2019-03-16, 09:58
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Fast filmerna har väl tagits bort? Iallafall den på youtube som det fanns en länk till tidigare i tråden.

Ja Youtube visar inte sånt material, och definitivt inte något som raderas 20 min efter att det laddats upp. Samma sak är det på LiveLeak, men ta en titt inne på www.TheYNC.com

Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Jaha. Jag såg en 17 min lång film där han gick in i en moske och sedan hämtade ett nytt vapen och gick in igen i samma moskee. Men jag missuppfattade kanske. Det finns väl såvitt jag vet inga andra medbrottslingar?

Vad jag har uppfattat så är filmen från en och samma moské. Han hämtar bara nya vapen i bilen för att se till att högarna slutar att röra sig. Men han drar därifrån i illfart, kanske till nästa moské. Men eftersom jag inte vet säkert så tänker jag inte påstå det.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Jaha. Jag såg en 17 min lång film där han gick in i en moske och sedan hämtade ett nytt vapen och gick in igen i samma moskee. Men jag missuppfattade kanske. Det finns väl såvitt jag vet inga andra medbrottslingar?

Ja men sen åkte han vidare efter den moskén och det kan förklara vapnen som han hade i passagerarstolen som han inte nyttjade i första moskén
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Muslimer älskar Jesus, det är deras profet.
Nej det gör de inte. Om de älskade Jesus så skulle de följa honom.

Citat:
Brenton Tarrant påstår sig själv vara kristen, en knight templar.
Lögnhals hade varit ett mer passande namn för dig att bära.
Citera
2019-03-16, 09:59
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Paaaaaa!

https://kiwifarms.net/data/video/694/694847-518a3baf6096388726e4e9ac7ca0336f.mp4

Hur sorligt det än är att en del oskyldiga dör så är det väl fan på tiden araberna får veta att what goes around comes around. Muslimernas tystnad och ointresse att hejda islamister gör de medskyldiga. Ibland behövs det våld för att motverka våld.
Undrar när vi får se första meme videon på det här?
Kan tänka mig en "shoot ém up" version med en score snurra som plingar till vid varje träff.
Givetvis ackompanjerat av musik och ljudeffekter.
Otäckt likt ett tevespel det här....
Citera
2019-03-16, 10:01
Medlem
Finns det en video del 2 av terrordådet? Jag såg att han gick in i en moské och sedan åkte iväg, men på nyheterna står det att han sköt i två moskéer?
Citera
2019-03-16, 10:02
Medlem
deadsets avatar
Tusentals muslimska terrorattacker sker varje år runt om i världen. Enbart förra året så skedde det 1976 (ettusenniohundrasjuttiosex) muslimska terrorattacker med över 20.000 offer.

Nu dillar vår idiot till statsminister, återigen, om att det är "högerextremismen" som är det stora hotet. Efter en enda jävla attack. En enda attack.

Ställ EN (1) attack mot TUSENTALS ATTACKER VARJE ÅR.

Jag hatar politikerna i det här sinnessjuka landet.
Citera
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Gårdagens terrorhandling är inte något kristendomen står för, fastän terroristen påstår att han är kristen. Nu när du får information på ett sätt som du förstår, dvs, när budskapet gagnar dig, kanske kommer få dig att förstå att det gäller för muslimer också. Muslimer älskar Jesus, det är deras profet.

Du hatar religionen baserat på okunskap, för om sanningen ska fram kan samtliga religioner demoniseras baserat på stycken av deras heliga skrifter. Brenton Tarrant påstår sig själv vara kristen, en knight templar.

Om man är kristen håller man väl inte på och babblar om att återses i Valhall?
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ja men sen åkte han vidare efter den moskén och det kan förklara vapnen som han hade i passagerarstolen som han inte nyttjade i första moskén
Jag får inte riktigt ihop förloppet. Efter moské1 drar han iväg och skjuter lite ut genom rutorna, sedan slutar filmen. När han grips är det på en "villagata", inte en parkeringsplats, hjulen snurrar och han är på marken tjugotalet meter bakom bilen. Antingen finns det två skyttar eller så har han har åkt till en moské2 och sedan dragit igen, alternativt så är det "bara" en moské som drabbats...

Det snackas i media om någon "hjälte" och någon tydlig sådan kan inte jag se i alla fall.
Citera
2019-03-16, 10:03
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mithrandil
Har lust att träffa sådana som dig irl - bara för att sitta och ha ett samtal och lyssna på dig, helt kravlöst. Vill bara lyssna och höra hur du bygger upp din verklighet.

Vill du se framtiden för oss vita, studera Sydafrika och de vitas situation där.
Om du vill se hur en konflikt sakta trappas upp, studera även USA och den extrema polariseringen och hatet mellan vita/republikaner och minoriteterna/demokraterna.
Studera historien om minoriteter under islam. Betänk att muslimska länder alla en gång varit kristna/hedniska, hur gick det till?
Judarna har kastats ut från över 100 länder genom historien, varför?
Hur beter sig minoriteterna mot oss nu och hur kommer de att bete sig när de blir en majoritet?

Jag ville aldrig att USA och Israel skulle gå ner i Mellanöstern och destabilisera.
Jag vill inte ha krig, jag vill inte döda någon, jag vill leva i fred bland mitt eget folk men tydligen så kommer jag kanske behöva ta ställning till det inom min livstid och jag har bestämt mig för vilken sida jag står på.

Muslimerna kommer att hämnas detta och våldsspiralen tilltar. "We shall overcome", blommor och kärleksbombningar löser ingenting, det är kvinnornas sätt att hantera jobbiga situationer. Männen i väst har med flit feminiserats just för att undvika en reaktion mot invasionen. Killen som sköt tyckte att det gick för långsamt, att vita behöver vakna innan det är försent. Kanske gör de det innan konflikten blir alltför blodig? Kanske behöver de sättas under hårdare press, precis som de styrande nu kommer att göra; med "antirasism", islamofobi-utbildningar, integration, öppnare gränser, övervakning, inskränkta friheter och hårdare vapenlagar.
Mer av det som gjort vita män till en andra klassens medborgare i sitt eget land, mer av det som gör att de känner sig åsidosatta, marginaliserade och hatade. Mer av det som skapade Brenton Tarrant.
Citera
2019-03-16, 10:04
Medlem
timeistheseasons avatar
Den andra moskén han ska ha skjutit emot, är det den som han skjuter emot med hagelgeväret när han sitter kvar i bilen? Känns som att han inte kan ha gått speciellt mycket mer rampage om "bara" 49 stycken dog efter att ha sett den första moskén bli helt fucked up. Har svårt att tro att under 40 dog där? 15-20 pers per hög och en handfull offer i entré och runt om i bönerummet.
Citera
2019-03-16, 10:05
Medlem
deadsets avatar
Om rollerna vore omvända - alltså om högerextremister utförde tusentals terrorattacker varje år - så skulle jag hålla med om att högerextremismen är det stora hotet.

Men nu är det ju inte så.

Det är muslimer som utför tusentals terrorattacker varje år. Inte högerextremister. Muslimska terrorattacker rycker man bara på axlarna åt. Men nu, helt plötsligt, börjar det slås på stora trumman. Vi är på väg mot krig. Det är så här det börjar.
Senast redigerad av deadset 2019-03-16 kl. 10:09.
Citera
2019-03-16, 10:06
Medlem
Citat:
Gårdagens terrorhandling är inte något kristendomen står för, fastän terroristen påstår att han är kristen. Nu när du får information på ett sätt som du förstår, dvs, när budskapet gagnar dig, kanske kommer få dig att förstå att det gäller för muslimer också. Muslimer älskar Jesus, det är deras profet.

Du hatar religionen baserat på okunskap, för om sanningen ska fram kan samtliga religioner demoniseras baserat på stycken av deras heliga skrifter. Brenton Tarrant påstår sig själv vara kristen, en knight templar.
Vart påstår terroristen att han är kristen?
Han är en högerextremist.
Snälla du, islams Muhammed mördade själv människor som inte accepterade islam,
och koranen, sunna och sharialag konstaterar överallt att islam ska styra över och förtrycka ickemuslimer och promotar död, våld och förtryck.
Inte enbart men om du följer muhammeds liv och val så ser du att han startade mjukt för att när han inte blev accepterad av judarna och de kristna övergick till svek och död.
Och islam lär ut att muhammed är den "perfekta människan" som alla muslimer bör försöka efterlikna, alltså göra som muhammed gjorde.
Jag har läst islamiska skrifter och dess historia min älskade vän.

Muslimer älskar Muhammed.
Deras Jeshua/Jesus är en falsk jesus de kallar för Isa.
Nej, min vän, du lurar inte mig.
Jag känner dessutom dig sedan tidigare.
Puss på dig lille gossen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in