2019-03-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jo, det går men är förenat med risk för livet. Nyckelposter inom MUST är ständigt utsatta för yttre påverkan. Många vill ha information därifrån särskilt när det gäller Nationellt centrum för terrorbekämpning. Med båda armarna ner i syltburken till armbågarna är han ett lätt byte för utländska underrättelsorganisationer inom ISIS, Blackwater eller Mossad. Take your pick.

Undrar vad han gjorde vid de båda terrorattentaten i Stockholm?

Undrar hur omfattande korruptionen är inom MUST och FM?

Fullständigt bisarrt att en hög tjänsteman med sådana känsliga uppdrag har sysslat med detta.
Jag kan inte tänka mig annat än att utländska underrättelsetjänster säkerligen har vetat om detta och kanske i värsta fall också utsatt honom för utpressning.
Citera
2019-03-14, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Fullständigt bisarrt att en hög tjänsteman med sådana känsliga uppdrag har sysslat med detta.
Jag kan inte tänka mig annat än att utländska underrättelsetjänster säkerligen har vetat om detta och kanske i värsta fall också utsatt honom för utpressning.

Nja eller så hann vi före med tips från våra vänner amerikanarna.
Citera
2019-03-14, 12:22
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Intressant tanke. Och kanske sett till att dessa utländska makter även haft tillgång till den prostituerade, vars yrke han befrämnat på något sätt. Kanske har han hållit henne med lägenhet? Och när hon velat dra sig ur, så har han börjat trakassera henne osv. Och det är kanske därför hon anmälde honom och ansökte om kontaktförbud - vilket hon inte fick.
Citera
2019-03-14, 12:22
Medlem
T34Panzers avatar
Koppleri vs grovt koppleri?
Undrar vad som lett till ”grovt”?

”Vad koppleri är
Den som främjar eller på ett otillbörligt sätt ekonomiskt utnyttjar att en annan person har tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning döms till koppleri.

Det är koppleri om någon helt eller delvis upplåter en lägenhet med vetskap om att den används för tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning.

Straffet är fängelse i högst fyra år. Vid grovt brott är straffet fängelse i lägst två år och högst åtta år.”

https://polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/sexualbrott/
Senast redigerad av T34Panzer 2019-03-14 kl. 12:26.
Citera
2019-03-14, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matau
Nja eller så hann vi före med tips från våra vänner amerikanarna.

Får väl hoppas att det har inkommit tips från vänligt sinnade makter.
Citera
2019-03-14, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joy92
"utländska" underrättelsorganisationer inom isis,blackwater när fanns det menar du ? eller med blackwater så menar du ? vadå ? NSA ??

ISIS, AQ med flera har egna underrättelseorganisationer som arbetar med inhämtning, analys mm precis som Säpo och FM/MUST. Dom är beroeende av underrättelser för sin verksamhet för att skydda sin tillförsel av vapen och resurser för sina stridande förband men också för enskilda attentat som i Stockholm, Paris "and you name it". Att identifiera en tjänsteman mitt i flödet av känslig antiterrorinformation som ägnar sig åt koppleri är guld värt. För att inte tala om att erbjuda tjänster genom honom till beslutsfattare inom olika sektorer för att titta åt fel håll när vapensmuggling pågår etc etc etc.

Jag ville inte skriva ut namn på existerande privatarmeer så jag skrev "Blackwater". Tror inte NSA är aktuell men man kan ju aldrig veta.
Citera
2019-03-14, 12:27
Bannlyst
Hur många våldtäksmål där polisen är inblandade anmäls per år i Sverige?

Jämförelse med USA är det 45 åtalsmål per år där poliser har lagförts.

Citat:
Police officers in the US were charged with more than 400 rapes over a 9-year period
https://www.cnn.com/2018/10/19/us/police-sexual-assaults-maryland-scope/index.html
Citera
2019-03-14, 12:30
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

https://www.cnn.com/2018/10/19/us/police-sexual-assaults-maryland-scope/index.html
Som i många andra fall: man begår brott i skydd av sitt rykte (uniform, stjärnglans osv).
Citera
2019-03-14, 12:30
Bannlyst
Citat:
Får väl hoppas att det har inkommit tips från vänligt sinnade makter.

Jag tror att man plockade honom efter en tids spaningsarbete.
Senast redigerad av matau 2019-03-14 kl. 12:39.
Citera
2019-03-14, 12:37
Medlem
Jag kanske drar det hela för långt men kan nedanstående härva ha något att göra med den här tråden?

SÄPO utreder nätverk

(FB) SÄPO utreder nätverk

Den nu häktade mannen är anställd inom Försvarsmakten och "Säpo utreder nätverk" har en viss bäring mot Försvarsmakten.
Citera
2019-03-14, 12:38
Bannlyst
BO borde gå ut i media och berätta precis som denna gjorde:

https://youtu.be/utkBZQpdxvY
Citera
2019-03-14, 12:43
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=RCOLxrwMqmI

Polis dömd för 26 våldtäkter, han använde registerkoll för att kolla upp ifall kvinnorna var lämpliga dvs icke trovärdiga ifall de anmälde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in