Citat:
Ursprungligen postat av
JoeDalton
"Vi" hänga upp oss det verkar vara mestadels DU som har intresse i att vrida tråden ur led
Mitt problem är att jag är en lång och trogen skrivare/läsare i detta delforum samt att jag varit moderator i delforumet, dvs jag har läst många, många trådar. Och det brukar behövas fler bevis i form av vittnesutsagor eller tydligare indicier innan man tar för givet något. Vi vet inte åldern på anmälaren, vi vet inte heller kön, men antar att det är en man utifrån NB:s läggning. Det enda vi vet är på vilken gata. Och jag har deltagit i trådar där man antagit att det borde vara en viss person utan att ha bevis annat än att person bott på den gatan. Sedan har inlägg på inlägg koncentrerats runt den person tills bevisen visar på en helt annan person på samma gata.
Det kan mycket väl vara Filip, men i nuläget finns inget mer finns att tillgå annat än någon slags kontakt på social media. Det är allt. Det känns som att alla tåtar inte dragits i än. Det kan lika gärna vara någon annan på gatan. Någon som tagit bort alla kontakter på social media knutna till NB eller någon som inte alls umgåtts med NB på social media, utan antingen bara haft någon arbetsrelation till honom alternativt velat bli stajlad inför arbetsintervju, reportage i tidning eller vilka orsaker man nu kan ha till att bli stajlad.
Så länge det inte kommer fram mer tydliga bevis på att Filip är den förmodade anmälaren, har jag svårt att se att det skulle förstöra tråden att kolla in andra personer boende på gatan. Om nu anmälaren ens är skriven där. Kanske han hyr i andra hand? Finns det företagslokaler på gatan de kunnat träffas i?
Jag har inga bindningar till Filip eller någon annan känd person i landet. Vill bara att trådar ska vara undersökande. Inte stagnera utan att ha konkreta bevis eller väldigt tydliga indicier. Det har jag inte märkt än angående anmälaren.
Det är dessutom helt enligt forumets regler att vrida en tråd ur led (som du säger), så länge man håller sig till ämnet. Att fundera över om det är korrekt att låsa fast sig vid en person som anmälare utan att ha tydliga bevis är definitivt att hålla sig till ämnet.