2019-03-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Jaha, ok isf tar jag tillbaka min kritik. Om muslimerna har varit varma och öppensinnad mot lokalbefolkning så är ju det faktiskt ett tecken på att dom genuint och ärligt respekterar värdlandets mentalitet etc.
Nej, de var inge warm and friendly. Länkades till en artikel över som förklarar vilket typ av Moské det var/är.
Citera
2019-03-16, 23:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Nej, de var inge warm and friendly. Länkades till en artikel över som förklarar vilket typ av Moské det var/är.

Vilken artikel?
Citera
2019-03-16, 23:22
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Sökt som ett as, vart hittar jag denna? Alla länkar är döda som jag hittar..

Kan ladda upp sen men här finns en del i nästan högsta kvalitén: https://www.youtube.com/watch?v=lo3yvn1av2E
Citera
2019-03-16, 23:22
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
En reflektion kring videon vid första moskén, till höger när han går in ligger en hel mussehög in vid väggen, varenda en av dessa spelar nog döda eller har ni annan uppfattning(?), men varför sprang de inte till utgången till vänster då de hade haft större chans att komma undan? Kanske bättre att kravla ihop och spela döda då, men men han verkade väldigt nitisk med att dubbelkolla...
Jag har bara sett film från ena. Finns det två?
Citera
2019-03-16, 23:23
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Vad pratar du om ens? Den enda filmen från andra lokalen är den som offren Själva spelat in efteråt, hans stream slutade där den gjorde, runt 16 min

Bevisar den det pastada hjaltedadet? Om du inte klarar av att fatta vad jag pratsr om ar ju inte mitt fel.
Citera
2019-03-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vilken artikel?
Dailystormer verkar vara nere just nu:
https://dailystormer.name/christchurch-new-zealand-mosque-recruited-al-qaeda-jihadists-killed-in-drone-strikes/

Hittade massor av med artiklar tidigare, men google News verkar ha "censurerat" allt med christchurch i.
Citera
2019-03-16, 23:25
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig

Vilken artikel?
Citera
2019-03-16, 23:26
Medlem
Så var det bekräftat.

Brenton Tarrant är i likhet med Breivik en ensamvarg utan varken cell eller organisations-tillhörighet.

Ytterligare en ensam man med storhets-vansinne som upplever att han missunnats den uppmärksamhet han förtjänar och av den anledningen genomför en sånt här vansinnes-aktion.

Det finns inget skäl till dessa två massakrer, förutom att det drar uppmärksamhet till gm. Samma som Stephen Paddock, med skillnaden att Breivik och Tarrant inser att dom måste ha ett motiv utåt sett för att inte betraktas som dom ensamma galningar dom är.

Skriv ett manifest, välj ut en grupp och skjut så många som möjligt så finns det tillräckligt många idioter i världen som köper att du har en agenda.

Det är en typ av extrem trolling. Köp det inte.
Citera
2019-03-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Du är sjuk som njuter av en avrättning av en 3-åring...

Här är han med sin pappa:
https://pbs.twimg.com/media/D1v4kpqWsAALRR3.jpg

Sök hjälp! och funkar inte det så kan det vara bra för dig att veta att vi behöver inte sådan som dig!

Denna tråd visar hur nära vi är ytterligare nazistiska terrordåd som denna i Nya Zeeland.. skrämmande
Ytterligare? Vilket är de tidigare nazistiska terrordåden?
Citera
2019-03-16, 23:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Var höll du hus förra året när muslimsk terrorism skördade över 20.000 offer?

Vad spelar det för roll? 0rganets inställning till det islamistisk terror är inte ett argument för att stöda terrordåden i NZ.
Citera
2019-03-16, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Jaha, ok isf tar jag tillbaka min kritik. Om muslimerna har varit varma och öppensinnad mot lokalbefolkning så är ju det faktiskt ett tecken på att dom genuint och ärligt respekterar värdlandets mentalitet etc.

OK?

Moskén i sig var en grogrund till extremism, därför han valde just denna moské. Står i hans manifest.
Moskén hade även en Youtube-video som länkades med ”Do not show to non-muslims” i beskrivningen. Denna video togs ner fort.

OCH NEJ, jag försvarar inte massmord, men jag försvarar fri fakta. Det han gjorde var hemskt och jävligt fel men att förvränga fakta är inte bra det heller. Att ISIS vill döda oss är ingen nyhet och att de utfört terrordåd här som är så mycket grymmare här än vad media ens berättar för oss... det är lika fruktansvärt. Och där finns det inga fakta om att koncertbesökarna i Paris ville ta över den arabiska världen - Innan de blev lemlästade.
Senast redigerad av BibelSkribent 2019-03-16 kl. 23:35.
Citera
2019-03-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De har nyligen hittat ett till offer, så de är nu uppe i 50 döda...Samtidigt så håller (riktiga) högerextrema politiker i Australien på och lägger skulden på muslimerna...Snacka om att sådana här saker lockar fram de största idioterna och att detta definitivt lär skada all form av invandringskritisk diskussion under de kommande åren

Tarrant's syfte är förmodligen, jag vet inte om han uttalat sig bortom de förvirrade rasbiologiska tankarna han har; att distansera den mer radikala bruna sfären han själv tillhör från den städade alt right-rörelsen. Han försöker tvinga fram ett ställningstagande. Antingen är du beredd att ta till våld eller så för du en kamp med demokratiska medel. Tarrant vill att fler lämnar den demokratiska rörelsen iklädd kostym och tar till våld eftersom den demokratiska vägen är körd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in