2019-03-15, 13:36
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Aa verkligen. Att så brutalt ge sig på oskyldiga. Lås in på livstid eller det strängaste straffet NZ har liksom. Inga ursäkter. Så många skott. Vart är rasisterna som ska ta avstånd från dådet nu? Dags att kristna fördömer detta makabra dåd.

Vars är dina sympatier för gm? Vad händer med att hat ska mötas med kärlek handhjärtan. Jag kan sätta en tusenlapp på att du försvarat mulismk terrorism precis som flummet boendes i husvagn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Arthur Brown - Fire

Risken är att de låtar han spelade uppnår kultstatus i högerextrema kretsar. Tråkigt för artisterna att behöva förknippas med detta. Också hemskt för PewDiePie.
Citera
Medlem
Uzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Det känns så jävla cpigt att detta händer i Nya Zeeland... GM är från Australien.... Det skulle vara som om Breivik drog till Danmark och utförde sitt terrordåd där...... Finns väl fler muslimer i Australien än Nya Zeeland??

Någonting är riktigt jävla lurt och cpigt här.

Han skriver följande i sitt manifest:

"Why did you choose New Zealand as a place to attack?
New Zealand was not the original choice for attack, I only arrived to New Zealand to live temporarily whilst I planned and trained, but I soon found out that New Zealand was as target rich of an environment as anywhere else in the West.
Secondly an attack in New Zealand would bring to attention the truth of the assault on our civilization, that no where in the world was safe, the invaders were in all of our lands, even in the remotest areas of the world and that there was no where left to go that was safe and free from mass immigration. "

Bland annat är hans manifest väldigt rörig med ingen klar motiv överhuvudtaget, han tar upp ämnen från båda sidor och det känns som om han bara vill väcka debatt. Något som han fullständigt lyckats med. Han nämner bland annat att han valde skjutvapen för att väcka en debatt om ökad vapenkontroll samtidigt som han vill provocera muslimer, vänsterfalan och högerfalang.

Om du ser en klar röd tråd i hans manifest, meddela gärna. Den här snubben gick bara ut för att dö helt enkelt.
Senast redigerad av Uzor 2019-03-15 kl. 13:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Intressant att dådet var högerextremt med tanke på att han beskriver sig själv som vänster bland annat som kommunist. Kan någon förklara för mig denna logik.
För att vänster och högerskalan är helt irrelevant. I dagens läge handlar det snarare om Globalism vs anti-globalism, den senaste räknas som högerextrem.

Hur många oskyldiga offer tror ni globalismen har på sin räkning?
Citera
Bannlyst
Vem är du?
Bara en vanlig vit man, 28 år gammal.
Född i Australien till en arbetarklass, låginkomstfamilj.
Mina föräldrar är av skotska, irländska och engelska lager.
Jag hade regelbunden barndom, utan några stora problem.
Jag hade lite intresse för utbildningen under min skola, knappt uppnått godkänd kurs.
Jag deltog inte på universitetet eftersom jag inte hade något stort intresse för allt som erbjuds i universiteten att studera.
Jag arbetade en kort stund innan jag satsade lite pengar på att investera i Bitconnect, sedan använde pengarna från investeringen att resa.
Senare har jag jobbat på deltid som kebabavlägsnare.
Jag är bara en vanlig vit man, från en vanlig familj.
Som bestämde sig för att ta ställning för att säkerställa en framtid för mitt folk.
Senast redigerad av matau 2019-03-15 kl. 13:43.
Citera
Medlem
gregersnegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Jesus vilket proffs. 49 dödade och 48 skadade. Ny massskjutar-standard, helt klart!

Japp. "Don't make the white kids angry". När vita blir förbannade på riktigt och i stor skala så kommer dessa muselmaner önska att dom aldrig satt sina smutsiga fötter i vita länder.

Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Finns det någon bild på vapnet, där man kan se Ebbas namn på, här i tråden?

https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2019/03/tyr.png
Citera
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
Fy fan vad sjukt. Gärningsmannen som gjorde det livestreamade det hela. Videon lär dock bli borttagen snart: https://www.youtube.com/watch?v=GrJ44gKBZLE&feature=youtu.be

Edit: Titta på egen risk.
Youtube-videon blev borttagen så här kommer en ny länk:
https://kiwifarms.net/data/video/694/694847-518a3baf6096388726e4e9ac7ca0336f.mp4

Vart är/hittar jag den andra delen?
Citera
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Arthur Brown - Fire

Tyckte mig också höra:

https://www.youtube.com/watch?v=ocW3fBqPQkU

Någon som inte vet var begreppet "remove kebab" kommer ifrån får snällt googla..
Citera
2019-03-15, 13:37
Medlem
Var det flera som sköt?

såg bara en gärningsman i videon.
Citera
2019-03-15, 13:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Intressant att dådet var högerextremt med tanke på att han beskriver sig själv som vänster bland annat som kommunist. Kan någon förklara för mig denna logik.

Har du läst manifestet? Han beskriver att han FÖRST var kommunist, sen liberterian och till sist fascist. Han beskriver sig även som rasist. Samtidigt så verkar han förakta hela det kapitalistiska systemet.

Och just ja: han är oxå HELT JÄVLA STÖRD I HUVET😜
Citera
2019-03-15, 13:38
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Det är verkligen så jävla äckligt att se hur folk blir mer upprörda över att ett gäng muslimer blir dödade än det faktum att tiotusentals européer blir mördade/våldtagna/grovt misshandlade varje år av muslimer.

Jag säger inte att detta dåd var någonting bra men på vilket sätt är det värre än det som européer får stå ut med varje år?
Citera
2019-03-15, 13:38
Medlem
mag-andtors avatar
Är det bekräftat att det här var radikaliserade moskéer där terrorrekrytering har skett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in