2019-03-15, 18:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Den här tråden börjar bli en aning rörig men det är några som hävdar att moskén är en Is-rekryteringsmoskè.
Kan vara ett rykte på fb bara.

Lättaste sättet att ta reda på hur det ligger till är att kolla om kvinnorna bär burka eller inte.
Ett tips bah!

Moskén har haft kopplingar till rekrytering av IS. Det finns ett par artiklar om det i media i AUS samt NZ. Sök på moskénamnet.
Citera
2019-03-15, 18:22
Medlem
KlasseArbogas avatar
Finns det inga bilder eller namn på de andra som gripits?
Citera
2019-03-15, 18:23
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Hur kan du legalisera Drottninggatan attacken bara för att en nasse skjutit ett antal muslimer

Om du läser manifestet så ser du klart och tydligt att han inte "identifierade sig som sådan".

Citat:
Were/are you a nazi?
No, actual nazis do not exist.They haven’t been a political or social force
anywhere in the world for more than 60 years. Were/are you an anti-semite?
No.A jew living in israel is no enemy of mine, so long as they do not seek
to subvert or harm my people. Were/are you a neo-nazi?
That is a very broad category of people, and the definition is fuzzy at best. So no, I don’t believe so. Were/are you a conservative?
No, conservatism is corporatism in disguise, I want no part of it. Were/are you a christian?
That is complicated. When I know, I will tell you. Were/are you a fascist?
Yes. For once, the person that will be called a fascist, is an actual fascist. I am sure the journalists will love that. I mostly agree with Sir Oswald Mosley’s views and consider myself an
Eco-fascist by nature. The nation with the closest political and social values to my own is the
People’s Republic of China.
Was there a political figure or party in history you most associate
yourself with?
Sir Oswald Mosley is the person from history closest to my own beliefs.
Citera
2019-03-15, 18:24
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Nej det är det inte. Fån

Vad är det då , gärningsmannens EKG ?
Citera
2019-03-15, 18:25
Medlem
Gusselbys avatar
Jag minns inte att terrordåd riktade mot västerlänningar utförda av islamister har kallats rasistiska, men jag kan minnas fel. Någon?

Eller är det skillnad ?

Winiarski på DN:

Citat:
Motivet är uppenbarligen invandringsfientlighet och rasistiskt hat mot muslimer,
https://www.dn.se/nyheter/varlden/michael-winiarski-motivet-ar-uppenbarligen-invandringsfientlighet/

För övrigt anser jag att detta som utförts i NZ idag är fullständigt idiotiskt, och fruktansvärt.
Citera
2019-03-15, 18:25
Medlem
Nr1. Det här visar det jag alltid tyckt: religon är roten till allt ont - oavsett vilken sort.

Nr2. Minn uppfattning ör att de här är extremt korkat om man är emot en grupp. Våldsspiralen kommer bara öka till fullskaligt krig för att nån ska vinna på det.

Nr3 för Sveriges del är de här i längden nått som vänstern i Sverige kommer dra stor nytta av. Profitera på människors död har de gjort i årtionden.

Nr4 att islam är stenålder som inte hänger med utvecklingen på jorden är grunden för de här beteendet kan man väl räkna ut med arslet.

Nr5 ruskigt osmakligt att folk här sitter och hejar på denna stolle. Det är trots allt människor vi har att göra med. Är inget direkt fan av muslimer, men jobbar och har jobbat i hop med en del som faktiskt är vettiga människor som anpassat sig till samhället och är precis som vem som helst.
Citera
2019-03-15, 18:26
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Missade jag något eller varför ligger de bara i hörnen?

Därför att dom blir pepprade fulla med 5,56 och söker skydd bland varandra, en naturlig reaktion när människor blir trängda.

Är du efterbliven?
Citera
2019-03-15, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HWG
Var kan jag hitta manifestet?

https://minfil.com/ObD0b0x3b2/The_Great_Replacementdocx_pdf
Citera
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Muslimerna gråter ut i moskeerna. Men efter Drottninggatan var det tyst, inga tårar endast bortförklaringar.

Plus en massa kids som hejade på.

Jag vill väldigt väldigt gärna veta hur man radikaliserats utan att någon predikar och hjärntvättar en. Hur kan man bli det igenom att resa runt i Europa? Har man bevis på han har träffat folk under denna tiden för att planera detta eller vill media slänga det i ansiktet på oss? Ska Säpo börja spana på varje människa som bokar flygbiljetter nu för tiden?
Citera
Medlem
Die.young.4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mebben
https://minfil.com/J2b6e0x1bb/Streamed_from_my_GoPro_with_https_-_live4.io_v_LIVE4gopro-2350426065176752_mp4
Finns det inget annat sätt att se videon på? Sist jag ladda ner något sånt fick jag massa jävla popup fönster reklam hela tiden!
Citera
2019-03-15, 18:28
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Han snackar lite i kameran, sätter på sin GPS och sin musik och kör till platsen. Parkerar, tar ut ett par vapen, ett hagelvapen och en semiautomatisk bössa av typen (min gissning) Ruger. Sen går han loss på ett par i foajén och fortsätter in i moskén tills han till synes haft ihjäl alla. För att säkerställa att så är fallet så dubbel-tapar han de flesta. Han gör sedan en avsökning på området och hittar ytterliggare 3 muslimer som han sänker, bland annat en slöjbeklädd kvinna som faller precis framför hans bil. Stönandes "help me" får hon ett skott i nacken. Sen sätter han sig i bilen och bestämmer sig för att hans hörsel är överskattad och avfyrar sitt andra pumphagel inifrån bilen. Filmen slutar med att han kör bil.

Jag tror vi kommer få se mer av detta. Allt som krävs är att några tar dom första stapplande stegen. Detta är ett av dom. Men vi kommer definitivt se mer att attacker likt denna.

Det finns hundratals tillverkare av ar-15 modellen, vad får dig att gissa på ruger?
Citera
2019-03-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Finns det inget annat sätt att se videon på? Sist jag ladda ner något sånt fick jag massa jävla popup fönster reklam hela tiden!
Iallafall med firefox så behöver du inte ens ladda ner, visas direkt på minfil-sidan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in