2019-03-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Fanskapets bild kan vara av stor vikt trots allt.
Det kan finnas ytterligare offer för dåren som kanske känner igen honom på bild?

Bilden kommer väl fram när han väl döms.

Vi får hoppas att det inte finns fler fall som riskerar att preskriberas innan dess. Polisen gör nog sitt yttersta i den frågan.
Citera
2019-03-04, 20:14
Medlem
AnythingGoess avatar
Vem bryr sig om han hade en psykos eller inte? Om han är skyldig ska han sitta inspärrad tills han drar sitt sista andetag, om man nu bestämt måste gå efter lagboken. Jag (och många jag känner) har haft psykoser - ingen har våldtagit några barn under dessa.
Citera
2019-03-04, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du tror inte att omgivningen skulle ha märkt om en psykotisk människa valsade runt före- och efter dådet?

Nä du. Psykoser funkar inte så att man passande nog får dem under 10 minuter i skogsbrynet och sedan är man som vanligt igen.

Han kan ju ha uppträtt helskumt och psykotiskt i perioder och bott med folk eller på ett sätt som gjorde att ingen reagerade extra när han återigen uppträdde konstigt. Jag tipsade polisen redan för 20 år sedan om ett hus i nära anslutning till brottsplatsen där det bodde just en del helknasigt folk tillfälligt inhyrda (se första sidorna i tråden). Skulle AE ha bott just där (men varit skriven hos sina föräldrar) och kommit hem och uppträtt skumt skulle troligen inte de han bodde med ha reagerat på något särskilt. Han kan bara ha gått in till sig och stängt dörren. Kanske medicinerade och har medicinerat både före och efter dådet och levt ganska normalt förutom under just perioden för brottet. Man skall nog inte bestämma sig för en exakt profil på AE innan man vet mer. Alltför många i tråden har redan låst in sig i en tankegång utan att vara öppna för en mängd varianter på "gängse uppfattning" om hur AE är och var.
Citera
2019-03-04, 20:15
Medlem
TheTricksters avatar
Eftersom personnummer finns i tråden borde man väl kunna begära ut passbilden på AE?
Citera
2019-03-04, 20:16
Medlem
honeybadgers avatar
Jag var i kontakt med Anders när han bodde i Fjärås. Kommunalanställd med nyligen hitflyttad thailändsk fru. Lite creepy så här i efterhand..
Citera
2019-03-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Men nu var ju inte hans avsikt att promenera vid havet. Detta är ingen impulshandling med så mycket övervåld och dessutom en liten oskyldig och helt försvarslös flicka. Detta är ett vansinnesbrott av en pedofil.

Han måste ju ha känt till platsen på något sätt
Citera
2019-03-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeybadger
Jag var i kontakt med Anders när han bodde i Fjärås. Kommunalanställd med nyligen hitflyttad thailändsk fru. Lite creepy så här i efterhand..

Frun behöver ju inte hängas ut, men kan du berätta mer? Ev adress eller vad han exakt arbetade med? Trots timmar av sökningar på nätet och mängder med sidor/inlägg är du ju den första som faktiskt lär ha träffat honom och kan berätta om hans yrke. Vore mycket intressant om du delade med dig.
Citera
2019-03-04, 20:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Hittade ett annat olöst kvinnomord. I mars 97, när han enligt dina uppgifter bor på Sparrgrensgatan så sexualmördas en kvinna på granngatan Virginsgatan. Av vad jag läste lite kort trodde man hon haft sällskap av en okänd man på spårvagnen dit ut.
Mordet är fortfarande olöst av vad jag har förstått.
AE bodde på Sparrgrensgatan 10 i Göteborg 1994-08-08 - 1997-09-01 och den ligger ca 200 m från Virginsgatan.

8 mars 1997 återfanns Maria Nilsson, 31, död i sin lägenhet på Virginsgatan i Kålltorp. Räddningstjänsten, som kallats dit på grund av brand i huset, gjorde upptäckten.
Efter noggrann granskning konstaterade polisen att kvinnan fallit offer för en mördare. Hon hade tillbringat kvällen på en pub i centrum och skall ha haft sällskap på nattbussen hem.
En person har observerats, gående från fastigheten, strax innan eldsvådan bröt ut.
https://www.gp.se/v%C3%A4stsvenska-mord-unders%C3%B6ks-p%C3%A5-nytt-1.1227432

Tråd finns
(FB) Eventuellt mord på 31-åriga Maria Nilsson i Göteborg, 1997
Citera
2019-03-04, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Jo men det jag svarade på var om hans utseende kan ha varit det som lockade kvinnor, eftersom vänner och övriga bekanta lyser med sin frånvaro. 3 kvinnor och 8 barn med dessa är ju att ligga i ändå, med tanken att det nog inte var alla som gick till äktenskap och barn. Och grabbarna ser ju bra ut, inte drömgrabbar men långt ifrån dåliga utseenden. Sen är det ju bara 50% av genuppsättningen; men kan ju vara så att han är attraktiv och därför haft flera kvinnor även om han inte har andra relationer av substans.

Jag har svårt att tro att man enbart våldtar en 8-åring så underlivet trasas sönder och spräcker skallen på henne under tiden. Tror det handlar om utdragen misshandel av sonen, inte bara brottning i soffan och en skendränkning. Gör man såna saker är det sällan det är bara två gånger under nästan 60 år - det är förmodligen makten som är viktig och som han tänder på, med tanke på att de utsatta är barn, även om sonens misshandel kanske inte var sexuellt laddad.

Skulle som många andra här inte bli förvånad om den här lagändringen hittar mycket skit han gjort under åren.

Jag tror helt klart att han begått fler grova brott, kanske inte nödvändigtvis just som detta där han möjligen tom trott att han lyckades mörda flickan. Det är inte helt säkert att han har en preferens för små flickor/barn utan kan ju vara en allätare sas.

Han har säkert problem med sin sexualitet dock. Säkert ingen trevlig torsk.
Citera
2019-03-04, 20:22
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybadger

hon måste må bra efter att ha levt med honom
Citera
2019-03-04, 20:27
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Du är i gott sällskap här på Flashback när det gäller äckliga inlägg.

Det går förstås att våldta ett barn utan glidmedel, om man struntar i att hon får väldigt ont, vilket man troligen gör om man har drabbats av en organisk psykos.

Hur vet du det?
Citera
2019-03-04, 20:29
Medlem
Flera har påpekat att AE flyttat runt årligen. För två år sedan så införskaffade han en 40 är gammal husvagn. Planer på att bosätta sig på annan plats alt. möjlighet att fly, eller en vanlig husvagnssemester i sin ensamhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in