2019-03-15, 10:05
Medlem
kakelpannas avatar
Störd snubbe. "Subscribe to pewdiepie".

Vad tror ni det är för fel på honom diagnosmässigt och psykologiskt?

Kollar på videon. Han har parkerat. Är det gore och shit eller kan man kolla vidare?
Citera
2019-03-15, 10:05
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Låten som spelas i bilen hyllar serbiska krigsdömda generaler och politiker som är dömda för folkmord. Låten uppmanar till att rensa ”turkar” och ”kroater” och att serber inte är rädda för någon.

En sådan låt spelas knappast på Nya Zeelands radio direkt, utan den är noga utvald för ändamålet som denna terroristen skulle utföra.

Klart som korvspad att han funnit inspiration i låten.

Det är väl en meme?
Låten efter att han lämnar moskén efter första skjutningen var en tysk låt som handlar om tyska fallskärmsjägare. Ska man då säga att det är tyskarnas fel också?
Citera
2019-03-15, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matau
Breivik lär inte få veta detta där han sitter.
Varför inte det?
Citera
Medlem
Ancient-Lurkers avatar
Vi vet ju inte vad den stackars skytten har råkat ut för tidigare, vilka psykiska bagage och trauman han bar på som gjorde att han kände sig tvungen att skjuta alla dessa människor...
Citera
Medlem
Mosbulles avatar
Sjukt och vidrigt.
Men det kommer att bli fler och värre attentat tror jag.
Det blir mer blod innan det blir bättre, sorgligt men sant.

Terroristen som gjorde detta greps av polisen va?
Citera
2019-03-15, 10:08
Medlem
shitinmyasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok. Jag tror du har fel.

Tvärtom tror jag det kommer bli ganska tydligt at dådet är en enskilds verk. Kopplat till en högerextrem miljö, men inte direkt till ett land, en stat eller en kultur. Jag tror därför inte att det kommer motivera terrordåd, iaf inte islamistiska.
Du har nog rätt i din analys av att det är en enskilds verk. Huruvida det är kopplat till höger eller vänster, vet jag ej, varför måste du dela upp det till en slags statistik mellan politisk tillhörighet?
Denna gärning är utförd, många offer utöver de döda. Terrordåd i Sverige kommer att ske, i 999 fall av 1000 av terrorister med islam som ursäkt, eller kanske en mildare dödsattack från Greider eller nåt, vad vet vi?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Störd snubbe. "Subscribe to pewdiepie".

Vad tror ni det är för fel på honom diagnosmässigt och psykologiskt?

Kollar på videon. Han har parkerat. Är det gore och shit eller kan man kolla vidare?
Inte så gorey. Man ser lite blod endast vid ett tillfälle, på personen som sprang rätt emot honom.
Citera
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Exakt.

Och det är det som stör mig så mycket med den här vansinniga gärningsmannen.
Han åker in till en moské och dödar helt oskyldiga, vanliga muslimer. Folk som absolut inte förtjänar den döden.

Vad han BORDE ha gjort är att åka till IS/ISIS eller infiltrera en LOKAL islamistisk terrorismorganisation och ta DEM av daga.
Då hade han nästan blivit en hjälte. I detta fall blev han en terrorist själv - en extremist.

Jag undrar hur mycket han egentligen bryr sig om någonting? Han kanske bara vill skjuta folk? Huliganer är ju lite så, de vill ju bara ut och förstöra.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jo, det förstår jag men det gör mig lika illa nästan.

Knappast om du skulle råka vara ett av offren i ett massmord.
Citera
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
Fy fan vad sjukt. Gärningsmannen som gjorde det livestreamade det hela. Videon lär dock bli borttagen snart: https://www.youtube.com/watch?v=GrJ44gKBZLE&feature=youtu.be

Edit: Titta på egen risk.
Youtube-videon blev borttagen så här kommer en ny länk:
https://kiwifarms.net/data/video/694/694847-518a3baf6096388726e4e9ac7ca0336f.mp4

Helt sjukt, som ett tv-spel.
Citera
2019-03-15, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Why did you target those people?
They were an obvious, visible and large group of invaders, from a culture with higher fertility rates, higher social trust, robust traditions that seek to occupy my peoples lands and ethnically replace my own people.

I den här mannens värld handlade allting om fertilitetshastighet och etnicitet. Därför är det viktigt med utbildning och frisk luft mina vänner.
Omgiven av några miljoner araber, t. ex., kanske du som västerlänning ändrar uppfattning. Apropå utbildning. Din föreställning om "vad allting handlar om" är för övrigt mycket svenskt inskränkt.
Citera
2019-03-15, 10:09
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Inte så gorey. Man ser lite blod endast vid ett tillfälle, på personen som sprang rätt emot honom.

Folk blir skjutna i videon alltså?

Är det en video man mår dåligt av? Är sjukt nyfiken men inte på dödshumör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in