2019-03-09, 20:54
Medlem
Pallestroms avatar
[quote=DrSilverdufva|66971656]Med Tottenhams nuvarande form är det faktiskt möjligt att Tottenham missar spel i Champions League nästa säsong. Det trodde jag inte för ett par månader sedan.

Nej dom har verkligen tappat i ligan. Slog dock Dortmund i ett dubbelmöte, trots
Att deras mål bombaderades av Dortmund emellanåt!
Citera
2019-03-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det är inte konstigt varför Liverpoolfansen är arga. 7 år sedan senaste titeln. 29 år sedan senaste ligatiteln, aldrig vunnit PL. Och nu gick man in i andra hälften av säsongen med en ledning på 7 poäng över City för att 10 matcher senare ligga 4 poäng efter. Samtidigt som man åkt ur FA cupen, Ligacupen och har en tuff match mot Bayern som är långt ifrån ett klart avancemang. Det som såg ut att kunna bli en ohotad ligatitel och förhoppningar om andra titlar har helt plötsligt runnit ifrån på grund av att man varit alldeles för fega med sitt eget spel. Man kan bara skylla på sig själva. Och det är ingen rolig situation att vara i, att bara ha sig själva att skylla på.

Bland de bästa inlägg jag läst på FB! Cheers!
Citera
2019-03-09, 21:18
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Bland de bästa inlägg jag läst på FB! Cheers!

Instämmer. Applåd på det inlägget från Scrip7
Citera
2019-03-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Anledningen jag är arg när City får domarhjälp så är det knäpptyst men så fort det handlar om Liverpool då är det en annan femma. Vidriga England som hellre ser en oljeklubb en av världens mest ikoniska klubbar vinner titeln säger ju tyvärr allt om engelsmännens inställning till fotboll.

Nej... anledningen till att du är arg står att finna i detta inlägg:

Citat:
Det är inte konstigt varför Liverpoolfansen är arga. 7 år sedan senaste titeln. 29 år sedan senaste ligatiteln, aldrig vunnit PL. Och nu gick man in i andra hälften av säsongen med en ledning på 7 poäng över City för att 10 matcher senare ligga 4 poäng efter. Samtidigt som man åkt ur FA cupen, Ligacupen och har en tuff match mot Bayern som är långt ifrån ett klart avancemang. Det som såg ut att kunna bli en ohotad ligatitel och förhoppningar om andra titlar har helt plötsligt runnit ifrån på grund av att man varit alldeles för fega med sitt eget spel. Man kan bara skylla på sig själva. Och det är ingen rolig situation att vara i, att bara ha sig själva att skylla på.
Citera
2019-03-09, 22:03
Medlem
used66s avatar
sluta mobba Liverpool fansen...de har ju RÄTT ATT VINNA likt en naturlag. för övrigt efter denna match ser jag Liverpool som favorit. city hade ju, trots allt, bara 19 - 2 i försök mot mål.
Citera
2019-03-09, 22:11
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
för övrigt efter denna match ser jag Liverpool som favorit. city hade ju, trots allt, bara 19 - 2 i försök mot mål.

Alla har ju rätt till sina åsikter. Men för protokollets skull vill jag bara påpeka att spelbolagens odds för ligaguld nu ligger på 1,30 för City och 3,50 för Liverpool.
Citera
2019-03-09, 23:17
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Alla har ju rätt till sina åsikter. Men för protokollets skull vill jag bara påpeka att spelbolagens odds för ligaguld nu ligger på 1,30 för City och 3,50 för Liverpool.

1.30ggr pengarna...
Både uselt och bra.
De kommer vinna så 1.3ggr degen...mmm
Men 1.30 kan du få i flera matcher bland deras återstående matcher🤔

Pool, visste att de skulle tappa det...
Citera
2019-03-10, 08:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Intressant agerande av domaren. Undra om han godkända målet på grund av att han uppmärksammade att det var Watfordbacken som först träffade bollen så det reflekterades på Sterlings vänsterben och sedan in i mål.

Extremt skickligt och korrekt agerat av domaren. Inte många domare skulle klara ett sådant beslut.

Citat:
Ja det gjorde han. Domaren såg att Jaanmat var först på bollen och valde att diskutera det med assisterande. Jag tycker att det är väldigt bra domarsamarbete i den situationen. Om det blev rätt beslut eller inte kan jag inte avgöra.

Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Så sant så. Riktigt modigt och bra beslut

Jag föreslår att ni vänder era blickar mot regelboken:

Citat:
Bestraffningsbar offside:

En spelare i offsideposition i det ögonblick bollen spelas eller vidrörs av en medspelare
ska endast bestraffas om spelaren är inblandad i aktivt spel genom att:

stör en motspelare genom att:
1. utmana en motspelare om bollen eller
2. klart försöka spela en boll som är nära spelaren när denna handling påverkar en motspelare eller
3. göra en tydlig handling som klart påverkar möjligheten för en motspelare att spela bollen

Take your pick. Sterling är offside - punkt slut. Att Janmaat är först på den i ett desperat försök att bryta gör inte att det är en ny situation.

City-fansen - eller city-fans by proxy kanske är mer korrekt term - får svårt att gnälla på att de haft domsluten emot sig med detta och den tveksamma straffen mot West Ham i varje fall. 6p kunde varit 2p.
Citera
2019-03-10, 08:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

"Ohotad ligatitel"?

Citat:
Halmdocka (halmfigur, halmgubbe), är ett retoriskt grepp, som kan vara antingen en medveten taktik eller en form av argumentationsfel. Halmdockan består i att debattören först bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild.

"Ohotad ligatitel"... Med detta Citylag som konkurrent. Ja jävlar i mig, det är till att hitta på saker som passar det egna narrativet.

Liverpool kommer oavsett hur det slutar ha gjort minst en 2+-säsong. Klart det är trist ifall det inte blir någon titel när säsongen haft så mycket potential, men att ha etablerat sig som ett av ligans två bästa lag hade jag utan att tveka tagit på förhand.

Noterar för övrigt att trots att LFC inte ens spelat denna omgång så handlar de två senaste sidorna om LFC. Vad är det AIKare brukar säga, att man berör?
Citera
2019-03-10, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag föreslår att ni vänder era blickar mot regelboken:

Take your pick. Sterling är offside - punkt slut. Att Janmaat är först på den i ett desperat försök att bryta gör inte att det är en ny situation.

City-fansen - eller city-fans by proxy kanske är mer korrekt term - får svårt att gnälla på att de haft domsluten emot sig med detta och den tveksamma straffen mot West Ham i varje fall. 6p kunde varit 2p.

Nu ska jag väl inte vara en sådan tjurig gammal gubbe som min fru ibland (ofta) anklagar mig för att vara.

Du må ha rätt. Efter en natts sömn och lite ny energi håller jag med dig. Det skulle ha varit offside på Sterlings första mål.

Nog om gårdagen. Måste säga att jag njuter när det nalkas helg nuförtiden. Det är ju spännande drabbningar i Premier League varenda helg.

Idag ska Liverpool ta sig an Burnley i ett försök att hänga på i titelracet. Därefter blir det en extremt viktig match mellan United - Arsenal i kampen om Champions League spel.
Citera
2019-03-10, 09:48
Medlem
Pallestroms avatar
PL söndag! Tre matcher efter varandra. Först två uppvärmningsmatcher, med säkra hemmavinster (?)
För att sen äntligen komma fram till dagens drabbning: Gunners - ManU 🙏👌

Någon som vet vilka kommentatorerna ska vara i sista machen?
Citera
2019-03-10, 10:10
Medlem
Fisknyllets avatar
De blir en spännande match mellan United och Gunners.

För att Gunners ska hålla liv i PROJEKTET gäller det att dom behåller MOMENTUM genom hela matchen. Jag tror det blir en match med två ansikten där båda lagens anfall hela tiden ställer frågor till motståndareförsvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in