2019-03-05, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Skulle säga att en del vänsterpersoner ser SD som betydligt värre än IS, hur obegripligt det än kan låta.

Absolut. Nyligen var det ju en vänstertomte till lektor på Södertörns högskola som tyckte att Sverige borde ta hem IS-krigarna från Syrien och skicka dit Jimmie Åkesson och Svenska Dagbladets ledarredaktion i stället. Och det där var nog bara halvt om halvt ett skämt.
Citera
2019-03-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
En av kommentarerna:

"Fkn horungar som lägger upp sånt walla om jag vet vem det va kommer skujta din hora”
mohammed_4155

Jag funderade på att skriva något på SVTs facebook... men sen insåg jag att de här "människorna" går inte resonera med.

Åtminstone är det bra ju mer folk inser vad blattarna egentligen är för några, istället för att se sådana här småtrevliga sekulära MÖ-personer (oftast iranier eller ateister) som SVT annars ska lyfta.
En riktig muslim är precis som de på SVTs facebook: oresonliga, lättkränkta, hotar med våld och gnäller om islamofobi. Seriöst så kan du se det i kommentar efter kommentar. Mussarna verkar helt ignoranta om att folks olust mot muslimer inte beror på IS utan på hur araber faktiskt beter sig här i Sverige idag...

Det är som när jag skriver hatmejl till folk. Det är inte lönt att skriva hatmejl till folk som är för dumma för att förstå, eller för fanatiska. Det finns ingen poäng att säga till en muslim "lighten up". Det är bättre man håller sig till sina egna, helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Om det nu visar sig att SVT viker sig och ber om ursäkt för facist-muslimerna. Då hoppas jag att det blir ett upprop för det fria ordet. Om journalister låter en religion styra det fria ordet, då måste det bara bli så att alla som kan, samlas på Sergels torg (eller motsv i andra städer) vid viss tidpunkt.

Förr eller senare kommer frågan att dras till sin spets, ja.
Citera
2019-03-05, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Vanliga muslimer kan misstänkliggöras för att vara eller ha sympatier för terrorister.

IS har inget med Islam att göra. Islam har inget med terrorism att göra. De som ansluter sig till IS är hjärntvättade. De är inga sanna muslimer.

Kan inte låta bli att småle lite åt att politiskt korrekta debattörer på vänsterkanten är så bombsäkra på vad som är den rätta islam, trots att de själva inte är muslimer och inte alls har studerat islam.

Personer som CaseyRyback och Aftonbladets ledarredaktion vet att muslimer är snälla. Personer som inte är snälla kan därför inte vara några sanna muslimer.
Citera
2019-03-05, 00:46
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Tycker faktiskt att detta inte hör hemma i SVT. Kan tolkas som uppvigling. Visa detta i Syrien och du skapar x antal terrorister som vill hämnas. Med tanke på hur många islamister som finns i Sverige så kanske det räcker att det visas här för att det ska få sådana konsekvenser.
Förstår du vad du själv säger?
Citera
2019-03-05, 00:51
Medlem
TokigSkatas avatar
Nu har de tagit bort klippet på SVT humor Instagram 🤔
Citera
2019-03-05, 00:55
Medlem
TraXzmans avatar
Varför sluta här ... nu kör vi ....

https://www.youtube.com/watch?v=CxR10LqCUSk

https://www.youtube.com/watch?v=h7gPYvkh0HA

https://www.youtube.com/watch?v=8hWVSvzh9os

https://www.youtube.com/watch?v=gEzDD0dZU8U

...finns hur mycket som helst på tuben

Sen har vi en klassiker som hör inte till riktigt:

https://www.youtube.com/watch?v=4fsJGrx99R4
Senast redigerad av TraXzman 2019-03-05 kl. 01:04.
Citera
2019-03-05, 01:13
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Yes, detta är ett absolut faktum, det kan jag garantera. Hur sjukt det än låter, så är det många vänsterpersoner som hellre skulle se att SD eliminerades för evigt än att IS gjorde det. Tror inte folk riktigt begriper hur sjukt det är.

Ja jag känner själv en som är väldigt berest och som oftast har en bra moral, men "jag oroas mer av SD än IS" " Men SD som har politiker som viftar med järnrör då?!" uppenbarligen så är korsfästa och levande begravda barn inget som sticker i ögonen på hen.
Citera
2019-03-05, 01:20
Medlem
Jag har äntligen sett filmen. Den var roligare än jag trodde. Den påminde mig i vissa stycken om Monty Pythons Life of Brian, som skämtar med extremistiska kristna stollar.

Det är mycket bra att den här filmen har gjorts. Det är ju helt uppenbart att den skämtar med IS, inte med vanliga muslimer.

Om vi inte vågar skämta med rent vansinnes-extrema muslimer, så har vi alldeles för stor respekt för dem. Ingenting retar extremister så mycket som när man driver med dem och skrattar åt dem.

Jag hoppas verkligen att filmen får ligga kvar!
Citera
2019-03-05, 01:28
Medlem
ZNUTENs avatar
Förut gick Sverige fucking bananas om Mohammed föreställde en rondellhund.
Blev ett jä..la liv. Hundarna skulle bort eftersom M inte får avbildas och våra makthavare fegade ur som alltid. Alla muslimer skall hanteras med silkesvantar eftersom de är så lättkränkta annars får vi problem.

Dessförinnan fanns utställningen Ecce Homo, som handlade om Jesus.
Här var i så fall kränkningarna mångdubbelt värre, men makthavarna tyckte att det var helt OK.

Om musslorna i Sverige upplever detta som en kränkning, när man driver med IS som är en av värsta
terrorororganisationer som existerat,då sympatiserar dom ju med IS vilket är skrämmande.
Det är ju dessa man säger sig ha har "flytt" ifrån!

I så fall har vi i gett asyl till mängder av islamister och IS- anhängare som nu bara väntar på att bli aktiverade. Våra rikspolitikers sanslösa naivitet blir i så fall vårt eget fall.
Citera
2019-03-05, 01:33
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Yes, detta är ett absolut faktum, det kan jag garantera. Hur sjukt det än låter, så är det många vänsterpersoner som hellre skulle se att SD eliminerades för evigt än att IS gjorde det. Tror inte folk riktigt begriper hur sjukt det är.

Det beror på att vänsterfolket aldrig har varit direkt klipska eller generellt kunniga/allmänbildade, bevisligen gäller det även historia.
Hitlers bundsförvanter i Nordafrika var just muslimerna, de förenades i sitt hat mot judarna (kommunisterna var ju iofs inte heller så förtjusta i judarna).
Undrar när det skall gå upp för den svenska vänsterrörelsen att Islam har ganska många beröringspunkter med nazismen?

Hitler i samtal med stormuftin själv...
Citera
2019-03-05, 01:53
Medlem
Alla som är okej med återvändande IS-krigare behöver se lite videos online för att förstå vad det är vi har att göra med.
Citera
2019-03-05, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Begriper du inte koncept som strategiska reträtter, kontrollerad opposition och skademinimering är du så jävla dum att det inte är någon ide att förklara....

Tack för dom vänliga orden, tråden var SVT! Lär dig vårdat språk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in