2019-03-16, 00:58
Medlem
Repatrieras avatar
Det var oundvikligt att det här förr eller senare skulle ske liksom att det kommer att ske igen. Det var givet att någon av alla hundratals miljoner västerländska icke-muslimer skulle hämnas för att muslimer slaktat de våra vid otaliga tillfällen. Sannolikt kommer nu muslimska hämndaktioner, tyvärr.

Det vore givetvis oändligt mycket bättre om de som tagit beslutat att hämnas mot den islamska terrorn riktade vreden mot de folk- och civilisationsförrädare till politiker som satt oss i den här situationen och om de skall attackera muslimer åtminstone i så fall se till att endast attackera de värsta hatmoskéerna och hatpredikanterna.

Media blir naturligtvis överlyckliga över detta, nu kommer de att gå all in för att relativisera det muslimska våldet och en hel del svagsinta människor kommer att köpa det argumentet. Det är ju lättast så att de kan fortsätta att förneka verkligheten. Men vi bör inte modfällas allt för mycket av den saken därför att å ena sidan vad det givet att detta skulle hända. Å andra sidan är detta ett ännu starkare argument mot media och mot våra politiker: det är ert fel att detta hände, det ligger inte i den mänskliga naturen att ta emot och ta emot och aldrig ge igen, vi lika lite som ni kan hindra att miljarder ickemuslimer aldrig skall hämnas. Ni har de här muslimernas blod på era händer. Hade ni inte planterat den här medeltida våldsideologin i vår mitt hade detta aldrig inträffat. I vad mån muslimerna har rätt att hysa agg mot våra länder är det mot er, vår s k elit, vi folket ville aldrig ge oss in och kriga i Mellanöstern.
Citera
2019-03-16, 00:59
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Svårt att säga. Det ligger många i hög och en del av dessa spelar nog döda och har andra framför sig som fungerar som buffert. Sedan skjuter han ju hej vilt utanför också och kan tänka mig att en hel del där träffades men inte dödligt. Ser bara en han faktiskt har ihjäl utomhus.

Han var till andra ställen också, utöver det man fick se i filmen. Så har jag uppfattat det iaf. Det måste vara där dom flesta skadade kommer ifrån? För kan inte överlevt en enda person av det man fick se. Han gick ju och dubbelkollade så dom var döda och jag fick omöjligen ihop det till 49 personer.
Citera
2019-03-16, 01:00
Medlem
Cryotechers avatar
Man hör att han lyssnar på den här låten en stor del av skjutningen: https://www.youtube.com/watch?v=apnGqCiWTi8&bpctr=1552696122

SS-marsch-remix. Hört den förut. Sjyst låt. Kan vara intressant att lyssna på för de som inte hört.
Citera
2019-03-16, 01:03
Medlem
Filmen såg mest ut som ett spel, Men de som är mest skrämmande är att läsa en del kommentarer här i tråden. Vågar ju knappt gå ut längre, blir ju rädd av att kanske bli dödad av en nazist eller muslim. Förstår inte detta hat i denna värld.
Nog fan att de finns cpn som begår terror men varför sjunka lika lågt som de föregående terrorister?
Gör man så här så är man en mycket sjuk person.
Senast redigerad av perelk 2019-03-16 kl. 01:06.
Citera
2019-03-16, 01:05
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Tycker inte han verkar påverkad alls faktiskt, utan väldigt fokuserad. Mycket adrenalin som pumpar dock. Ingen som inte är en total psykopat kan ju göra något så hemskt utan att bli berörd.

Håller med, han är bara lugn men folk har sett för mycket på film
Citera
2019-03-16, 01:06
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Sätter en spänn på att han fått utskrivet starka sinnesförändrande piller när hans far gick bort och han då kommit på detta. Han verkar som sagt påverkad av något. Hans diagnoser kommer nog fram så småningom.

Ja, blev själv felmedicinerad med piller man ger till fångar på death row. Kände att jag inte ens lyft på ögonbrynen om någon bredvid mig blivit överkörd när jag gick på dom.

Blir intressantare att följa än denna video.
Kändes mest ”meh”, rätt grisig och rejält feg, och totalt jävla onödig.
Citera
Medlem
22juni41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Filmen såg mest ut som ett spel, Men de som är mest skrämmande är att läsa en del kommentarer här i tråden. Vågar ju knappt gå ut längre, blir ju rädd av att kanske bli dödad av en nazist eller muslim. Förstår inte detta hat i denna värld.
Nog fan att folk har gjort mycket dumt, men varför sjunka lika lågt som de föregående terrorister?
Gör man så här så är man en mycket sjuk person. Tycker själv inte om muslimer så mkt men skulle aldrig gå in på en moské och leka battlefield in real life.

Politiker och massmedia är ansvariga för dagens polarisering.
Citera
Avslutad
En kommentar jag såg om en eventuell dåre till som kanske är lös? Men jag vet inget mer om det kan stämma eller inte.

”I am personally from New Zealand and the shooting in Christchurch was a huge shock. Living in such a small country, we never expect things like this to occur.

Right now jacinda ardern (our prime minister) and everyone else are in quite a panic. It is suspected that there is at least one more shooter, therefore a risk still exists.
Citera
2019-03-16, 01:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han var till andra ställen också, utöver det man fick se i filmen. Så har jag uppfattat det iaf. Det måste vara där dom flesta skadade kommer ifrån? För kan inte överlevt en enda person av det man fick se. Han gick ju och dubbelkollade så dom var döda och jag fick omöjligen ihop det till 49 personer.

Nej inte 49 i filmen så mer måste det varit. Vi har 4 stycken vid entren. Dessa dubbelkollar han inte så någon av dessa kan ha överlevt. Sedan inne i salen är det gissningsvis 20 pers på varje sida. Tror dock att flera av dessa kan ha överlevt då de kan legat bakom någon annan. Sedan en utomhus men han öppnade eld tom när han körde sedan och det måste ha träffat en del.
Citera
2019-03-16, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag tror det bästa man kan göra är att ha total yttrandefrihet. Låt extrema människor tala fritt på internet. Gör de det kommer de prata med sina "fiender" och människor med andra åsikter - detta kan få dessa radikala människor att få nya perspektiv och byta åsikter. Detta har hänt förut och det finns data på att sånt sker.

Det värsta man kan göra är att stänga ute dessa från sociala medier. Då kommer dessa radikaliseras i mörkret och man har ingen koll på dem.
Nej tvärtom så ökar det eftersom män med psykiska problem matar dem själva med budskap de sänder ut.

Du dödar oftast inte den du känner för. (Vill hoppa ordentligt över alla relationsvåld som är det vanligaste våldet) Jag syftar mer ideologiskt här. Så utvägen ur extremism är tidig gemenskap och inte att man helt släpper fritt det som gör folk sjukare. Självklart kan vissa hantera att söka svar i religion eller kultur och ideologi men nog ovanligt att det blir en försonande syn om det är bortom människor. Utanförskap i barn och ungdomsår är viktigt att angripa för att förebygga.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Håller med, han är bara lugn men folk har sett för mycket på film

Jag tycker att han verkar helt vimsig som han ränner omkring. Sen är det ju den store narcissistiske ådran som pumpar mest, när han drar oneliners till sin facebook publik. Patetiska helvete. Det här var hans 15 min av fame. Hans far i himlen måste vara stolt :P
Citera
Bannlyst
Den stora frågan borde vara istället för allt grinande bland manstanterna här, när kommer nästa vita attack mot kolonisatörerna? Kommer vi få se svenskar göra samma sak för att hämnas Ebba Åkerlund?

Jag tar aldrig avstånd eller ber om ursäkt för vita som organiserar sig och försvarar sig mot främlingstsunamin. Nog är nog, och det borde inte du heller sojapojke!
Senast redigerad av GeorgeS.Patton 2019-03-16 kl. 01:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in