2019-03-15, 10:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarvadhare
Menar du alltså att det är logiskt, och rimligt, att börja planera för att mörda sina barn, p.g.a. en preliminär diagnos?

Nej, avskedsbrevet är en efterhandskonstruktion, avsedd för verka förmildrande.

Mördandet är utfört efter minimal planering.

Jag skrev att jag tror men har du några bevis för att det är som du skriver så skall jag genast ändra mig

Edit bäst att tillägga givetvis anser jag inte att det är logiskt och rimligt men mitt svar handlar om vad föräldrarna kanske tänkte och kände. Två vitt skilda saker
Senast redigerad av 57Emma 2019-03-15 kl. 10:41.
Citera
2019-03-15, 10:46
Medlem
Tack för bilden på avskedsbrevet. Då var det inte handskrivet trots allt.

Varför var det då så viktigt att framhäva och strida för att det var handskrivet av Hanna?

Vad finns det egentligen som otvivelaktigt bevisar att BÅDA föräldrarna var med på detta?!
Citera
2019-03-15, 10:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag tror inte att det brevet var riktat till nära och kära utan till polisen.

Antagligen var det så.
Men man kan ju fråga sig varför det skulle vara så viktigt när alla är döda?
Ingen har i vart fall omtänksamt tänt ljuset på nedervåningen eller lämnat några tecken på att de stackarna som skulle hitta familjen blev förvarnade. Den stackars läraren som kom dit kunde ju också gluttat i en fösterspringa och fått en chock av en hängd man.

Inte heller hade man ordnat så någon verkligen skulle kunna hitta dem.
Man har lagt mycket krut på att visa på två GM med framställd dator och printat förklaringsbrev - allt för att inte peka ut en ensam GM. Men man verkar inte ägnat upphittarna eller andra så mycket omtanke annars.
Citera
2019-03-15, 10:49
Medlem
Dessutom planerat sedan tidig höst.
Dvs ungefär samtidigt eller strax efter att Oskar publicerade sin märkliga momssaga?
Citera
2019-03-15, 10:53
Medlem
Citat:
De lämnar ut tillräckligt för att vi skall få en bild av vad som hänt. Spelar ingen roll hur stor procent av undersökningsmaterialet de lämnar ut. Det finns anhöriga som mår dåligt och vill inte att allt skall komma ut. Se bara hur denna tråd ser ut, förstår mycket väl att allt inte skall presenteras.

Nu har du nog rätt också. I det här mordfallet pratas det mycket om anhöriga. Anhöriga till gärningsmän och offer mår väl alltid dåligt? Är båda anhörigas sidor lika starka? Med tanke på att brottsplatsen motbevisar hypotesen om planering så undrar man vad anhöriga skulle vilja skydda.

Ingen kan bilda sig en uppfattning om vad som hänt mha den information polisen redovisat.
Citera
2019-03-15, 11:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror inte att det brevet var riktat till nära och kära utan till polisen.
Får ingen känsla av det jag heller, inte undra det blev en "slash förklaringsbrev" via pressträffen.
Inledande mening kan inte bli tydligare:

"Vi har gemensamt och i samförstånd beslutat att ta våra och våra barns liv."

Beslutstid är säkert Moas diagnos.
Citera
2019-03-15, 11:05
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Nu har du nog rätt också. I det här mordfallet pratas det mycket om anhöriga. Anhöriga till gärningsmän och offer mår väl alltid dåligt? Är båda anhörigas sidor lika starka? Med tanke på att brottsplatsen motbevisar hypotesen om planering så undrar man vad anhöriga skulle vilja skydda.

Ingen kan bilda sig en uppfattning om vad som hänt mha den information polisen redovisat.

På vilket sätt motbevisar brottsplatsen om att det inte var planerat?
Citera
2019-03-15, 11:05
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Tack för bilden på avskedsbrevet. Då var det inte handskrivet trots allt.

Varför var det då så viktigt att framhäva och strida för att det var handskrivet av Hanna?

Vad finns det egentligen som otvivelaktigt bevisar att BÅDA föräldrarna var med på detta?!

Tjafset om att H själv skulle skrivit brevet förstår jag inte heller. Det framgick ju redan på PT att det rörde sig om en tryckt text som var underskriven med namnteckningar.

Nu försökte några i tråden hävda att man kunde trycka dit texten med pennan också.....
Ungefär som man hävdade att man kan strypa och kväva ihjäl sig själv.....
Eller att trollet Stehlitz var sanningssägare, hen som planterade uppgiften om det handskrivna avskedsbrevet...
Eller att A-C A aldrig existerade....
Eller att postaren Dreba bara gissade/ hade fått info från andra i tråden....

Sannolikt handlar allt om att skapa tvivel kring de fakta man inte vill ska komma fram och hitta på underlag för det man själv vill ska stämma.
Trist när flera av oss vill veta vad som egentligen hände och gräver vidare.
Citera
2019-03-15, 11:06
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Det som döljs kan ju faktiskt vara psykisk misshandel inom hemmets fyra väggar. Någon skrev att H hade ont i ryggen. De kan ha vart hårt hållna av den starke och blivit sjuka av det. Fått dåligt mående. Om det också är så att det var videoövervakat så var det ju nån som höll sin familj i ett järngrepp. Äldre flickan såg ju inte alls glad ut på den bilden i tråden här. Ledsen i ögonen. Bara tragiskt allt.
Citera
2019-03-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Debran
Pratar du om dethär avskedsbrevet?
http://forumbilder.se/I4PEK/e1160bf5-d813-433e-af3e-de9a726e6e68

Om så kunde LH spå vem som skrivit det.
Varför talade hon inte om det för polisen när inte ens polisen vet.

Tack för bilden av förklaringsbrevet.

Har någon undertecknat det? Varför är underskrifterna maskade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Dessutom planerat sedan tidig höst.
Dvs ungefär samtidigt eller strax efter att Oskar publicerade sin märkliga momssaga?

Bjärred, den 30 augusti 2012, uppdaterad och färdigskriven 2 augusti 2017
(Oskar Henkow)
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tjafset om att H själv skulle skrivit brevet förstår jag inte heller. Det framgick ju redan på PT att det rörde sig om en tryckt text som var underskriven med namnteckningar.

Nu försökte några i tråden hävda att man kunde trycka dit texten med pennan också.....
Ungefär som man hävdade att man kan strypa och kväva ihjäl sig själv.....
Eller att trollet Stehlitz var sanningssägare, hen som planterade uppgiften om det handskrivna avskedsbrevet...
Eller att A-C A aldrig existerade....
Eller att postaren Dreba bara gissade/ hade fått info från andra i tråden....

Sannolikt handlar allt om att skapa tvivel kring de fakta man inte vill ska komma fram och hitta på underlag för det man själv vill ska stämma.
Trist när flera av oss vill veta vad som egentligen hände och gräver vidare.
Du framstår som desperat.

Det viktigaste föräldrarna skrivit tycks vara mindre viktigt:

Gemensamt "beslutat ta våra och våra barns liv."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in