2019-03-15, 10:53
Medlem
Det äcklar mig att han skjuter en helt oskyldig kvinna utanför moskén. Om han vill motivera sina illdåd med att han attackerar anhängare av en fundamentalistisk våldsideologi som dödar oskyldiga (han påstår ju att det bland annat är en hämnd för drottninggatan) borde han inte själv ge sig på oskyldiga. Han är förmodligen bara ännu en frustrerad efterbliven incel som suttit för mycket på 4chan. Ingen normalt funtad man dödar en försvarslös förbipasserande på det där sättet.
Citera
Medlem
Ganska generiskt manifest
Dock mycket mer långt gången i tankarna än alla SD-pajaser på flashback
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
GM är alltså från Balkan?
Nej hans föräldrar var skotsk/irländsk /brittiska
Citera
2019-03-15, 10:54
Medlem
Dryeds avatar
Inte konstigt att dessa typer av dåd utförs! Det är som svar på att flygplan som kapas och kraschas in i byggnader, människor mördas av terrorister på varuhus och med stulna lastbilar på gator i städer och att kvinnor och barn halshuggs i en sjuk religions namn. Inte bara i Sverige, utan runt om i världen.

Den naiva västerländska inställningen kommer tillslut att få förödande konsekvenser... och vad gör "vi"? Låter skolungdomar strejka för miljöns skull... Dag att vakna upp ur flumeriet! Är dock rädd att det redan är försent...
Citera
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Inget, det kan jag garantera dig. Droger går inte hem hos dessa.

Stämmer inte. Det är tydligen ganska vanligt med SSRI hos vissa som begått skjutdåd. Också är det inte helt ovanligt att folk som mördat har haft Stilnoct/Imovane i kroppen.

Breivik tog en cocktail innan han åkte mot Oslo för att parkera bilen och för att senare åka iväg mot Utöya.

Jag menar inte att folk som går på dessa för vanliga problem är farliga, jag själv gör det, men jag som vet vad te.x SSRI gör med vissa känslor och sånt kan förstå hur avtrubbningen kan vara till stor hjälp vid te.x en massaker.
Citera
Medlem
KlasseArbogas avatar
Finns det screenshots från kommentarsfältet från livestreamen på Facebook?
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Finns det någon bättre källa på videon förutom theync? Tar år att buffra videon.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon99
Har inte hängt med riktigt, är det samma person som har skjutit i båda moskéerna, eller skedde det samtidigt?
Fyra är tydligen gripna, men hittar ingen info vad de andra tre har haft för inblandning.

Antagligen sådan som kände gärningsmannen eller tillhör familjen. Storsvep är vanliga i sådan här sammanhang- Sug in hela stimmet, sila och släpp ut de som inte fastnade i silen. Någon hänsyn till personlig integritet tas sällan.
Vore dumt att vara en medgärningsman på förberedelsestadiet när man vet hur det kommer att sluta. I så fall är det lika bra att delta fullt ut eller inte alls.
Citera
2019-03-15, 10:55
Medlem
Nej han lyssnade bara på den där "remove kebab låten"
Serbisk musik är ju som all musik på balkan, låter extremt oirentaliskt, med vibrato på slutet av varje ord
så lite ironiskt känns ju som han lyssnar på arabmusik innan dådet

Men nej det är serbisk musik..
Citera
2019-03-15, 10:55
Medlem
Vad är det som konkret pekar på att han är "högerextrem"? Det är svårt att få någon klar bild av GM i så här tidigt skede.
Citera
2019-03-15, 10:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryed
Inte konstigt att dessa typer av dåd utförs! Det är som svar på att flygplan som kapas och kraschas in i byggnader, människor mördas av terrorister på varuhus och med stulna lastbilar på gator i städer och att kvinnor och barn halshuggs i en sjuk religions namn. Inte bara i Sverige, utan runt om i världen.

Den naiva västerländska inställningen kommer tillslut att få förödande konsekvenser... och vad gör "vi"? Låter skolungdomar strejka för miljöns skull... Dag att vakna upp ur flumeriet! Är dock rädd att det redan är försent...
Bara igår såg jag en video på twitter där en kanada-residerande somalier påstår att "we muslims are the victims of 9/11" - utan att blinka eller rodna.
På riktigt. På allvar.
Citera
2019-03-15, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliassonsfinapojke
Det faktum att terrrorekrytering sker i moskeer byggda i väst motiverar detta. Lämna islam i sandlådan ni flyr ifrån om ni vill leva i väst, annars stanna kvar.

Fast jag menar ändå att man iaf borde ta reda på vilka som radikaliserats innan man skjuter dem. Bara för att man är inne i en moské är man ju inte extremist. Jag är katolik och går till kyrkan ibland när mina föräldrar tvingar mig. Inte är jag extrem för det. Det kan finnas 20 extrema i kyrkan utan att jag vet om det men så ska jag skjutas ihjäl för att jag råkar stå i samma lokal som dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in