Citat:
Ursprungligen postat av
a987
Om jag hade en dotter som blev utsatt för något liknande, då hade jag gjort följande:
1. Jag hade funnits där för min dotter, och stöttat och skyddat henne.
2. Jag hade INTE försökt döda gärningsmannen, även om jag visste vem han var. För då hade jag INTE kunnat göra punkt 1 lika bra.
3. Med dagens svenska rättsväsende så hade jag troligen vägrat samarbeta med polisen, eftersom jag vill INTE att min dotter ska råka peka ut någon oskyldig. Det blir då ytterligare en sak för henne att ha på sitt samvete. Och även om personen är skyldig, så hade jag INTE velat att svenskt rättsväsende skulle få fast honom. Detta eftersom svenskt rättsväsende avskräcker människor från att sätta dit sina anhöriga för brott, och det måste man ta ställning mot svenskt rättsväsende för, så att de förändrar sin attityd.
4. Jag hade uppmanat andra föräldrar att hålla sina barn under uppsikt, så att man kan förhindra att sådant här sker.
Många här i tråden verkar istället tycka att det är bra att barn blir utsatta för sådant här, och ju grövre desto bättre, så att man får fast pedofiler. Och det är ju helt vansinnigt. Självklart är det bättre att pedofiler och andra sexualförbrytare låter bli att begå övergrepp, även om det innebär att de går fria resten av deras liv.
Jag tycker att vård av alla brottslingar så länge som nödvändigt är bäst. Men jag har svårt att tro att kastrering hjälper mot sexualförbrytare. De kan fortfarande begå våldsbrott, och det är värre än sexualbrott.
OK, tack för svar. SÅ det som sticker ut i ditt svar är att du inte vill att den pedofil som nästan misshandlat ditt barn till döds och förstört hennes underliv INTE ska tas om hand av svenskt rättsväsende, intressant.
Nu handlar ju denna tråd om en liten flicka som är 8 år som i princip har blivit misshandlad till döds och förutom detta fått sitt underliv sönderslitet. Menar du också att misshandlare av barn som i princip ha dödat dom också ska ha fått vård? Ska Breivik också ha fått vård och får komma ut om 10 år? Var går gränsen för vård, är det när som har omöjliggjort ett litet barns möjligheter i framtiden att bli mamma, eller hur tänker du?