Citat:
Ursprungligen postat av
Medimera
Man bör undersöka var JG befann sig.
Enligt JM vet man var han var mellan kl 22.00 - 22.15
Var var han sen?
Varför hade han så bråttom och tog bilen till LWs wig " lyssna till livet" morddagen?
Någon skrev tidigare att han verkade kär i HD. Är det en del av motivet?
Jag vet inte om jag missuppfattar dig, men varför skulle man cacha på ställen som är starkt förknippade med LW strax före mordet om man planerar ett mord?
Det kanske inte alls så du menar?
Jag vet att det är fler i tråden som just påpekat det märkliga i detta och dessutom det underliga sammanträffandet att HD var och cachade med Sillen i LWs barndomstrakter strax innan mordet. Även hon har cachat LWs wigg.
Som jag har fattat det så finns det naturliga förklaringar till detta.
JGs cachande av LWs "Lyssna till livet" var en del i en svit (kan ha missuppfattat detta) som hade ett "utgångsdatum".
HDs cachande imed Sillen i LWs barndomstrakter var kanske inte heller så konstigt, då som jag minns det, Sillen kom därifrån också. Visste ens HD om att det var LWs barndomstrakter?
Vad skulle man få ut av att vistas i områden som hade med LW att göra, om man nu smidde planer?
Om man nu vill få polisens ögon på sig, är detta ett utmärkt sätt.
Om en ensam person får någon slags obsession av en person, kan det förstås hända.
I ett sådant fall, känns det dock mer som att en person inte är psykisk frisk. Kanske mer av ett mer komplext psykiskt beteende som skulle märkas utåt?
Att två personer skulle vara ute och cacha i LWs "spår", blir ju lite av en deckargåta. Morden i MIdsommer. Jag tror helt enkelt inte på det.
LW var en flitig geocachare, hade egna cachar. Hon var säkert förknippad med ställen på fler sätt. T ex skulle man kanske tycka det var konstigt att JG eller HD cachade där LW just cachat. Bara som ett exempel på vad man kan hitta för sammanträffanden.
Att slumpen skulle göra att någon av hennes bekanta skulle cacha i något område som hade med henna att göra på ett eller annat sätt, kan verka vara för mycket slump. Men rent statistiskt blir den "slumpen" kanske inte så konstig. Det är ju inte en på miljonen vi pratar om.
Efter LWs "Lyssna till Livet" cachade JG på Cajsa Warg wigen om jag fattat det rätt?
Bråttom, jag till vad?
Kanske hade han jobbat, försökte ta dessa cacher för att de skulle snart avslutas?
Hinna cacha dessa denna kväll?
Hem före mörkret?
Hem för att äta?
Träffa någon?
JG är väl sambo och kanske sambon vet var han befann sig? Om han var hemma eller inte?