Citat:
Ursprungligen postat av
izzisbell
Ny i tråden, försökt läsa ikapp en del. Fruktansvärt dåd, helt fantastiskt att det är nära att få en upplösning efter så många år.
Jag undrar en sak. Jag läste att A.E fått en kallelse till topsning som han struntat i? När var det isåfall? För om jag förstått det hela rätt kollade dom upp alla män i området när brottet inträffade och A.E bodde ju inte i området? Och först nu, efter nya lagen, kan dom kolla upp släktingar?
Datum för kallelsen har vi inte fått, men om jag inte inbillar mig har polisen sagt att han hållit sig undan i en vecka. Så kanske 1.5-2 veckor före gripandet? Jag är dock tämligen säker på att de var nästan helt säkra på att det var AE innan han faktiskt kallades till topsning och sedan topsades, om det är äldsta sonens topsning som poppade upp på familjesöket, då finns det ingen annan det kan vara än fadern på den % matchning de får upp.
Ja, AE blev inte topsad i masstopsningen under utredningen då han inte bodde i närområdet. Hans ena son är dock dömd för brott som kan ha resulterat i att han topsats och därför ledde till AE i och med nya lagen.