2019-03-16, 15:36
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Någon som vet vilka vapen de använde och hur de är i förhållande till vapenlagarna i NZ?https://en.wikipedia.org/wiki/Gun_laws_in_New_Zealand
Om det var legala vapen eller illegala vapen.

Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Hur kan det klassas som terrorism när man oskadliggöra fiender på ditt eget territorium, var norrmännen terrorister under andra världskriget oxå?

Det var väl en australiensare på Nya Zealändskt territorium, som sköt ihjäl Nya Zeeländska medborgare, inklusive Nya Zeeländska barn.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2019-03-16 kl. 15:39.
Citera
2019-03-16, 15:37
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag har googlat men får bara upp en massa artiklar om dådet. Så om någon har länk så vore jag tacksam.

Jag letar för fullt. Det verkar stämma.

Hittills har jag hittat detta om den aktuella moskén:

Citat:
A Christchurch mosque has been linked to the drone killing of New Zealand al-Qaida suspect Daryl Jones.

The parents of an Australian killed alongside Jones say their son was taught radical Islam in Christchurch, where he also met Mr Jones.

Christopher Havard was killed alongside Mr Jones by a US drone in Yemen last year.

His parents, Neill and Bronwyn Dowrick, say their son told them he was first taught radical Islam at the Al Noor mosque in Addington.

Citera
2019-03-16, 15:38
Medlem
Battalions avatar
Jag vet att folk sympatiserar med hans ideologi. Dvs ''kulturellt och etniskt rena länder''. Jag håller inte med, jag tycker att vi ska ha en striktare invandring, men tror inte på att den ''vita rasen'' finns eller skulle ha någon som helst betydelse.
Det jag absolut inte förstår är hur ni kan rättfärdiga mord på oskyldiga människor. Det skulle vara en helt annan sak om han gick in i ett IS-fäste i Syrien under kriget och peppra ner soldater. Men att gå in i en Moské utan att ha en aning om vem han skjuter mot är något som endast psykopater kan göra.

En annan intressant sak är att han kallar sig fascist, samtidigt som Mussolini sa detta
''I agree with you entirely. I don't believe a bit in the stupid anti-Semitic theory. I am carrying out my policy entirely for political reasons.'' - Mussolini
''Race! It is a feeling, not a reality: ninety-five percent, at least, is a feeling. Nothing will ever make me believe that biologically pure races can be shown to exist today. ... National pride has no need of the delirium of race.'' - Mussolini
Citera
2019-03-16, 15:38
Medlem
Någon som har länk till videon? Letat utan resultat.
Citera
2019-03-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Låter som Balkanmusik i början av filmen. Någon som kan bekräfta?

GM serb fylld med hat?

https://www.youtube.com/watch?v=FIcxqVRLEWI

https://www.youtube.com/watch?v=ocW3fBqPQkU
Citera
2019-03-16, 15:40
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itwillhold
Lägg av din tönt, muslimer har dödat mer kristna än kristna dödat muslimer. Segern är vår
Man man så klart inte generalisera alla muslimer som missgynnade genetiskt, men faktum är att det är få människor från de muslimska delarna av världen som är särskilt dugliga om man ser till vad de åstadkommit de senaste 50 åren.

Vi har i praktiken bara sett två vita självgående terrorister på senaste, men en hel hög muslimer som försöker sig på en-mans-shower. Det har inte gått så bra kan man ju sammanfatta muslimernas insatts till. Spränga sig själv men ingen annan t.ex den där första sura muslimen på Drottninggatan. Vilket stolpskott...
Jämfört med Breivik och Tarrant så ter de ju sig som rätt underutvecklade, eller hur?
Undantaget skulle möjligen vara WWC, men där var de ju en hel drös muslimer som behövde hjälpas åt för att prestera något. Inte så drivet som det vi sett nu.

Så, muslimer bör vika in skägget och förlika sig med tanken att leva i vår skugga. Över tid så kommer acceptansen, ge efter nu så kommer det smärta mindre.
Senast redigerad av drvind 2019-03-16 kl. 15:42.
Citera
2019-03-16, 15:40
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundpitbull
Någon som har länk till videon? Letat utan resultat.

Det är ju för fan länk till 2cm ovanför där du skrev det här.
Citera
2019-03-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
Låten är en populär meme på 4chan.

Vad spelar det för roll? Han sympatiserar självklart med serber och deras handlingar på 90-talet.
Citera
2019-03-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Hur kan det klassas som terrorism när man oskadliggöra fiender på ditt eget territorium, var norrmännen terrorister under andra världskriget oxå?

Han är för det första invandrare själv. Född i Australien med australiskt medborgarskap. För det andra var det ingen invasion att tala om från muslimerna som fick sätta livet till. Dom kom in i landet på laglig och fredlig väg. Inget krig har deklarerats och dom är på så sätt inte fienden.

Din jämförelse med norrmännen suger på så många sätt.
Citera
2019-03-16, 15:46
Medlem
Thraxxs avatar
Tror jag läste någonstans om Gms motiv till dådet var på grund utav Terrordådet i Stockholm där en ung tjej vid namn Ebba som dog skulle ha gjort honom vansinnig. Plus en hel del andra saker givetvis. Kan inte bekräfta om det är sant.

Har också sett videon och han verkar ju ta det som en promenad i parken, skjuter sin väg igenom hallen till moskén och går in och skjuter ihjäl alla han ser utan det minsta bekymmer från hans sida, han verkar ha tränat inför detta eller iallafall haft kunskap om vapen och taktik om man kollar på hur han utförde dådet.

Och vad ska "Subscribe to PewDiePie" som han säger handla om innan han börjar sin terror? Ett sadistiskt skämt av något slag eller?
Citera
2019-03-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
När börjar inbördeskriget?

Förhoppningsvis aldrig men vit fascistterroristerna försöker att skapa ett.
Citera
2019-03-16, 15:48
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _420_
Han är för det första invandrare själv. Född i Australien med australiskt medborgarskap. För det andra var det ingen invasion att tala om från muslimerna som fick sätta livet till. Dom kom in i landet på laglig och fredlig väg. Inget krig har deklarerats och dom är på så sätt inte fienden.

Din jämförelse med norrmännen suger på så många sätt.

Australien skapades av Europeer, så nej han är inte invandrare. Dessutom gjorde han det enligt manifestet mer för Europa.
En invasion är en invasion oavsett om den är "fredlig" eller ej. En invasion som är "fredlig" sker med våldsmonopolet från staten i ryggen, precis som i Sverige.

Vi får inte slåss mot invasionen här. Vi ska bara acceptera att bli spottade på, våldtagna, misshandlade och invaderade utan att göra något. Det är inte en fredlig invasion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in