Citat:
Ursprungligen postat av
HalfRunar
En av kommentarerna:
"Fkn horungar som lägger upp sånt walla om jag vet vem det va kommer skujta din hora”
mohammed_4155
Jag funderade på att skriva något på SVTs facebook... men sen insåg jag att de här "människorna" går inte resonera med.
Åtminstone är det bra ju mer folk inser vad blattarna egentligen är för några, istället för att se sådana här småtrevliga sekulära MÖ-personer (oftast iranier eller ateister) som SVT annars ska lyfta.
En riktig muslim är precis som de på SVTs facebook: oresonliga, lättkränkta, hotar med våld och gnäller om islamofobi. Seriöst så kan du se det i kommentar efter kommentar. Mussarna verkar helt ignoranta om att folks olust mot muslimer inte beror på IS utan på hur araber faktiskt beter sig här i Sverige idag...
Det är som när jag skriver hatmejl till folk. Det är inte lönt att skriva hatmejl till folk som är för dumma för att förstå, eller för fanatiska. Det finns ingen poäng att säga till en muslim "lighten up". Det är bättre man håller sig till sina egna, helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bebbanburg
Om det nu visar sig att SVT viker sig och ber om ursäkt för facist-muslimerna. Då hoppas jag att det blir ett upprop för det fria ordet. Om journalister låter en religion styra det fria ordet, då måste det bara bli så att alla som kan, samlas på Sergels torg (eller motsv i andra städer) vid viss tidpunkt.
Förr eller senare kommer frågan att dras till sin spets, ja.