Citat:
Ursprungligen postat av
22juni41
Innan folk spekulerar motiv och ideologi, FUCKING LÄS Brenton Tarrants manifest! (
länk)
Han är ingen nazist:
Han är ingen Trump supporter:
Enligt honom själv, han är ingen islamofobisk muslimhatare, han hatar bara muslimer och andra icke europeiska invandrare som ockuperar i europeiska länder och föder barn för att ta över Europa demografisk, dessa som han kallar "invaders" i hans manifest:
Är vi klara här nu? Läs hans manifest innan ni kommenterar i tråden!
Men han har mördat just muslimer och han har finansierat nationalistiska rörelser. Osv. Ska vi gå efter vad en galen extremist säger om det?
Brukar islamister kalla sig själva islamister? Brukar nazister kalla sig nazister? Brukar vänsterextrema kalla sig själva som vänsterextremister? Ska vi köpa det med om de beskriver sig själva på ett annat sätt?
Brukar extremister (oavsett ideologi) överhuvudtaget någonsin beskriva sig själva som ”extremister”? Nä nästan ingen gör det.
Brukar inte snarare varenda extremist oftast snarare rättfärdiga sina handlingar och se sig själva som ”frihetskämpar”, som vill rädda världen från vad som är ondska ur deras perspektiv? De ser sig oftare som demokrativänner än som extremister. Ska vi verkligen gå efter det? Ska vi även kanske gå efter hur IS-folk i Syrien beskriver sig själva och vad de har sysslat med?
Nej. Jag går därför mer efter handlingarna och vilka man nu stödjer, oavsett vad man nu väljer att syssla med för slags terrorideologi och oavsett vad man nu väljer att kalla det. Och om jag nu är osäker räcker det att bara konstatera att någon är en vidrig terrorist.
Tillägg: Däremot är jag också emot om någon häver ur sig att han supportar Trump. Han har inte visar något stöd för honom vad jag vet och handlingarna säger inget om det. Men det säger däremot att han hatar muslimer och han säger att attackerna handlar om den vita rasens överlevnad. Osv.