2019-03-05, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Enligt denna artikel så ingår inga barn i gruppen, däremot föräldrar:

https://www.svd.se/orosanmalningar-gjorda-for-is-atervandare-i-stockholm

Samma artikel låter berätta att det skall gullas med mördarna:

Så här kommer 19 personer som med allra största sannolikhet begått vidriga brott mot andra människor och socialförvaltningens första idé är att de skall "stöttas". Fan, vad man blir spyfärdig över hur landet fungerar. Samtliga borde interneras och utredas i detalj, dag för dag under hela Syrienvistelsen och vägen tillbaka till Sverige. Alla med dubbelt medborgarskap bör därefter fråntas det svenska och utvisas permanent. De är ju för sjutton den mest extrema fiender till den svenska livsstilen man kan tänka sig dessa människor. De försatt sin chans när de valde att gå till fienden.

Det är som om det officiella kollektiva minnet redan glömt vad IS var och de bilder som spreds från deras fruktansvärda terrorvälde.
För övrigt bör man uppmärksamma att ord som "resenärer" samt "återvändare" återkommer i rapportering och uttalanden.

Det är ingen tillfällighet.

"Resenärer" låter oskyldigt. Alla har vi väl varit resenärer. "Återvändare" låter också oskyldigt. Dessutom kan man ana att det handlar om människor som återvänder till en hederlig tillvaro. Bot och bättring tycks därmed utlovas.
2019-03-05, 15:45
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag tror att de som nu flyr från en tid i IS har sett nog av våld och terror. De har insett sina misstag och att de blivit lurade och vill bara återvända till ett normalt liv igen.

Kanske, tills de tröttnar på det livet också och vill ha lite action igen och börjar sammankalla Imam-rådet i Sverige. Tycker så synd om våra stadsbor på riktigt.
2019-03-05, 15:46
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Jag tror på 3 araber med AKs. På drottninggatan som vanligt.
Och det är ett rätt skrämmande scenario då de är svåra att stoppa,speciellt om de har någon form av rustning.
2019-03-05, 15:46
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoniumPinnar
Även om de kommer in på kärnkraftverk är det väldigt svårt att komma åt det radioaktiva, det farliga materialet skyddas av flera lager tung metall och betong. Skulle krävas väldigt mycket sprängmedel för att ens komma i närheten av att orsaka en läcka av radioaktiva substanser.
Det var ju iallafall någonting bra.
2019-03-05, 15:51
Medlem
Om fler engagerade sig i att både demonstrera eller överösa regeringen med mail med krav på att upprätta en krigsförbrytartribunal i Haag där man kunde rättssamhället ta hand om Europas alla återvändare så skulle man kunna uppnå mycket, men det hjälper inte att bara sitta här och skriva av sig, jag har sänt in mail angående detta men är man ensam om detta händer inte mycket.
2019-03-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
För övrigt bör man uppmärksamma att ord som "resenärer" samt "återvändare" återkommer i rapportering och uttalanden.

"Resenärer" låter oskyldigt. Alla har vi väl varit resenärer. "Återvändare" låter också oskyldigt. Dessutom kan man ana att det handlar om människor som återvänder till en hederlig tillvaro. Bot och bättring tycks därmed utlovas.

Att media medverkar till detta normaliserande är helt obegripligt. Jag menar oavsett hur mycket immigrationsivrare man är så handlar ju detta om IS, tveklöst detta århundrades värsta terrorsekt. Genom att glida skapar de ju egentligen själva likhetstecken mellan förortens mer moderata muslimer och dessa vidriga äckel.

Sedan kan man ju fundera på varför så få muslimer inte protesterar mot att få hit dessa koranskändare. Det har ju ständigt hetat att de inte är riktiga muslimer. Kanske är det här svaret gömmer sig...? Sympatierna kanske är skrämmande höga helt enkelt, och därför vill eller kan inte media skapa en tydlig skillnad mellan IS-terrorister och övriga.
2019-03-05, 16:36
Medlem
Stones avatar
Citat:
Jag tror att de som nu flyr från en tid i IS har sett nog av våld och terror. De har insett sina misstag och att de blivit lurade och vill bara återvända till ett normalt liv igen.

Dream on. Du verkar inte fatta vad som driver dessa "människor".
2019-03-05, 16:37
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant

Det kallas nyspråk, tillslut kommer vi sakna ord att uttrycka vår rädsla för terrorism.
2019-03-05, 16:38
Medlem
Det finns ca 30 fredliga länder i hela världen av de ca 190 länder som finns. 20 av dessa länder ligger i Europa. Varför ska de få minoritets länderna förstöras av våldsverkare och terrorister?
2019-03-05, 16:42
Medlem
Mad monks avatar
Ok då väntar man spänt på nästa terrordåd. Klåparen på Drottninggatan lyckades bara döda sig själv ifs.
2019-03-05, 16:48
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Hur rustar du dej för en framtida terrorattacker i Stockholm?

Vi behöver inte rusta oss alls, om politikerna gör sitt jobb och ändrar lagen så att medborgarskap kan återkallas.

På längre sikt handlar det om att flyktingar hjälps att kunna återvända till sina hemländer så snart detta är möjligt.
Men även de som inte uppfyller sin försörjningsplikt.
Det är ett långsiktigt arbete.
2019-03-05, 16:53
Medlem
Citat:
Googla fram lite isvideos där dom torterar, bränner och vad det nu är för metoder dom använder och så kommer du tillbaka till tråden sen och berättar varför du tycker att människor som kan göra något sånt ska vara välkomna till ett civiliserat samhälle. Jag tror faktiskt att du inte har sett någon sådan video (inget jag rekommenderar men det är viktigt att ha koll på verkligheten inte bara medias version av den.) Och du har ingen koll på vilka sjuka människor dom är.

Ge mig ett enda argument som faktiskt är legitimt till att låta människor som släppt tunga stenar i huvudet på folk, tänt eld och bara tittat på etc, komma in i vårt land och dessutom med risken att inte ens bli dömda pga brist på bevis och S inkapabla förmåga att tillföra lagar innan det är för sent

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in