2019-03-05, 11:09
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsumkassen
Är det enbart inkomst av tjänst?
Han kan ju ha andra tillgångar som han sitter på, i inkomstslaget kapital. Kanske tar ut så lite som möjligt på A-skatt. Har han F-skattsedel?

Nej, det är från inkomstdeklarationen. Så allt som är skattepliktigt.
Vet ej ang. F-skattsedel.
Citera
2019-03-05, 11:11
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kostar inte mycket att göra en adressändring.

Han verkar ju ha ägt tex fastigheten i Våxtorp men den såldes för runt 1 miljon och det är ju inga stora pengar. Han kan ju ha hyrt och varit inneboende osv. Kanske har han även bott i den gamla husvagnen han köpte för ett par år sedan?

Han verkar ha ägt flera fastigheter, om andra postare haft rätt information.
Klart att man kanske kan ha köpt och ägt ett hus och kan fortsätta göra så, men att gå runt på dryga 10 lök i månaden är inte lätt, inte ens om man bor avskiljt. Speciellt inte om han står för alla räkningar själv, vilket han periodvis under dessa åren verkar ha gjort.
Citera
2019-03-05, 11:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Nu har han ju ägt flera fastigheter dock, om man ska lita på postare som kollat upp bostäderna.
Ok, men han har nog levt billigt, som ensamstående medelålders män ofta gör.
Citera
2019-03-05, 11:15
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ok, men han har nog levt billigt, som ensamstående medelålders män ofta gör.

Fasta räkningar blir ju dock inte billigare även om man lever billigt i övrigt. Och 10k ut efter skatt varje månad räcker inte långt varken när man hyr eller äger bostaden själv. Sen räkna bil (eftersom han bott avskilt) så drar kostnaderna iväg snabbt. Fett har han ju inte levt iallafall, så mycket kan man konstatera.
Citera
2019-03-05, 11:17
Medlem
Citat:
Han verkar ha ägt flera fastigheter, om andra postare haft rätt information.
Klart att man kanske kan ha köpt och ägt ett hus och kan fortsätta göra så, men att gå runt på dryga 10 lök i månaden är inte lätt, inte ens om man bor avskiljt. Speciellt inte om han står för alla räkningar själv, vilket han periodvis under dessa åren verkar ha gjort.

Jag skulle vilja se inkomster längre bak i tiden, han kan ju ha tjänat mer förr.

Jag tror att han levt ett kringflackande liv med små medel och snarast hyrt eller bara varit skriven på några av adresserna.
Inlägget som postades av sonen(?) tyder ju på det.
Citera
2019-03-05, 11:19
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Jag skulle vilja se inkomster längre bak i tiden, han kan ju ha tjänat mer förr.

Jag tror att han levt ett kringflackande liv med små medel och snarast hyrt eller bara varit skriven på några av adresserna.
Inlägget som postades av sonen(?) tyder ju på det.

Jag är på jobbet, så kunde inte lägga ned så pass mycket tid som att kolla nu och 20 år tillbaka i tiden. Någon annan får gärna fylla i tidigare åren om de känner för det. Var ingen kö och bara personnumret och vilka år så får man det direkt.

Men oavsett vad så är 10k ut i månaden svårt att leva på, om han inte har bott gratis.
Citera
2019-03-05, 11:22
Medlem
Ny i tråden, försökt läsa ikapp en del. Fruktansvärt dåd, helt fantastiskt att det är nära att få en upplösning efter så många år.
Jag undrar en sak. Jag läste att A.E fått en kallelse till topsning som han struntat i? När var det isåfall? För om jag förstått det hela rätt kollade dom upp alla män i området när brottet inträffade och A.E bodde ju inte i området? Och först nu, efter nya lagen, kan dom kolla upp släktingar?
Citera
2019-03-05, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ny i tråden, försökt läsa ikapp en del. Fruktansvärt dåd, helt fantastiskt att det är nära att få en upplösning efter så många år.
Jag undrar en sak. Jag läste att A.E fått en kallelse till topsning som han struntat i? När var det isåfall? För om jag förstått det hela rätt kollade dom upp alla män i området när brottet inträffade och A.E bodde ju inte i området? Och först nu, efter nya lagen, kan dom kolla upp släktingar?

En av A.E's söner torskade för småbrott, dom tog hans DNA och på den vägen är det. Det nya är att dom får söka på släktDNA.
Citera
2019-03-05, 11:24
Medlem
Citat:
Jag är på jobbet, så kunde inte lägga ned så pass mycket tid som att kolla nu och 20 år tillbaka i tiden. Någon annan får gärna fylla i tidigare åren om de känner för det. Var ingen kö och bara personnumret och vilka år så får man det direkt.

Men oavsett vad så är 10k ut i månaden svårt att leva på, om han inte har bott gratis.

Var inte för att klaga, tackar för infon.

Men vi vet fortfarande knappt nåt om honom och då säger uppgifterna rätt lite nu. Han kan ha tjänat mer tidigare, han kan ha ärvt eller så har han haft svarta inkomster tex.

Det är inte mycket pengar men han kan ha levt väldigt anspråkslöst, som i en 40år gammal husvagn på nån övergiven industritomt tex och levt hand ur mun.
Citera
2019-03-05, 11:25
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Kostar inte mycket att göra en adressändring.

Han verkar ju ha ägt tex fastigheten i Våxtorp men den såldes för runt 1 miljon och det är ju inga stora pengar. Han kan ju ha hyrt och varit inneboende osv. Kanske har han även bott i den gamla husvagnen han köpte för ett par år sedan?
Det kostar ingenting att göra adressändring. Som ensamstående kan man klara sig på lite pengar. Om han sålde för 1 mille och inte köpte nytt har han ju kapital för lång tid.
Citera
2019-03-05, 11:27
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell

Datum för kallelsen har vi inte fått, men om jag inte inbillar mig har polisen sagt att han hållit sig undan i en vecka. Så kanske 1.5-2 veckor före gripandet? Jag är dock tämligen säker på att de var nästan helt säkra på att det var AE innan han faktiskt kallades till topsning och sedan topsades, om det är äldsta sonens topsning som poppade upp på familjesöket, då finns det ingen annan det kan vara än fadern på den % matchning de får upp.

Ja, AE blev inte topsad i masstopsningen under utredningen då han inte bodde i närområdet. Hans ena son är dock dömd för brott som kan ha resulterat i att han topsats och därför ledde till AE i och med nya lagen.
Citera
2019-03-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det kostar ingenting att göra adressändring. Som ensamstående kan man klara sig på lite pengar. Om han sålde för 1 mille och inte köpte nytt har han ju kapital för lång tid.

Så kan det vara men det mest troliga är väl att han lånat pengar och efter försäljningen betalt av lånet. Kan ju vara så att han var tvungen att sälja.

Om han nu verkligen ägde den fastigheten vill säga, verkar lite oklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in