2019-03-10, 19:41
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag vet att det är oerhört svårt att döda någon oblodigt, smärtfritt och ångestfritt utan tillgång till receptbelagda specialmedel. Att administrera dessa är inte lätt för en lekman. Man fick nog nöja sig med det man hade till hands.
Det är nog narkotiska preparat som gäller, och att få läkare att skriva ut mer än 10-20 st tramadol ex.vis, är nästan omöjligt idag. Går heller inte att ränna runt till olika läkare. Känner de inte patienten, så blir de otroligt misstänksamma när man kommer som random patient och försöker samla på sig sånt. Nej, de hade nog inte mycket att ta till.
Citera
2019-03-10, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vin flaskan var min liknelse om dosen lugnande inte är större än att man är kapabel att agerara.
Då ligger antagligen mängden i paritet med promillehalten efter intag av någon flaska vin, kanske två för någon som är man, stor eller tål alkohol bra. Men knappast mer.

Att O stod för dödandet av H är utrett och klarlagd. Vem som ensam mördade barnen har inte officiellt klargjorts.

Vi vet ju faktiskt inte heller om den förälder som ströp/kvävde barnen var helt odrogad när det skedde och först tog sitt lugnande efteråt. Eller om H överhuvudtaget var vid liv när barnen dödades?

Säger inte att du har fel men kan du presentera en källa på den uppgiften?
Citera
2019-03-10, 19:45
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Det där är så sjukt. Att å ena sidan hävda att livet saknar mening och att i månader planera mord men samtidigt framhålla hur viktigt det är att fokusera på skolarbetet. Varför då om nu livet är meningslöst?
Upprätthålla fasaden kanske? Allt skulle vara som vanligt utåt - sjuka barn, hemundervisning osv.
Citera
2019-03-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Säger inte att du har fel men kan du presentera en källa på den uppgiften?
Jag tyckte polisen nämnde något om att H:s dödsorsak var strypt, ev med inslag av kvävning.
Citera
2019-03-10, 19:47
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag tyckte polisen nämnde något om att H:s dödsorsak var strypt, ev med inslag av kvävning.

https://www.expressen.se/kvallsposten/foraldrarna-planerade-doda-barnen-i-manader/

Mamman har dött av kvävning eventuellt strypning
Kudde över ansiktet när hon somnat samt lätt strypning för säkerhets skull? Om det nu finns "lätt" strypning.
Citera
2019-03-10, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

Nej, de beskrev dödsorsaken som var strypning ev. med inslag av kvävning.
En liten böjning som gör en stor skillnad sett till betydelsen.

Jag är rädd för att vi inte har något som stryker att Hanna blev dödad ännu. Det enda som man beskrev på PT var att Hanna och Oskar var misstänkta för mord på döttrarna. Vi har ingen annan verifierad information än det.
Senast redigerad av Gullgulligullan 2019-03-10 kl. 19:58.
Citera
2019-03-10, 19:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Det där är så sjukt. Att å ena sidan hävda att livet saknar mening och att i månader planera mord men samtidigt framhålla hur viktigt det är att fokusera på skolarbetet. Varför då om nu livet är meningslöst?

Ja det är verkligen en väldig snedfocusering när det handlar om liv och död.

Men om de nu planerade denna familjeutrotning - vad innefattade planeringen?

Effektiva mordmetoder, ex en pistol - nej.
Bra sedering så det inte blir obehagligt och ångestfyllt - nej
Testamenten och kvarlåtenskapsfördelning? Nej det gjordes kort innan
Spelat in en avskedsfilm? Sannolikt nej, den hade troligen polisen nämnt.
Städa upp i ekonomin? Nej fullt med obetalda skulder och räkningar.
Avsluta arbetsprojekt på jobbet? Nja - O planerade för våren och hade sökt en proffesur, skulle hålla i en konferens.
Förbereda vem som skulle hitta och sakna dem? Nej har inte skett.
Förbereda i huset så att de som hittar dem inte drabbas av chock - nej har inte skett.

Det ser helt enkelt ut som en plan möjligen kan ha funnits för någon väg till familjeutrotning - men den har inte följts. Allt ser ut att ha skett hastigt och plötsligt.
Citera
2019-03-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
??? Jag undrar också. Hur illa ska detta bli? Stämmer tidigare uppgifter om kamp?
Jag vet inget om kamp . Men om man fixar lugnande på det sättet så förstår man att detta var inte planerat hela hösten. Att skriva flera saker, avskedsbrev etc skriva där att vi planerade dådet gemensamt , hela hösten och sen fixa lugnande på det sättet, använda en sak för att hänga sig. Nej. Det visar bara ett snabbt slut för alla.
Men jag lovar på heder och samvete -som man säger i USA - jag blir den första som polisen omvänder OM dom säger att det finns en film där båda Hanna och Oskar säger att dom gemensamt har planerat döda sina barn .
Senast redigerad av Missan27 2019-03-10 kl. 19:54.
Citera
2019-03-10, 19:52
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag vet inget om kamp . Men om man fixar lugnande på det sättet så förstår man att detta var inte planerat hela hösten. Att skriva flera saker, avskedsbrev etc skriva där att vi planerade dådet gemensamt , hela hösten och sen fixa lugnande på det sättet, använda en sak för att hänga sig. Nej. Det visar bara ett snabbt slut för alla.
Det är svårt att samla på sig tillräckligt med narkotiska preparat på några månader, som räcker för fyra personer. Läkare skriver inte ut sånt bara så där. Inte numera. De har ögonen på sig.
Citera
2019-03-10, 19:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
https://www.expressen.se/kvallsposten/foraldrarna-planerade-doda-barnen-i-manader/

Mamman har dött av kvävning eventuellt strypning
Kudde över ansiktet när hon somnat samt lätt strypning för säkerhets skull? Om det nu finns "lätt" strypning.

Nej tvärt om. Strypning är huvudorsaken.

Citat från SS på PT 181211:

Kvinnan i huset; mamman, har dött av strypning, eventuellt även det i kombination med kvävning.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-10 kl. 20:22.
Citera
2019-03-10, 19:53
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Nej tvärt om. Strypning är huvudorsaken.

Kvinnan i huset; mamman, har dött av strypning, eventuellt även det i kombination med kvävning.
Då har vi olika uppgifter. Läs min länk här ovan för några minuter sedan. Där står det tvärtom.
Citera
2019-03-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ja det är verkligen en väldig snedfocusering när det handlar om liv och död.

Men om de nu planerade denna familjeutrotning - vad innefattade planeringen?

Effektiva mordmetoder, ex en pistol - nej.
Bra sedering så det inte blir obehagligt och ångestfyllt - nej
Testamenten och kvarlåtenskapsfördelning? Nej det gjordes kort innan
Spelat in en avskedsfilm? Sannolikt nej, den hade troligen polisen nämnt.
Städa upp i ekonomin? Nej fullt med obetalda skulder och räkningar.
Avsluta arbetsprojekt på jobbet? Nja - O planerade för våren och hade sökt en proffesur, skulle hålla i en konferens.
Förbereda vem som skulle hitta och sakna dem? Nej har inte skett.
Förbereda i huset så att de som hittar dem inte drabbas av chock - nej har inte skett.

Det ser helt enkelt ut som en plan möjligen kan ha funnits för någon väg till familjeutrotning - men den har inte följts. Allt ser ut att ha skett hastigt och plötsligt.

Att döda någon oblodigt, smärtfritt och ångestfritt utan tillgång till receptbelagda specialmedel och resurser att administrera dessa är inte lätt för en lekman. Jag tror inte att det handlade om planering utan om brist på kunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in