2019-03-06, 00:01
Medlem
ApolloGrekens avatar
Var greps AE? I hallen på en villa har polisen sagt. men var ligger villan? I början ab tråden stod det Kullavik, gäller det fortfarande?
Citera
2019-03-06, 00:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet inte hur mycket tjejen som tråden handlar om kan ha memorerat om gärningsmannen. Hon har iallafall fall enligt media kunnat ge polisen ett bra signalement, vad det nu innebär. Kanske hon genom fotografi på AE kan avgöra huruvida det är han som överfallit henne 1995.

Stackars flicka, måtte man hitta honom

Hur menar du nu? Dom har ju hittat honom. Genom DNA-träff på honom, efter topsning. Han är häktad på sannolika skäl.

”DNA har ju ett varierande värde, men jag vet vad detta DNA-består av och var, när och hur det säkrades. Det är konklusivt DNA och det ska räcka för en fällande dom, säger GW och slår fast:
– Det finns ingen annan förklaring än att han har lämnat spåren efter sig i samband med att han begick det här brottet.”

https://www.expressen.se/gt/gw-overtygad-att-valdtaktsman-falls/
Senast redigerad av T34Panzer 2019-03-06 kl. 00:10.
Citera
2019-03-06, 00:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Varför lägger du inte in asterisker * i namn på anhöriga som dom flesta gör, av hänsyn till oskyldiga? Speciellt som du gör dina tabbar dvs blandar ihop personer o råkar lägga ut helt fel person.

Anledningen är förstås att locka in Googlesökningar, vad annars? När grannar, arbetsgivare, föräldrar till hennes barn etc. googlar på hennes namn så får de veta att hon varit gift med en våldtäktsman. Syftet är antagligen att hon, och kanske hennes barn, ska få en tuffare tillvaro. Sämre liv, helt enkelt.

Det är därför Polisbatikhexan inte använder asterisker.

Beteendet är givetvis genomvidrigt och empatistört på alla sätt, men genom att citera inlägget så bidrar du själv till det. Förslår att du redigerar ditt inlägg.
Citera
2019-03-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Att gärningsmannen opererade i sitt väl kända närområde. Människan är lat och bekväm av sig och söker trygghet.

Vad har Hagamannen, den cyklande våldtäktsmannen i Örebro och Peter Mangs gemensamt?
Jo, de begick sina brott i sina hemtama områden som de kände väl till.

Har varit min teori sedan 1995 och jag tipsade polisen redan för 20 år sedan om var de borde söka GM (se inlägg 14 på sid 2 i den här tråden). Men ingen har tagit det tipset på allvar, varken hos polisen eller i den här tråden. När AE togs häromdagen pekade det mesta på att jag haft fel, men nu när det grävs mer i det så känns mitt initiala tips relevant igen. (dock ej huvudspår, får man väl erkänna)
Senast redigerad av Burkgurka 2019-03-06 kl. 00:06.
Citera
2019-03-06, 00:09
Medlem
Tror ni vi kommer få se bild i medierna på detta pedofil-äckel när han är dömd? Man vill ju gärna se hur svinet ser ut.
Citera
2019-03-06, 00:11
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Har varit min teori sedan 1995 och jag tipsade polisen redan för 20 år sedan om var de borde söka GM (se inlägg 14 på sid 2 i den här tråden). Men ingen har tagit det tipset på allvar, varken hos polisen eller i den här tråden. När AE togs häromdagen pekade det mesta på att jag haft fel, men nu när det grävs mer i det så känns mitt initiala tips relevant igen. (dock ej huvudspår, får man väl erkänna)

Där ser man, du var på rätt spår... (Jag läste ditt inlägg)
Citera
2019-03-06, 00:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Tror ni vi kommer få se bild i medierna på detta pedofil-äckel när han är dömd? Man vill ju gärna se hur svinet ser ut.

Jag tror inte att etablerade medier kommer gå ut med hans namn eller bild.
Citera
2019-03-06, 00:15
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Sen har vi gubben som klippte gräset på Sätra IP (Gävle) på dagarna och antastade småpojkar på fritiden. Visst, han valde ut pojkar i Sätra som han antastade och dömdes för. Men helt oförklarligt begav han sig till Göteborg där han våldtog en sjuårig pojke för att sedan åka hem till Gävle igen.

Din teori är ju evidensbaserad och stämmer i de flesta fall. Men det finns även undantag. Både i Sverige och internationellt.

Därför tycker jag att polisen bör kolla upp denne AE mot fall över hela landet och i ev länder han besökt. Inte enbart kolla upp honom mot fall i närområdet.

Absolut! Givetvis finns det undantag...
Citera
2019-03-06, 00:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte att etablerade medier kommer gå ut med hans namn eller bild.
Det kommer de garanterat göra när han är dömd eftersom han är svensk.
Citera
2019-03-06, 00:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men i mindre utsträckning Anders Eklund och Lasermannen.
Eklund höll sig kring Gästrikland och Dalarna, Falun är “nära” Storvik pga motorvägen/leden mellan Gävle och Falun. Det går snabbt att åka mellan orterna.
Däremot var Dalapolisen sega på att söka utanför länsgränsen. Dock låg det en begäran om att kolla Eklund för Pernillamordet hos Gästrikepolisen vid tiden för Englamordet.
Citera
2019-03-06, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Nej, J*a H*len Iv*rsson Vall*dares, bodde på Brunnefjällsv 33 i Harestad som ligger i Kungälvskommun. Där träffade hon PeddoAnders som hon sen gifte sig med och gjorde nya ungar med.
Men på riktigt!!?? Ska du outa hennes namn? Vad fan han hon med det hela att göra??
Senast redigerad av Voltage 2019-03-06 kl. 00:56.
Citera
2019-03-06, 00:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Men på riktigt!!?? Ska du outa hennes namn? Vad fan han hon med det hela att göra??
Och du hjälper till med outningen! Redigera ditt inlägg och lägg in asterisker i hennes namn för helvete.

Vad har mamman till hans barn att göra med hans våldtäkt?
Hon och dom andra kvinnorna och barnen har inget att göra med att dom har haft att göra med en person som tydligen har flugit under radarn i många år.
Han är inte den första familjefadern som har begått såna här brott och hans familj är chockade när dom får veta.
Senast redigerad av Timeout 2019-03-06 kl. 01:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in