bögar.
Senast redigerad av N0rrb4gg 2019-03-17 kl. 10:49.
Citera
2019-03-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Nej, terroristen delade inte nazistiska värderingar.
Jag har för övrigt läst manifestet och det står ordagrant: "The nation with the closest political and social values to my own is the People’s Republic of China".

Fast det är ett JÄVLA tjat manifestet igenom om att bevara den etniska vita europeiska rasen, att inte rasblanda, att vita är en homogen grupp som delar samma egenskaper, utseende och karaktärsdrag etc etc etc.
Citera
2019-03-17, 10:49
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Det finns nog en viss logik i att han skjuter hennes, ja...IS är barbarer så varför skulle han göra undantag?
Självklart finns det ett syfte. Att livesända det han gjorde har också en mening i att så många som möjligt ska se, IS gör likadant med sina avrättningar. Och IS har själv beslutat vilka som ska dö, spelar roll om det är "oskyldiga", barn eller kvinnor. Dom skulle döda sin bror eller mamma om de bara ville...

Videon får större spridning ju extremare den är, så det finns en viss logik i att han skjuter henne. Det bidrar också till att skapa mer rädsla och kan ge upphov till motsättningar, vilket han också vill. Risken är dock att det får en motsatt effekt, och väcker sympati.
Citera
2019-03-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Japp, så är det.
Jag råder alla att läsa koranen, den heliga skrift som är ofelbar, "dikterad av Allah till Profeten".

Läs de häpnadsväckande skoningslösa påbuden om vad som ska hända de otrogna, oss alltså.

Koranen är fullspäckad med hot och hat. Inte alls bara extremister tror på den som den enda sanna skriften, ALLA muslimer tror på koranen.
Somliga av tvång, de måste, för att vara en avfälling från den enda sanna tron är det absolut värsta för en muslim.
LÄS KORANEN!

Ärligt talat vågar jag inte. Veta att folk du träffar på bussen i princip vill mörda dig. Man är redan paranoid i detta sossesamhälle fyllt av våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in