2019-03-16, 11:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Förklara gärna vad du menar? Det var lite luddigt.
Så här säger han:

Were/are you a christian?

That is complicated.

When I know, I will tell you.
https://minfil.com/64i9adx8b4/The_Great_Replacement_pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
I Sverige tar det 1 år att ställa en terrorist inför rätta...här tar det två dagar

Nya Zeeland har mycket att lära

Här? Var då?
Citera
Medlem
Det är så många inlägg så har inte möjlighet att läsa igenom allt men är det någon som har någon slags tidslinje över händelsen?

Åkte han direkt till en annan moské efter det vi fick se i filmen?

Hur är de andra 3 inblandade som också blivit frihetsberövade?
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Så, här har du länken din jävla amöba.

https://news.sky.com/story/new-zealand-mosque-shootings-suspected-killer-is-fascist-who-had-contact-with-breivik-11666136
Står ingenting där om att han ser sig som nån kristen tempelriddare. Det påstås att han är kristen men citaten säger, fritt översatt, "när jag vet [om jag är kristen] så berättar jag det".

Med ett sådant kreativt förhållningssätt till sanningen är Fejknewsmonger ett mer passande nick för dig.
Citera
2019-03-16, 11:26
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är självklart lika illa hur man dödar oskyldiga, fegt som fan alla dessa sätt.

Fast du tycker väl inte allmänt att det är så illa att mörda oskyldiga? Du försvarade ju Lokkos tweet om att IS med sina mass- och folkmord inte är farligare än SD. Dessutom insinuerade du att SD kanske var skyldiga till slakten på Drottninggatan. Men kanske var inte IS offer oskyldiga enligt dig? Inte ens barnen?
Senast redigerad av Europe 2019-03-16 kl. 11:29.
Citera
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Här? Var då?
Fattar inte vad du försöker säga
Citera
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrr
Amerikansk utrikespolitik som är i praktiken israelisk har mördat miljontals oskyldiga människor sen 80-talet i mellanöstern.
Bara i Irak dog en halv miljon barn.

Amerikansk utrikespolitik är i praktiken amerikansk utrikespolitik.

Det är inte amerikansk utrikespolitik som har uppfunnit sharialagar och jihad.
Citera
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag vet i vilket syfte du skriver detta (försöka påvisa intelligensskillnad mellan raser) men du skulle kunna vända på det hela totalt. 9/11 var genialiskt genomfört (om än fruktansvärt) på grund av spridningen det fick. Det helt helt otroliga i att världen direktsänder och att alla ser det andra planet krascha in i den andra byggnaden i direktsändning. I propagandasyfte har jag kanske aldrig sett något mer effektivt som påverkat så många människor (hela västvärldens politiska klimat ändrades iom detta).

Försöker inte påvisa intelligensskillnad mellan raserna, utan svarade på en annan dumdristig person.
Personen ifråga skrev att araber utför bättre dåd än vita och tog 9/11 som ett exempel. Satte honom endast på plats för att visa att dådet var mycket större och innefattade mer pinaler än Nya Zeeland-skjutaren.
Citera
2019-03-16, 11:27
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrr
Amerikansk utrikespolitik som är i praktiken israelisk har mördat miljontals oskyldiga människor sen 80-talet i mellanöstern.
Bara i Irak dog en halv miljon barn.

Ok? I Sverige är fortfarande muslimsk terror det största hotet mot vår demokrati enligt Säpo, vilket make sense met tanke på hur många IS-terrorister vi har tagit emot med öppna armar i detta land
Citera
2019-03-16, 11:27
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Det är så många inlägg så har inte möjlighet att läsa igenom allt men är det någon som har någon slags tidslinje över händelsen?

Åkte han direkt till en annan moské efter det vi fick se i filmen?

Hur är de andra 3 inblandade som också blivit frihetsberövade?

Här har du: https://edition.cnn.com/2019/03/15/asia/new-zealand-christchurch-attack-what-we-know-intl/index.html
Citera
2019-03-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Står ingenting där om att han ser sig som nån kristen tempelriddare. Det påstås att han är kristen men citaten säger, fritt översatt, "när jag vet [om jag är kristen] så berättar jag det".

Med ett sådant kreativt förhållningssätt till sanningen är Fejknewsmonger ett mer passande nick för dig.

Ja jag skumläste hans manifest och minns att min uppfattning var att han inte alls såg sig som religiös.

Snarare skulle jag placera honom som vänster politiskt. Han ger mig också intrycket av en vänsterperson snarare än en typisk "högerrasist".

Må låta konstigt men läs hans manifest så får ni se själva.
Citera
2019-03-16, 11:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Var väl samma sak 9/11,Paris och Drottninggatan? Däremot mindre än attentatet på bögklubben i USA.

Tycker inte att det är samma sak. I Paris dödades ju jättemånga fler, och det var mycket närmare än NZ (I EU!). Men ändå var det inte till det närmaste samma mediabevakning. Har det något att göra med att det är muslimer som är offer i detta fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in