Citat:
Ursprungligen postat av
Mackan52
I hur många månader kommer vi behöva lyssna på MSM nu om den hemska faran med islamofobi?
Ska jag vara ärlig bryr jag mig inte ett enda dugg om de döda, varför har NZ muslimer egentligen? Är det kvotflyktingar?
Om jag ska gissa.
En månad all in(möjligen 3 veckor).
Efter alla tysta minuter och ljusmanifestationer såklart, sen kommer det tas upp nån gång i veckan, hur västvärlden "kultiverar Brevik-liknande terrorister" med fokus på "Högerextrema Vita heterosexuella medelålders män" Ingen kommer nämna att vi har importerat människor från fjärran länder med extrem syn på hur vi lever och att de hatar oss för det.
Sen kommer det en tårdrypande dokumentär om hur det är att leva som muslim i västvärlden, där man är hatad och diskriminerad av alla hela tiden. Ingen kommer nämna att det går bra att flytta dit man trivs bättre såklart.
Opinion live att ta upp dokumentären någon vecka senare, och Uppdrag Gransking kommer att ifrågasätta om det verkligen är så illa att leva som muslim i Sverige, svaret kommer givetvis att bli ja, och då kommer det tas upp i morgonsoffor i säkert 2 veckor.
Därefter kommer opinion live prata om det utbredda muslimhatet, och sen kommer det skapas nya övervakningslagar som ska förhindra den här typen brott med inslag av Nazism och islamofobi i Sverige,trots att det var i NZ det hände, så ingen vet riktigt hur det korrelerar. Ingen kommer heller ställa frågor om hur det korrelerar om man bortser från en handfull personer på flashback.
Efter det är det tid för ett nytt terrorattentat och allt upprepas.
Detta till trots att de nya övervakningslagarna som nyss blivit implementerade, inte hjälpte denna gången heller.
Dystopi eller Verklighet ? Är det ens någon skillnad längre ?