2019-03-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Den som utger sig för att vara sonen tror jag är rent PK skitsnack. Det finns inga bevis för att du är det.
Någon försöker förminska konsekvenserna här helt klart. Bild kommer komma förr eller senare ändå. om den kommer nu eller om ett år vad spelar det för roll?

Jag tycker samhället och folk i allmänhet har rätt att veta hur förgripare ser ut för att kunna skydda andra människor. Ok att invänta dom dock men man hamnar inte i detta läge av en slump.

Man ska vara jävligt skeptisk till såna inlägg, jag håller med dig.
Det kan såklart vara sonen, men jag tvivlar starkt.
Citera
2019-03-05, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Helt rätt tänkt på det, cykel intresse även i Jasmina fallet i Sävsjö ???

Nej han på cykel i Sävsjö var visserligen dömd pedofil, men flickan han cyklade med var en annan. Inte Jasmina. Den andra flickans föräldrar kunde bekräfta detta.
Citera
2019-03-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
(FB) Brutal våldtäkt på en flicka 1995 i Billdal

Någonstans i Göteborg.

Har för mig att norra Billdal hör till Göteborg och södra till Kungsbacka /Halland, så det där är lite lurigt.
Citera
2019-03-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Bodde AE i Billdal, eller i dess närområde vid tiden för gärningen?

Det är oklart var han bodde. Han var skriven hos sina föräldrar i Gbg, men det kan ha varit just bara en adress att ha post till etc under tiden han saknade fast boende liksom adressen i Kungälv hos sonen var just en sådan variant. Han kan absolut ha bott i Billdal i en tillfällig boendeform, men det kan varken bekräftas eller uteslutas i detta läget. Inget vet säkert.
Citera
2019-03-05, 22:54
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Någonstans i Göteborg.

Okej! Jag bor visserligen i Västsverige men har inte full koll på alla olika områden i Göteborgsområdet med omnejd.

Men min teori kan dock stämma...
Citera
2019-03-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet inte hur mycket tjejen som tråden handlar om kan ha memorerat om gärningsmannen. Hon har iallafall fall enligt media kunnat ge polisen ett bra signalement, vad det nu innebär. Kanske hon genom fotografi på AE kan avgöra huruvida det är han som överfallit henne 1995.

Stackars flicka, måtte man hitta honom

?
Han är väl hittad nu?
Citera
2019-03-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Har för mig att norra Billdal hör till Göteborg och södra till Kungsbacka /Halland, så det där är lite lurigt.

Du kan ha rätt, men citerar någon som har fel. Adressen i Göteborg som AE var skriven på var Sparregrensgatan 10, vilket skrivits runt 100 ggr i tråden.. men som jag skrev nyss och många ggr tidigare, så är det inte fastställt var han fysiskt bodde vid tiden för brottet.
Citera
2019-03-05, 22:56
Medlem
Kan någon hänvisa till en karta över Billdal där brottsplatsen är exakt utmärkt?
Citera
2019-03-05, 22:57
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Det är oklart var han bodde. Han var skriven hos sina föräldrar i Gbg, men det kan ha varit just bara en adress att ha post till etc under tiden han saknade fast boende liksom adressen i Kungälv hos sonen var just en sådan variant. Han kan absolut ha bott i Billdal i en tillfällig boendeform, men det kan varken bekräftas eller uteslutas i detta läget. Inget vet säkert.

Tackar för det.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har AE inte umgåtts med sina äldre barn på ca 10 år så varför ska han vara med på en student för 3 år sedan?
Enligt hans sons inlägg här på flashback.
"Det är sant som tidigare nämnt i tråden att de flesta av AE’s barn inte haft kontakt med honom på 10 år, och dom har således ingenting med honom att göra."
Jo, det där med mannen på filmen var kanske helt bortitok, men däremot så tror jag inte att det var AE:s son som skrev inlägget här igår kväll/natt, jag må ha fel, men läste inlägget när det just hade skrivits och min direkta tanke då var att det var falskt och den känslan har jag fortfarande. Tanken med inlägget kan dock ha varit välment, någon vill antagligen bara AE:s barn väl. Att de inte har haft kontakt med sin far på väldigt länge kan förstås stämma.

Tyckte dock att någon skrev tidigare att två av hans barn var skrivna på samma nuvarande adress som honom? Lite äldre barn eller de allra yngsta? Om den uppgiften stämmer vill säga.
Citera
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Bodde AE i Billdal, eller i dess närområde vid tiden för gärningen?
Nej men Härlanda
Citera
2019-03-05, 22:58
Medlem
Är inkomstdeklarationer allmän handling? På dom finns respektive arbetsgivare angivet. För någon med tid att gräva fram var AE arbetat eller fått pengar ifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in