2019-03-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Naturligtvis utgår man från att "fånga in" de mest sannolika. Inte ens det har man ansett nödvändigt här.
Nej, det har du sannerligen rätt i!

Och så där, mellan tummen och pekfingret, ungefär hur många mördare har man i LW-ärendet hittills lyckats få fällda?
Eller man kanske, i ett bakvänt tänkande, följt "inte ens det har man ansett nödvändigt här"-principen?
(ovanstående skall uppfattas ligga lågt på pH-skalan)

OnT: Efter att det nu gått mer än nio månader utan att nån ännu åtalats, kan åtminstone jag börja misströsta. Så vilken metodik och strategi Örebropolisen än har tillämpat här, så har man ännu inte nått framgång.
Orsakerna kan vara flera, men att mördaren skulle vara av den där särskilt ùbersmarta sorten, det tror jag inte för ett ögonblick på.
Det här är ingen finlirare med nagelsax och Klorin. Det här är en brutal och hänsynslös typ. Inte en som återvänder till BP för att städa bort sitt DNA och med bärbar dammsugare fixat det besvärande, bindande i fiberväg.
Så tänker jag.
Citera
2019-03-04, 20:53
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vem är skägget?

Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Undrar jag med. JG?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-03-04, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, det har du sannerligen rätt i!

Och så där, mellan tummen och pekfingret, ungefär hur många mördare har man i LW-ärendet hittills lyckats få fällda?
Eller man kanske, i ett bakvänt tänkande, följt "inte ens det har man ansett nödvändigt här"-principen?
(ovanstående skall uppfattas ligga lågt på pH-skalan)

OnT: Efter att det nu gått mer än nio månader utan att nån ännu åtalats, kan åtminstone jag börja misströsta. Så vilken metodik och strategi Örebropolisen än har tillämpat här, så har man ännu inte nått framgång.
Orsakerna kan vara flera, men att mördaren skulle vara av den där särskilt ùbersmarta sorten, det tror jag inte för ett ögonblick på.
Det här är ingen finlirare med nagelsax och Klorin. Det här är en brutal och hänsynslös typ. Inte en som återvänder till BP för att städa bort sitt DNA och med bärbar dammsugare fixat det besvärande, bindande i fiberväg.
Så tänker jag.

Är det planerat och genomtänkt behöver man inte heller städa.
Citera
2019-03-04, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är det planerat och genomtänkt behöver man inte heller städa.
Nu måtte du skoja med mig och tråden, väl?!
Du menar inte att du på fullt allvar tror att orsaken till att LW:s mördare ännu inte åtalats hänger samman med att vederbörande är av den där särskilt slugt uträknande sorten?
Den som i detalj planerar att t ex LW:s ytterdörr på morgonen skall upptäckas vara olåst?
Du menar inte på allvar att du tänker dig en sån mördare här?

Så de där faktorena som de 4 dygnen utomhus i sol och värme som LW:s kropp utsattes för, de kan räknas bort som varande oväsentligheter? För du menar väl inte att mördaren kalkylerat in den latensperioden i sin planering innan h*n gav sig iväg för att mörda LW?
Citera
2019-03-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nu måtte du skoja med mig och tråden, väl?!
Du menar inte att du på fullt allvar tror att orsaken till att LW:s mördare ännu inte åtalats hänger samman med att vederbörande är av den där särskilt slugt uträknande sorten?
Den som i detalj planerar att t ex LW:s ytterdörr på morgonen skall upptäckas vara olåst?
Du menar inte på allvar att du tänker dig en sån mördare här?

Så de där faktorena som de 4 dygnen utomhus i sol och värme som LW:s kropp utsattes för, de kan räknas bort som varande oväsentligheter? För du menar väl inte att mördaren kalkylerat in den latensperioden i sin planering innan h*n gav sig iväg för att mörda LW?

Nej. Vädret kanske inte var avgörande alls.
Citera
2019-03-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

LW står fortfarande kvar som vän på fejjan.
Då kanske vi åtminstone kan vara ganska säkra på att
fri*zz*an menade just SD.
Citera
2019-03-04, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vad gav det samtalet? Vet du mer?

Nej tyvärr så vet jag inte mer. Det var två mycket närstående goda vänner. JM skulle återkomma men så blev hen avstängd. Tyvärr.
JM har även träffat åklagaren med en kollega och varit på brottsplatsen.
EnGodTanke kanske vet mer?
Har du varit på förhör?
Du borde plockas in eftersom du verkar veta en del och kanske för mycket?
Citera
2019-03-04, 21:52
Medlem
Man bör undersöka var JG befann sig.
Enligt JM vet man var han var mellan kl 22.00 - 22.15
Var var han sen?
Varför hade han så bråttom och tog bilen till LWs wigg " lyssna till livet" morddagen?

Någon skrev tidigare att han verkade kär i HD. Är det en del av motivet?
Citera
2019-03-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Man bör undersöka var JG befann sig.
Enligt JM vet man var han var mellan kl 22.00 - 22.15
Var var han sen?
Varför hade han så bråttom och tog bilen till LWs wigg " lyssna till livet" morddagen?

Någon skrev tidigare att han verkade kär i HD. Är det en del av motivet?
Vem är JM och JG?
Citera
2019-03-04, 22:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Utan att ha haft tid att sätta mig in i omständigheterna mer än sedan mitt sista inlägg i frågan, mindes jag att åklagaren vid andra häktningsförhandlingen sa att misstankarna hade stärkts:

Från NA 8/6:
"Nu har misstankarna stärkts mot Lena Wesströms misstänkte mördare, uppger åklagaren Åsa Hiding.
– Jag anser att det föreligger sannolika skäl för en häktning, säger hon.
"

https://www.na.se/artikel/blaljus/aklagaren-misstankarna-har-starkts-mot-lena-wesstroms-misstankte-mordare

Om det stämmer att den första häktningen var på sannolika, så är den andra betraktat som en "överklagan". Folk har ju spridit att Åsa borde ha överklagat häktningen. Någon till och med snurrade till det ordentligt och reagerade på att hon inte överklagat häktningsbeslutet till hovrätten. Den möjligheten existerar inte för en åklagare. Till hovrätten går endast överklagan från den misstänkte.
Citera
2019-03-04, 22:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, då är väl alla överens nu om att även åklagaren kan överklaga ett beslut i häktningsfrågan.

Överklagan består endast av en ny häktesförhandling.
Citera
2019-03-04, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vem är JM och JG?

JM är JokerMannen, en skribent i tråden, som för närvarande
är på "ofrivillig semester" till 1/8-19. Finns många inlägg skrivna
av JM kvar att läsa.

JG är Jerry Gray, ursprungligen från USA. En god vän till SD och
HD. Tidigare även god vän med LW, men sägs ha tagit SD:s parti
när han fick reda på att SD och LW hade/hade haft ett sexuellt