2019-03-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu får Du faktiskt skärpa till Dig! I denna tråd diskuteras vem som mördat LW, idag har vi en MGM och jag har inte målat ut honom som något annat än just MGM! Du skriver "skämmes, ni båda"... för att vi är inne i tråden eller vad menar Du? Ska tråden läggas ner eller...

Din sista mening OnT... vad syftar Du på? Har jag skrivit något om "ändrat beteende"? Vad menar Du att jag inte verkar kunna förstå?
(ditt sista)
Vad jag menar är att du inte verkar kunna förstå att ett sånt drev som sedan länge pågår mot SD och HD och där du är en av de flitigaste deltagarna, att ett sånt drev gissningsvis kan leda till ett "förändrat beteende" hos dem som utsätts för det.
Du efterfrågar tecken på att familjen har ett "förändrat beteende". Jag brukar aldrig önska olycka åt folk, men om du i framtiden skulle råka ut för ett sånt drev som fam D här i tråden utsätts för och du då skulle beklaga dig -tja, jag får nog erkänna att jag inte skulle ligga sömnlös för att du då hade ångest och mådde dåligt. NB! Jag skrev INTE att jag önskade dig dåligt mående och ångest!

OnT: Två andra skribenter har redan bemött ditt inlägg. De gör det bättre än jag.
Jag har ändå en fråga till dig och jag skulle vilja ha ett ärligt svar från dig: Om det till slut blir så att mordet blir ouppklarat, har du redan idag ett planerat förhållningssätt visavi den då, genom typ "brist på bevis", avförde SD?
Kommer du att även i framtiden vara emotionellt påverkad av att du under mkt lång tid hade SD som gärningsperson?
Vad tror du?
Citera
2019-03-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har inte sett några uppgifter om att Noa (ej att förväxla med Nationella bedömandegruppen som Peter Springare talade om) skulle ha varit inkopplad på just det här fallet. Artikeln som 'Netherworld' citerar ur antyder att Noa (Nationella operativa avdelningen) kan ha bistått med expertkunskaper i ett annat ärende, utredningen angående gängmorden i Vivalla. Noa har specialkompetens bl.a. när det gäller just gängrelaterad brottslighet, och örebropolisen hade hjälp av dem vid ett liknande fall i Vivalla 2015.

Jag är inte övertygad om att Riksmord har bistått i den här utredningen. De brukar komma in om man efter 30 dagar inte har en skäligen misstänkt, är det inte så? När det gäller skjutningarna i Vivalla har det uttalats tydligt att man fått utredningshjälp. Vore bra om man kunde få verifierat att även "vårt" fall haft översyn. Det går iofs att tolka så men är lite diffust.
Citera
2019-03-13, 14:27
Medlem
Citat:
Du skriver "skulle kunna bero på att han är oskyldig"...

Jag hoppas att dom kan avskriva SD helt och att dom får dit den som är skyldig... inte för att bevis saknas på att han ev inte är skyldig.

Detta för att det skulle bli så mycket lugnare för alla inblandade (framförallt barnen).

Det är synd om alla oskyldiga, visst. Någon är skyldig och sitter och väntar på att kanske kunna andas ut. Tror att han kan glömma det. Det måste helt enkelt finnas mer än vi anar.
De som menar att fru D. oförskyllt dragits in i fallet borde ha satt kaffet i luftstrupen när de 21/5 läste i VLT: "En 44-årig ex-västeråsare och hans jämnåriga ex-hustru är högintressanta i mordutredningen..."

Avskrivning för herr D. satsar jag inte många ören på.
Citera
2019-03-13, 14:30
Medlem
brianmolkos avatar
Men inte på bekostnad att en oskyldig åker dit
Eller på bekostnad på andra helt utomstående får sona osv
tyvärr är det så
Citera
2019-03-13, 14:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
De som menar att fru D. oförskyllt dragits in i fallet borde ha satt kaffet i luftstrupen när de 21/5 läste i VLT: "En 44-årig ex-västeråsare och hans jämnåriga ex-hustru är högintressanta i mordutredningen..."
Uppgiften om att SD:s fru skulle ha varit intressant i utredningen är ny för tråden. Står det varifrån tidningen har fått den uppgiften?
Citera
2019-03-13, 15:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det är synd om alla oskyldiga, visst. Någon är skyldig och sitter och väntar på att kanske kunna andas ut. Tror att han kan glömma det. Det måste helt enkelt finnas mer än vi anar.

Avskrivning för herr D. satsar jag inte många ören på.
Har jag uppfattat dig rätt att eftersom någon är skyldig så får man räkna med lite svinn av oskyldigas förstörda liv?

Denna tråd har lockat till sig ett antal medlemmar som under täckmantel av att intressera sig för att mordet klaras upp ägnar sig åt att ständigt smäda och nedvärdera HD, JG och SD.

Det går utmärkt att diskutera mordet utan att ägna sig åt sånt ohyfs.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-03-13 kl. 15:42.
Citera
2019-03-13, 15:10
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Följande inlägg blir nog ledande vad gäller pessimism kring utredningen och de som deltar i den, är jag rädd för.

Jag har länge haft känslan av att ÅK och medarbetare i det närmaste befinner sig ombord på någon form av isolerad ubåt på botten av för mig okänt vatten.

Har periskopet eventuellt rostat fast med tiden eller var det fastsvetsat i ett läge från start, undrar jag? Eller synar man energiskt alla tänkbara ”fula fiskar”?

Allmänhetens (som jag tolkat det) missnöje och misströstan vad gäller känslan av stiltje i utredningsarbetet verkar dock ibland nå fram till farkosten (åtminstone på låga radiofrekvenser) tycker jag det verkar. Ibland sänder de ombordvarande nämligen ”flaskpost” (med lugnande besked) till någon avisa att publicera.

Sist jag mindes den ”jättemyckna tekniska bevisningen” som ÅK en gång beskrev kunde jag inte annat än att tänka på ”när storfiskar’n talar om hur stora fiskar han får...”
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-03-13 kl. 15:36.
Citera
2019-03-13, 15:15
Medlem
Citat:
Din sista mening ang LW:s barn... svårt att tänka sig vad dom går igenom! Lille killen som nog väntade sig mammas pannkakor på morgonen när han vaknade upp! I stället är mamma borta och ingen vet vad som hänt! Hoppas verkligen att någon kan ta hand om dom tillsammans med pappan och att dom får känna på någon slags trygghet.

De stora vet nog mer... bla att dom har en MGM i lilla Hjärsta där alla känner alla. Barnen känner säkert varandra via skola, intressen mm. Hur svårt det är kan vi nog inte ens föreställa oss!

Han JM hävdade att två av barnen trodde att SD var skyldig. Det måste vara väldigt påfrestande. OBS! Jag är inte säker på att det stämmer. JM verkade mycket speciell, men att han verkligen frågat LWs barn... känns väl närgånget, men han kan ju ha fått info som kan vara riktig från annat håll.
Citera
2019-03-13, 16:26
Medlem
Citat:
Uppgiften om att SD:s fru skulle ha varit intressant i utredningen är ny för tråden. Står det varifrån tidningen har fått den uppgiften?

Det bör stå men vill man läsa mer får man ta en prenumeration. Surt, som vanligt alltså.
Citera
2019-03-13, 17:06
Medlem
Citat:
Jag är visserligen på semester i stark sol, men vill ändå hjälpa till så gott jag kan.
Här är länk till artikeln:
https://www.vlt.se/logga-in/ex-vasterasare-hogintressant-i-utredningen-om-misstankta-mordet-pa-lena

För bara en krona blir artikeln läsbar. Det kan det väl vara värt?
Om inte annat så får man ju veta vem som skrev artikeln. Det kan ju vara värt en krona bara det? Då är det bara att ringa och prata lite sådär om väder, vind och mord i största allmänhet. Kanske man då också får en tydligare bild av hur informationsflödet i Örebro med omnejd kan ha sett ut där i maj..?
Senast redigerad av Carinah78 2019-03-13 kl. 17:09.
Citera
2019-03-13, 17:18
Medlem
Citat:
Det bör stå men vill man läsa mer får man ta en prenumeration. Surt, som vanligt alltså.
Hmm..
Du har alltså inte läst artikeln?
Eller försöker du av nån märklig anledning värva prenumeranter åt VLT?

Det kostar en (1!) krona att få läsa den artikeln. På köpet blir då också andra LW-artiklar läsbara.
Jag ser det som en "trådservice" att hjälpa till med länk. Detta fast jag misstänker att jag härigenom hjälper ett par konton (glorious & Katten) som gärna misstänkliggör HD.
Citera
2019-03-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Hmm..
Du har alltså inte läst artikeln?
Eller försöker du av nån märklig anledning värva prenumeranter åt VLT?

Det kostar en (1!) krona att få läsa den artikeln. På köpet blir då också andra LW-artiklar läsbara.
Jag ser det som en "trådservice" att hjälpa till med länk. Detta fast jag misstänker att jag härigenom hjälper ett par konton (glorious & Katten) som gärna misstänkliggör HD.

Det fungerar bara en gång. Kronan sparar jag tills det börjar hända större saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in