2019-03-01, 14:48
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhypo

Man kan få upp krav när facebook till exempel tror du använder dig av dubbla konton, eller när det sker "suspicious activity" på sitt konto (inkluderat nytt konto och marknadsföring tydligen, sen gick jag med i någon grupp.) Men fick krav på foto:

Kan det där verkligen vara sant? Och hur ska de kunna kontrollera att fotot föreställer dig - gå in i passregistret eller registret för nationella Id-kort? Det tror jag inte att de får. Eller letar de efter liknande foton med Google picture search? Men om man inte har några foton på sig själv där ens namn också framgår, någonstans på internet, då? Jag har inte det så vitt jag vet, jag har försökt att undvika det i alla fall.
Citera
2019-03-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kan det där verkligen vara sant? Och hur ska de kunna kontrollera att fotot föreställer dig - gå in i passregistret eller registret för nationella Id-kort? Det tror jag inte att de får. Eller letar de efter liknande foton med Google picture search? Men om man inte har några foton på sig själv där ens namn också framgår, någonstans på internet, då? Jag har inte det så vitt jag vet, jag har försökt att undvika det i alla fall.

Det kan de inte men som jag skrev, vissa har fått krav på id handling och det kan ju bli nästa steg, vad vet jag. De kollar som jag förstår det främst på om där finns en match på facebook, samt om bilden är repostad från annan källa. Facebook har ju en policy att man bara får ha ett konto.
Citera
2019-03-01, 15:27
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhypo
Det kan de inte men som jag skrev, vissa har fått krav på id handling och det kan ju bli nästa steg, vad vet jag. De kollar som jag förstår det främst på om där finns en match på facebook, samt om bilden är repostad från annan källa. Facebook har ju en policy att man bara får ha ett konto.

OK. Jag har haft två i många herrans år, och det har gått bra hittills. Men man får vara lite smart: inte svara sig själv med sina två konton, helst inte skriva på samma sidor alls med båda kontona...
Citera
2019-03-04, 00:28
Medlem
MartinStLouiss avatar
Från ingenstans har Facebook börjat visa amerikanska klockslag för alla mina event. Är det någon som vet hur man fixar detta?
Citera
2019-03-07, 17:46
Avstängd
Merwinnas avatar
EDIT: tar bort min fråga då jag hittade svaret själv
Senast redigerad av Merwinna 2019-03-07 kl. 17:55.
Citera
2019-03-09, 10:32
Medlem
carminaburanas avatar
Jag HR lagt upp ett par plagg jag vill sälja, I annonsen väljer man vad man ska h för pris. Iom att jag lade upp dem på en engelsktalande sida så valde jag tex £50. Men när annonsen läggs upp på marketplace så har det priset förvandlats till sek, alltså helt plötsligt står det att jag vill ha 50kr för plagget. Men i de engelska annonserna är priset fortfarande i pund. Jag har ändrat inställningarna till pund under "preferred currency"

What gives?
Citera
2019-03-09, 13:28
Medlem
marcus90_kungs avatar
Facebook forskning från ca 2010?

Runt år 2010 så ska Facebook ha utfört forskning med riktade flöden för 100 000 användare där hälften ska ha fått sitt flöde riktat negativt, och andra hälften riktat positivt för att sedan se effekterna av detta. Om någon vet vilken studie jag menar, så skulle jag uppskatta en länk!
Citera
2019-03-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Runt år 2010 så ska Facebook ha utfört forskning med riktade flöden för 100 000 användare där hälften ska ha fått sitt flöde riktat negativt, och andra hälften riktat positivt för att sedan se effekterna av detta. Om någon vet vilken studie jag menar, så skulle jag uppskatta en länk!

Hittade inget om det du nämner, men du kan ta en titt här: https://research.fb.com/publications/?sp=feed
Citera
2019-03-09, 21:57
Medlem
Torrtkisss avatar
Jag är en före detta brukare av Facebook men valde att avsluta mitt konto där.

Men känner att jsg skulle velat skaffa Facebook igen. Men denna gång under "hemlig identitet " så att ingen ska kunna hitta mig där.

Tanken är att jag vill komma åt några intressanta grupper och sånt.

Om jag heter Anders Andersson. Men vill kalla mig Bertil Bertilsson , går det? Eller kommer folk hitta mig via min e-post? Har inget att dölja men vill inte att folk ska kunna lägga till mig som vän
Citera
2019-03-09, 22:17
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torrtkiss
Jag är en före detta brukare av Facebook men valde att avsluta mitt konto där.

Men känner att jsg skulle velat skaffa Facebook igen. Men denna gång under "hemlig identitet " så att ingen ska kunna hitta mig där.

Tanken är att jag vill komma åt några intressanta grupper och sånt.

Om jag heter Anders Andersson. Men vill kalla mig Bertil Bertilsson , går det? Eller kommer folk hitta mig via min e-post? Har inget att dölja men vill inte att folk ska kunna lägga till mig som vän

Du startar naturligtvis ditt nya medlemskap med en ny epostadress, som du inte använder till någonting annat. Registrera även denna epostadress i samma falska namn som facebook-kontot!

Jag har haft ett Facebook-konto i falskt namn i tio år, och det har aldrig varit några problem.
Citera
2019-03-09, 23:17
Medlem
Torrtkisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du startar naturligtvis ditt nya medlemskap med en ny epostadress, som du inte använder till någonting annat. Registrera även denna epostadress i samma falska namn som facebook-kontot!

Jag har haft ett Facebook-konto i falskt namn i tio år, och det har aldrig varit några problem.

Tackar det lät bra. Så får det bli.
Citera
2019-03-10, 10:17
Avslutad
Hur går man ut en sida man administrerar som tex Mora hundsällskapet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in