2019-03-05, 21:35
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Ja, såklart att det finns personer som känner henne men jag är tveksam till om en random "flashbackare"kan göra den bedömningen att hon ser ut att må bra bara genom att se bilder på hennes sociala medier.

”Till synes” betyder ju inte mer än att det ser ut som att hon mår bra. Sen om det är sociala medier eller på arbetsplatsen spelar väl ingen roll. Polisen har gått ut och sagt att hon är otroligt stark också. Ingen här sitter på något psykologprotokoll från henne, det som syns för oss är att hon ser ut att må bra.
Citera
2019-03-05, 21:36
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Barnen som kan tänkas ha Facebook eller några bilder på andra ställen har han ju inte haft kontakt med på 10 år. Vi vet inte om han har jobbat, än mindre vart han har jobbat om han har jobbat. Inga vänner eller bekanta har kommit fram. Fruar och barn kollade (de som hittats) och det har varit fruktlöst. Snarare resulterat i att både barn och fruar ligger outade i tråden i onödan.

Vill du lägga ned lika många timmar som jag (och andra i tråden) har gjort senaste 2 dagarna, go ahead. Men jag och andra kan intyga att du inte kommer hitta något.
Sedan skulle det kunna vara så att personen som sade sig vara AE:s son, i själva verket ärAE:s kompis som skrev att inga bilder finns för att folk skulle sluta leta.
Citera
2019-03-05, 21:36
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Har vi namn på någon ex-fru?
Joa Ivarsson Valladares
https://www.facebook.com/joa.ivarsson

https://www.ratsit.se/19640321-Joa_Helen_Ivarsson_Kungalv/A6wtiGXZbRv9S91o8pN8TyqxYoQndEodiBzGLh0Tqu0
Hon var den han var gift med när han begick sitt/sina dåd, varsågod.
Citera
2019-03-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Var han en snygg man....om det var det Malin föll för

Det är ju det vi inte vet eftersom vi inte har någon bild på honom.
Malin blev väl troligen också överfallen fast i onyktert tillstånd.
Citera
2019-03-05, 21:38
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är ju det vi inte vet eftersom vi inte har någon bild på honom.
Malin blev väl troligen också överfallen fast i onyktert tillstånd.
Vänta lite här nu, vem är Malin?
Citera
2019-03-05, 21:39
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Sedan skulle det kunna vara så att personen som sade sig vara AE:s son, i själva verket ärAE:s kompis som skrev att inga bilder finns för att folk skulle sluta leta.

Att de inte finns bilder på barnens facebookprofiler talar ju ändå för att de inte haft superfin kontakt senaste åren, iallafall. Möjligt att det inte var sonen, men bilder har oavsett vad inte hittats på nästan 2 dygns sökande. Detta trots att bi har information om de som ändå kan tänks stå/ha stått närmst.
Citera
2019-03-05, 21:41
Medlem
Gillas avatar
Citat:
”Till synes” betyder ju inte mer än att det ser ut som att hon mår bra. Sen om det är sociala medier eller på arbetsplatsen spelar väl ingen roll. Polisen har gått ut och sagt att hon är otroligt stark också. Ingen här sitter på något psykologprotokoll från henne, det som syns för oss är att hon ser ut att må bra.
Sakta i backarna... Jag är fullt medveten om det. Men, nu var frågan dock särskilt ställd till PolisBatikhexan som man inte kan lita på.
Citera
2019-03-05, 21:41
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Vänta lite här nu, vem är Malin?

Har för mig att den gamla artikeln, som var väldigt magstark, hade Malin som fingerat namn. Vet inte om det är därifrån det kommer. Sen att 8-åringen föll för våldtäktsmannen som slet upp henne i skogen efter att precis har träffat henne.. ja det faller under all annan skit som har varit i den här tråden.
Citera
2019-03-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Jag tror att det var sant att det var Kullavik (villa, inte hans) men kan inte svära på det.

En felaktigt utpekad person bodde väl I Kullavik?
Var det kanske hos denne han greps?

Tänk på att inte anklaga närstående, barn eller vänner till AE då de alla varit helt ovetande om vad han är för en avskyvärd person!
Citera
2019-03-05, 21:44
Medlem
Malin Olsson mördad på östra kyrkogården 1995. AE har och har haft släktingar bosatta i närheten. Man har inget DNA från det brottet, tyvärr
Citera
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Sakta i backarna... Jag är fullt medveten om det. Men, nu var frågan dock särskilt ställd till PolisBatikhexan som man inte kan lita på.

Okej, tolkade det som att uttrycket var vad som störde dig. Då missuppfattade jag - och vem du litar på eller inte är helt och hållet upp till dig!
Citera
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Har för mig att den gamla artikeln, som var väldigt magstark, hade Malin som fingerat namn. Vet inte om det är därifrån det kommer. Sen att 8-åringen föll för våldtäktsmannen som slet upp henne i skogen efter att precis har träffat henne.. ja det faller under all annan skit som har varit i den här tråden.
Jag tror Bea67 syftar på Malin Olsson på Östra kyrkogården...
men fel tråd och fel GM enligt mig dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in