2019-03-16, 08:10
Medlem
brainpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersimalmo
Såg på Aktuellt i går att även mussar i Sverige var rädda så man får se det som Mission accomplished successfully
Karln ska ha en medalj

Vadå medalj? Oavsett religion och hur kåt man än är på döda och lämlästa så är den här typen av aktioner bara onödiga och skadar den sak de säger sig strida för.
Citera
2019-03-16, 08:11
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Varför tittar du inte bara på klippet?

Gillar helt enkelt inte massmord på film. En liten egenhet jag har.
Citera
2019-03-16, 08:11
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mithrandil
Du måste ju ha en grundläggande känsla för koncepetet "generaliserbarhet" - man lär sig någon form av vetenskapsmetodologi i grundskola. Du förstår väl själv att inte fan är det "den generella gruppen muslimer" som kollektivt begår terrordåd som du skriver - så dum kan du inte vara. Påståendet "vissa män med attributet att de är muslimer begår terrordåd" är korrekt. Jag klarar av att folk har åsikter, men när de nyttjar yttrandefrihet mer än vad de har intellektuell kapacitet till, så behöver det påpekas.
Sorry, men det är för många av er som är rasister och som vägrar respektera andras religioner och kultur. Det är därför så många sätter sig i utanförskap och vägrar assimiliera sig. Och precis som du gör nu så skyller man på oss att vi inte vill integrera oss.
Newsflash: islam är cancer och NEJ vi tänker inte acceptera eran pedofil nekrofil profet. Och Nya Zeeland mannen visar att flera vägrar ta eran skit.
Citera
2019-03-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Har hört det här skiten så många gånger, hur orkar ni hålla på och försvara våldtäktsreligionen?
Vill du ha Kalifat, Sharialagar och Jihad så säg det då istället.
99,99 av alla högerextrema lever i fred med alla andra.

Religion i allmänhet är en pest på denna jord, och som anti-teist försvarar jag den inte. Jag blir upprörd av människors konstanta idiotiska tillämpning av koncepetet "generalisering". Det är inte "koncepetet" islam som begår brott då ett abstrakt koncept inte kan göra det. Det är inte alla muslimer som gör det då de inte har en kollektiv hjärna. Det är inte majoriteten av muslimerna då 99.99% lever i fred med alla andra. Utan det är en liten fraktion män som ofta är politisk motiverande med Islam som snuttefilt som begår dessa brott.
Citera
2019-03-16, 08:12
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Läs tråden, det är flera som diskuterat detta redan.
Jag har suttit här och läst hela natten och vaknade nyss från en 3 timmars sömn så jag skulle uppskatta om du kunde hänvisa mig till den sidan där det påstås att den videon är från NZ.Såg faktiskt den för över 2 år sedan och jag minns klippet som jag såg det igår. Jag föddes innan LiveLeak, på den gamla goda Ogrish-tiden.
Citera
2019-03-16, 08:14
Medlem
Mimurs avatar
Det står i MSM att Brenton Tarrant har haft kontakt med Breivik. Jag hade väl trott att Breivik inte skulle ha möjlighet att kontakta utomstående eller har jag fel?
Citera
2019-03-16, 08:14
Medlem
Vart kan man se filmen?
Citera
2019-03-16, 08:15
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
På Reddit diskuteras åtgärder mot "uppviglare". Borde man fängsla uppviglare som Shapiro, Pewdiepie och Trump? Borde man inte börja någonstans och ta bort alla "hatare" och deras plattformar som 4chan, Reddit och Flashback? Borde vi inte jaga rätt på alla som röstade ja (stöd för) i Breivik-tråden här? Långa fängelsestraff eller omskolningsläger?

(Detta reflekterar inte mina åsikter i frågan utan syftar främst till att belysa polariseringen som pågår)

Mvh
Jag har skrivit i andra diskussioner att det här är cuck politikernas fel - både i Sverige och utomlands. Hade man tagit tag i radikala muslimer och haft fungerande gränser samt utvisad dem direkt om de ändå lyckats komma in, så hade många av dessa terrordåd aldrig ägt rum.
Men så länge politikerna lider av islamfobi och rädsla att kränka alla dessa "moderata" muslimer som 'vips' skulle bli radikaliserade så kommer det här att bara bli värre och snart är Europa samma skit som de länder de påstår sig flytt ifrån.

Hoppas alla vänsterblivna som röstat röd-grönt och brölar om rasism är nöjda.
Citera
2019-03-16, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Sorry, men det är för många av er som är rasister och som vägrar respektera andras religioner och kultur. Det är därför så många sätter sig i utanförskap och vägrar assimiliera sig. Och precis som du gör nu så skyller man på oss att vi inte vill integrera oss.
Newsflash: islam är cancer och NEJ vi tänker inte acceptera eran pedofil nekrofil profet. Och Nya Zeeland mannen visar att flera vägrar ta eran skit.

Way to go - du lyckades att helt och hållet undvika att svara med något som kan klassas som intellektuellt. Du gick tillbaka till irrelevant standardhögerextremistisk propaganda.
Kopplat till din text: Det minsta du kan göra är att vara ärlig med att du faktiskt aktivt bidrar till radikalisering av farliga män som riskerar att begå hemska våldsdåd.

Tror att vi är klara här.
Citera
2019-03-16, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mithrandil
Religion i allmänhet är en pest på denna jord, och som anti-teist försvarar jag den inte. Jag blir upprörd av människors konstanta idiotiska tillämpning av koncepetet "generalisering". Det är inte "koncepetet" islam som begår brott då ett abstrakt koncept inte kan göra det. Det är inte alla muslimer som gör det då de inte har en kollektiv hjärna. Det är inte majoriteten av muslimerna då 99.99% lever i fred med alla andra. Utan det är en liten fraktion män som ofta är politisk motiverande med Islam som snuttefilt som begår dessa brott.
Ja, Religionen/ideologin som motiverar människor att utföra dessa handlingar är Islam.
Citera
2019-03-16, 08:16
Medlem
Bra att sanningen om den vita mannen har kommit ut. Världens största terrorister. Världskrig, kärnvapen, utrotning av judar, 20 års våldtäkt av mellanöstern med miljontals döda, förslavandet av svarta människor.
Citera
2019-03-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Du verkar efterbliven. Sluta med det och håll din ruttnande trut stängd.

Det spelar ingen roll vad du svamlar om - mångkultur ÄR krig, och vi är bara i början av decennier av lidande.

Oförmögen att skapa ett intellektuellt motsvar? Var i alla fall ärlig med att du faktiskt bidrar till att radikalisera högerextrema män som riskerar att begå hemsks våldsdåd på vår hemmark - en svensk ISIS-motsvarighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in