Citat:
Ursprungligen postat av
Mithrandil
Har lust att träffa sådana som dig irl - bara för att sitta och ha ett samtal och lyssna på dig, helt kravlöst. Vill bara lyssna och höra hur du bygger upp din verklighet.
Vill du se framtiden för oss vita, studera Sydafrika och de vitas situation där.
Om du vill se hur en konflikt sakta trappas upp, studera även USA och den extrema polariseringen och hatet mellan vita/republikaner och minoriteterna/demokraterna.
Studera historien om minoriteter under islam. Betänk att muslimska länder alla en gång varit kristna/hedniska, hur gick det till?
Judarna har kastats ut från över 100 länder genom historien, varför?
Hur beter sig minoriteterna mot oss nu och hur kommer de att bete sig när de blir en majoritet?
Jag ville aldrig att USA och Israel skulle gå ner i Mellanöstern och destabilisera.
Jag vill inte ha krig, jag vill inte döda någon, jag vill leva i fred bland mitt eget folk men tydligen så kommer jag kanske behöva ta ställning till det inom min livstid och jag har bestämt mig för vilken sida jag står på.
Muslimerna kommer att hämnas detta och våldsspiralen tilltar. "We shall overcome", blommor och kärleksbombningar löser ingenting, det är kvinnornas sätt att hantera jobbiga situationer. Männen i väst har med flit feminiserats just för att undvika en reaktion mot invasionen. Killen som sköt tyckte att det gick för långsamt, att vita behöver vakna innan det är försent. Kanske gör de det innan konflikten blir alltför blodig? Kanske behöver de sättas under hårdare press, precis som de styrande nu kommer att göra; med "antirasism", islamofobi-utbildningar, integration, öppnare gränser, övervakning, inskränkta friheter och hårdare vapenlagar.
Mer av det som gjort vita män till en andra klassens medborgare i sitt eget land, mer av det som gör att de känner sig åsidosatta, marginaliserade och hatade. Mer av det som skapade Brenton Tarrant.