2019-03-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Bad var du otydlig med?? Du skrev klart och tydligt (fetat) och det är den mest ogenomtänkta kommentaren i tråden.
Momssagan är ett skämt på alla sätt och vis. Passar på att be om källa på att Oskar var en humoristisk person, tack.
Momssagan var ju inte ens helt sann när den skrevs utan blir det enigt SKV det först 1 juli 2019 fullt vad gäller den dubbla momsen om inte förhandsbesked visar annat.
Citera
2019-03-14, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vet du - du tjatar.
Och du har gjort mycket annan onämnbart.

Föräldrarna har varken handgripligen mördat barnen gemensamt eller tagit sina liv båda två.

Endast en ensam förälder har mördat barnen och endast en person har suiciderat.

Det ska förbaskat starka bevis för att smeta ut skulden på två då.
Det finns inget som motsäger att polisen har just sådana starka bevis, tvärtom polisen brukar kunna sina saker.
Men - och det är det viktiga - polisen kan ha och har bevisligen misstagit sig tidigare. Senast idag blev en då 12-årig saxmördare rentvådd efter många år.

Det måste vara bullet prof om den unika slutsatsen att två samtidigt helknäppa föräldrar gjorde detta, ska kunna dras.
Lite gamla mail i en gemensam dator, ett taffligt testamente och ett avskedsbrev med bägges fingeravtryck är rätt svaga omständigheter.
Har H mördat barnen och O sedan mördat henne var nog bägge delaktiga.Då behövs inte så många fler bevis.
Men har O mördat alla tre helt ensam behövs mycket handfasta bevis för att H ex själv ville strypmördas.

Vet du - du tjatar.
Och du har gjort mycket annan onämnbart själv hjärtat.

Tydligen anser polisen att dom har handfasta bevis. Vet du varför.....?

I detta fallet har Stefan bekräftat att det "styrkts" av den digitala bevisningen. På något sätt (som du och jag inte vet än) så kan Polisen Styrka att föräldrarna gemensamt och i samförstånd har planerat och utfört detta.
Det är styrkt.
Kanske eventuellt med ett klipp när dom signerar, eller att Hanna på något sätt digitalt erkänner att hon är med på detta.
Oavsett vilket, så kan polisen styrka detta.
Acceptera det
Citera
2019-03-14, 23:35
Medlem
Citat:
Om det nu var så att A, och kanske M, såg ut och uppträdde helt normalt som friska barn. Kunde stoja i poolen, som A följa med till pianoundervusnibgen och som M gå och handla i mellandagarna - betyder det ju att barnen hade värdefulla besvärsfria perioder under dygnet. Med sannolikt god livskvalitet. Inte ens dessa stunder fick de behålla enligt sina mördare.

Problemet med suicidkliniker och en mer ”uppluckrad” syn på självmord och tillhandahållande av självmordshjälp är att sjuka som är beroende av hjälp och stöd kan känna att de är en belastning. Det kan uppstå tryck och outtalade krav mot gamla och sjuka icke produktiva personer att de bör ta en tur till ättestupet istället.
Samhället försvårar stöd och hjälp, anhöriga beklagar sig och till slut kanske brukaren känner sig tvingad att ta emot de där broschyrerna från
suicidkliniken....

Visa gärna ett exempel på att såna broschyrer förkommer. Det verkar helt sjukt.
Citera
2019-03-14, 23:38
Bannlyst
Citat:
Vet du - du tjatar.
Och du har gjort mycket annan onämnbart.

Föräldrarna har varken handgripligen mördat barnen gemensamt eller tagit sina liv båda två.

Endast en ensam förälder har mördat barnen och endast en person har suiciderat.

Det ska förbaskat starka bevis för att smeta ut skulden på två då.
Det finns inget som motsäger att polisen har just sådana starka bevis, tvärtom polisen brukar kunna sina saker.
Men - och det är det viktiga - polisen kan ha och har bevisligen misstagit sig tidigare. Senast idag blev en då 12-årig saxmördare rentvådd efter många år.

Det måste vara bullet prof om den unika slutsatsen att två samtidigt helknäppa föräldrar gjorde detta, ska kunna dras.
Lite gamla mail i en gemensam dator, ett taffligt testamente och ett avskedsbrev med bägges fingeravtryck är rätt svaga omständigheter.
Har H mördat barnen och O sedan mördat henne var nog bägge delaktiga.Då behövs inte så många fler bevis.
Men har O mördat alla tre helt ensam behövs mycket handfasta bevis för att H ex själv ville strypmördas.

Makarna är misstänkta för mord på sina flickor enligt polis.
Makarna hade beslutat sig för att avsluta sina liv enl. polis.
Resten av dina upogifter är påhitt från din sida som ingen kunnat bekräfta.
Lägg ner eller lägg fram kontrollerbara belägg för dina trådsanningar som du försöker plantera.
Det är ju inte precis så att du har ett upparbetat förtroende efter alla dina tidigare lögner i tråden, så att inbilla dig att vi ska tro dig på ditt ord är lite naivt.

/Den Onämnbara
Senast redigerad av Gullgulligullan 2019-03-14 kl. 23:50.
Citera
2019-03-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
O hade arbetat i Lund sedan 2002 och de var väl trötta på två boende då han bodde i Bjärred på veckorna.Thats it

Så Hanna blev gravid med båda barnen medan familjen bodde på distans och detta höll i sig i hela 9 år?
Inte ens 2002 när Hanna bör ha blivit gravid så kände de båda att de ville bo tillsammans på heltid?

Och samma med det andra barnet?
Har du några tankar kring det här?

Det byttes också bostadsadresser flera gånger i Gbg fast att pappan inte bodde med dem under veckorna?
Och först när familjen är samlad under veckorna i villan i Bjärred så börjar pappan skriva på sin momsberättelse och som han tillägnar sina älskade döttrar.
Senast redigerad av lorsandors 2019-03-14 kl. 23:45.
Citera
2019-03-14, 23:39
Medlem
Citat:
Jo precis men under hela 2017 var det inga resor el behandlingar av A.Och åter igen det var inte så illa.Vilket också dementeras av grannar och flera st under förhören som träffat töserna senare en vad jag gjort.Det kom i skov och A var en glad och smart tös och tror hon såg ljusare på framtiden en vad hennes föräldrar kom att göra

Tack, då mindes jag rätt. Nej, därefter 2017 skedde inga resor av det slaget.
Vet du hur dom hanterade att M också blev sjuk?
Citera
2019-03-14, 23:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Då uppfattade du mig rätt.Och ja faktiskt som Harpelee skriver om två personligheter så funderade vi på ofta varför hon verkade ställa upp till höger och vänster för andra som hade det kämpigt.Men när det kom till deras gemensamma barn tog hon det inte med en klackspark och försökte tänka posetivt? Har du några erfarenhet av sådan personlighet Develi ?
Det där dubbla finner jag intressant. För det har jag funderat en del på (även utifrån förmåga till rollspel). Jag får nämligen känsla av en riktigt hönsmamma som oroar sig rejält så det drar åt nåt väldigt ångestladdat när det kommer till barnen. Kanske snuddd på neurotiskt. Hon oroar sig sjuk. Men det är äkta och empatiskt. Samtidigt kan hon med empati engagera sig i cancersjuk kollega och stödja kollegor och vara klok som en uggla. Vilket gör henne omtyckt och hon är säkert också empatisk.
Men hon klarar det som sagt inte när det kommer till barnen. Då har jag kommit in på identifikation som fundering; att hon inte klarar av att distansera sig; att det blir nåt mer symbiotiskt med barnen.
Citera
2019-03-14, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Digitala bevis? Som jag skrev ovan hade det tagit min sambo tio minuter att öppna min laptop medan jag sover och skicka ett mail till sig själv ifrån min mailadress (eftersom jag alltid är inloggad på min mail på min dator hemma). Vips! så hade polisen då fått sig ett "bevis" där jag synes maila honom något jag de fact inte själv författat.
Haha, ok då bör du vara försiktig om barnen blir sjuka och vad du undertecknar för dokument. Hanna jurist hade däremot för vana att underteckna utan att läsa på innan.
Det börjar bli löjligt det här. "Min sambo"... du måste vara en flummig socionom eller nåt.
Citera
2019-03-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad jag menar är att flackandet runt, söka behandling med ljus och lykta, bl.a ända bort i Tyskland flera ggr - får mig att se två föräldrar som inte accepterar diagnosen för fem öre.

Att de sen skulle vara ovetande om ME betvivlar jag. Oavsett vårdplaners innehåll eller existens.
De verkar allt annat än normala i sitt förhållningssätt om det så är i relation till sjukdomen, krishantering, hjälpsökande eller annat.
Många har en övertro till vilka behandlingar man kan få i Tyskland. Har en arbetskompis som gjort många resor till Tyskland för sin vipplerskada, betalat massor men blir inte bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Jo precis men under hela 2017 var det inga resor el behandlingar av A.Och åter igen det var inte så illa.Vilket också dementeras av grannar och flera st under förhören som träffat töserna senare en vad jag gjort.Det kom i skov och A var en glad och smart tös och tror hon såg ljusare på framtiden en vad hennes föräldrar kom att göra

Det är det jag inte fattar i kärnan. Flickornas sjukdomstillstånd stod i ingen relation till föräldrarnas desperation. Och då frågar jag mig om det var något annat. Att man mådde dåligt, något var i kärnan fel och så började flickorna visa symptom, eller i alla fall en av flickorna (Edit).
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2019-03-14 kl. 23:54.
Citera
Bannlyst
Det har aldrig slagit några tanken här att någon anhörig:vän till familjerna redan har den som ni kallar fuben i sin:deras hand nu?

Om Agnes och Moa hade ME är något vi aldrig kommer få ett sanningens svar på
därför att de aldrig går att kontrollera.

Fuben får ni alldeles gratis på 19 sidor som tack för alla tusentals samtal:mejl några belastat polis:jurister med.

Ska bjuda er på en att Hanna blivit BRAGD om livet som Agnes och Moa.

http://forumbilder.se/I4PBV/48daca81-426c-4436-a6c7-63ab2db19a14

Tänk på Agnes och Moas kompisar anhöriga:vänner när ni skriver mer än en gång.

Skolan:rektorer: läkaren har en stor del till att vi inte längre har Agnes och Moa i livet.
Citera
2019-03-14, 23:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Många har en övertro till vilka behandlingar man kan få i Tyskland. Har en arbetskompis som gjort många resor till Tyskland för sin vipplerskada, betalat massor men blir inte bättre.
Det var ett bra ord i det jag försöker skriva om som passar i sammanhanget: Övertro. Det är en jakt som jag finner överdriven. Det är självklart att försöka hjälpa sina barn på alla de sätt som går - men det är nåt osunt över det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in