2019-03-04, 01:57
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tack för din utförliga beskrivning. Och jag fick inte fram något från riksarkivet.

Om vi då tänker på detta fallet så är det inte så stor chans att GM barns namn kommer röjas

Nej, med tanke på att MGM bott ensam den senaste tiden, att han har ett så pass vanligt namn och att han inte direkt tycks vara någon "kändis" online lär nog barnen förbli anonyma, om de nu inte själva av någon anledning väljer att träda fram.

MGMs syskon går förvisso att gräva fram men med tanke på att det är högst oklar att någon av dem skulle ha varit den som initialt topsats känns även dessa ganska ointressanta i sammanhanget.
Citera
2019-03-04, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av westcoastHstd
Jag vart inkallad till topsning under förra året då jag jag gick på Hovås-skolan under 1990 och polisen sa att dem då topsade ALLA som fan i området mellan 1990-2000 och var mellan 15-60 under den tiden så det kändes som att dem kastade ett desperat stort nät.

Tror inte heller polisen talade sanning för då jag efterfrågade hur dem dem tänkte, då jag befann mig utomlands under tiden då brottet begicks och detta fanns styrkt av myndigheterna.

Men det var som att prata för döva öron.
Självklart gick jag med på en DNA test men det var inte utan att jag uttryckte mitt starka motstånd emot denna idioti.
Vad händer om du bor utomlands, kan polisen begära dig utvisad och tvinga dig att åka till Sverige på egen bekostnad? Vad händer om du då säger nej? Jag förutsätter att det inte finns någon seriös misstanke utan bara att du skall DNA-testas för skojs skull.

Det här med masstestningar har utvecklats till en psykos, nu senast ville Expressens kriminalreporter lägga in hela PKU-registret i polisens databas. Och DNA framhålls som ett magiskt trollspö.

Undrar vad som händer den dagen dom hittar sperma på offret som dom inte kan matcha för att det kommer från en östeuropeisk stöldliga och man samtidigt hittar DNA på tuggummit du spottade ut på platsen samma dag... Jag antar att man dömer dig för nedskräpning efter att ha hängt ut dig i pressen och säger att fallet är avslutat för att man i alla fall fick tag i en medhjälpare.

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
I Malmö pågår masstopsningar och många är precis som du själv helt oskyldiga.
Och blir avförda från misstanken om brott. MEn plötsligt så kan man få svar som leder fram till den rätte.
Hmmmmm, undrar om folk blir irriterade och känner sig trakasserade när de bor i ett brottsbelastat område och ständigt får förklara för chefen att de måste ta ledigt på egen bekostnad för att de är misstänkta för sexualbrott och skall DNA-testas.
Citera
2019-03-04, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Alltså jag har min åsikt är fyrkantig ändrar mig inte utan pekar med hela handen precis som i lumpen jag
är glad att pedosvinet sitter så är det sagt för sista gången.
Ber dig nu att sluta spamma mig med dina meningslösa inlägg till förmån för pedofiler jag vill helst kastrera och avrätta dom du vill bota dom ok är vi överens om det om ja ge då fan i att spamma mig med mer idiotiska förslag om hur du vill bemöta svinen jag skiter i det.
jag vill satsa på offren ge dom en ny start förövarna skall få jobba gratis för deras uppehälle lång tid i fabriker och slava för deras ersättning.
pedofiler och sexualsadister kan inte läras om till att bli bättre eller snällare de har en medfödd störning det är farligt att tro något annat som att det är inne att ha adhd som persbrandt och flinck det är fan ingen merit att skylta med att ha adhd och gillar kola o vara otrogen hallå ej heller att vara pedofil som AEklund eller andra de skall aldrig släppas ut de blir inte botade de är sjuka en defekt i hjärnan. så lägg av och spamma mig nu ber dig snällt och vänligt.
Firm Fair Friendly

Du behöver INTE svara på mina inlägg, men glöm det här att jag ska sluta citera dina inlägg. När du skriver dumma saker så kommer jag förstås svara.

Hur ska du lyckas att få fast pedofiler, som främst förgriper sig på små barn som sällan anmäler och kanske knappt kan prata?
Ditt hopp står till pedofilens anhöriga, som kanske har misstankar mot personen, eller som själva har blivit utsatta för hen. Men hur ska du övertyga pedofilens anhöriga, om att det är en bra idé att lämna ut tex deras son, till sadistiska översittarsvin som vill kastrera och avrätta honom?
För att få dem att lämna ut sina anhöriga, så måste du förhandla med dem. Alltså övertyga dem om att du INTE vill skada deras anhörige, utan att du BARA vill att hen ska vara under ständig övervakning, för att förhindra att hen begår brott och för att vårda hen.
Och en sådan taktik/strategi, i kombination med att föräldrar övervakar sina barn bättre, kommer troligen leda till att pedofila övergrepp kommer utrotas.

Dessutom skulle jag kunna tänka mig att frivilligt lämna mitt DNA, så att polisen kan göra en familjesökning och se om jag har några släktingar som har begått brott, eller se om jag själv har begått några brott som jag har glömt. Men om man lämnar ut sig själv eller sina anhöriga på det sättet i dagens Sverige, då måste man vara helt rubbad.
Det är lätt att prata om vad man vill göra med andras anhöriga. Men kan du inte sätta dig i fåtöljen och berätta lite om vad du vill göra med dina barn och barnbarn, om de skulle begå sådana brott som den MISSTÄNKTE i det här fallet? Så sitter jag på golvet framför dig och lyssnar.

Sen så är det INTE nödvändigtvis så att gärningsmannen i det här fallet är pedofil, eller ens att han tänder på våld. Han kanske var väldigt kåt och ville penetrera någon, och han tog en liten flicka i brist på annat. Och våldet blev en nödvändighet för honom, för att kunna genomföra penetreringen. Sen kanske han var full eller påtänd också, och INTE såg att hon var ett barn.

Men man kan förstås fråga sig om det kan vara så, att alla pedofiler väljer barn att ha sex med i brist på annat, och att de helst skulle vilja ha sex med en könsmogen tjej/kvinna.
Att pedofiler säger att vuxna tjejer är fula, det kan nog vara av ren stolthet eller som ett slags självförsvar. Det sägs ju att pedofiler hatar kvinnor, men det kan troligen vara mer som en tillfällig åsikt, som de kan göra sig av med.
Det svåra är troligen att ändra sig när man väl har begått pedofila övergrepp, för då inser man att de flesta kvinnor skulle hata en om de visste vad man har gjort. Och då går en del pedofiler över till att hata kvinnor i rent självförsvar. De övertygar sig själva om att det är kvinnorna och alla andra pedofilhatare som är knäppa, och att det är rätt att ha sex med barn, också som ett slags självförsvar.
Men det första pedofila övergreppet, det var kanske ett "experiment" som gick snett. Och de var alltså kanske INTE fullfjädrade pedofiler innan det första övergreppet.

Hur som helst, jag håller INTE med om att pedofiler INTE går att bota. Det stora hindret mot att bota dem, det är troligen att de är hatade av så många, och att de vet om detta.
Och något liknande gäller troligen alla sexualbrottslingar.
Så ni som hatar sexualbrottslingar, ni gör troligen bara saken värre.
Senast redigerad av a987 2019-03-04 kl. 03:27.
Citera
2019-03-04, 03:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Hur som helst, jag håller INTE med om att pedofiler INTE går att bota.

Som född pedofil så kan jag inte hålla med dig där.
Bot är omöjligt. Det enda man kan göra är att lindra lusten med diverse psykologiska (samt silikonbaserade) åtgärder.

De silikonbaserade åtgärderna är dock förbjudna i Sverige idag, så.. well.. i de fall där enbart psykologi inte funkar så kommer barn fortfarande och i framtiden att offras på det silikonförbudska altaret...
Citera
2019-03-04, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Det har du en poäng i förstås! Det är nog fullt möjligt att MGM talat samma dialekt som flickan och därför uppfattats inte tala någon speciell dialekt. Dialekter och språkskillnader uppfattas först när någon talar något annan än dem man vanligtvis umgås med.

För mig låter exempelvis halländska annorlunda än det jag talar, men för dem är det typ helt normalt.
Precis. Man får anta att han pratade hennes dialekt. Sannolikt göteborgska, sannolikt inte så grov, så pratar man i Billdal. Och även i norra Halland för övrigt

Först Nedåt Varberg / Falkenberg börjar dialekten gå över mer åt halländska.
Senast redigerad av Laternan 2019-03-04 kl. 06:04.
Citera
2019-03-04, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Fast nu var det ju inte topsning av oskyldiga som löste uppgiften utan brottslig släkting.

Det är facit.

För att utan facit, hitta den skyldige så måste utredarna "tråla" med finmaskiga nät. Begränsningarna är ekonomiska i någon mån, så man får avgränsa sig till att endast söka på män (15-60 år) och inom ett bestämt geografiskt område. De här undersökningarna kostar pengar och kräver kompetens (medicinsk och teknisk) hos alla som hanterar proverna.

Så en grupp oskyldiga kan ju uteslutas direkt om man har mänskliga prov, som entydigt talar för att det är DNA från en man. Hela den kvinnliga befolkningen på hela jorden är borta ur de misstänktas skara.

Man kan nu söka på bestämda avsnitt och detaljer i DNA:et. Och då kan man börja göra jämförelser mellan olika personers DNA. Så kan ännu fler oskyldiga sorteras bort. Tills man då hittar en hel grupp personer som har den där lilla faktorn som bara "släkten xx" har.

I Sverige har polisen inte förrän nu i januari 2019 fått den här möjligheten att söka på det här viset. I många andra länder är det redan etablerat sedan länge. Privatpersoner kan genom släktforskningsajter få kännedom om sitt geografiska historiska ursprung och begränsa sitt sökande efter anor till de länder och områden sajten förklarat att man har. Och då är det inte långsökt att syskonen har samma ursprung, men ändå kan sägas höra till de "oskyldigas" skara.

Vi vet inte ännu om mannens fingeravtryck fanns på flickans cykelhjälm och cykel. Då det kan ju vara en tuff kombination (DNA + fingeravtryck) för försvaret att hantera.

Mest spännande tycker jag det är om vi ska kunna få flera olösta fall lösta efter det här gripandet. Vi vet genom det här fallet att det är en oerhört grym man. Brottet är inte ångest- eller missbruksdrivet. Har han fått sexuell utlösning så är det fråga om en sadistisk lagd person.

Herre Jesus vilken smart 8-åring som spelade död för att inte bli ihjälslagen! Ni vet det där tillståndet "freezing" som inte finns utan bara är ett "feministiskt hittepå". Flickan överlevde tack vare den mänskliga förmågan. Han slog faktiskt sönder hennes cykelhjälm, vilket säger en del om hur grovt våldet var. Som en kraftig smäll vid en trafikolycka! Och att sen våga öppna ögonen och ta sig till busshållsplatsen för att söka hjälp.
Citera
2019-03-04, 07:22
Medlem
Companitripps avatar
Undrar hur mycket anknytning gm har till just Sjötofta?
Hade gm det redan på mitten av 90-talet?
Billdal 1995, Sävsjö 1997, Jasminafallet?
Citera
2019-03-04, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Companitripp
I det huset verkar han bara ha bott i sen Juni 2017.
Citera
2019-03-04, 07:49
Medlem
(FB) Mariam Adam, 8 år, försvunnen i Hultafors 1997
Här är en liten 8-årig flicka till som försvunnit.. Finns visst poliser som tror att det kan vara samma GM som i Jasmina fallet.
Citera
2019-03-04, 08:03
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fzn
Är det någon som kommer ihåg detta eller vet något mer än vad som framkommit av tidningarna? Någon som vet hur flickan mår idag?

Läs själva artikeln: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.214278-cold-case-grupp-jagar-barnvaldtaktsman

Enligt chefen för polisens kalla-fall-grupp som hördes på radio i morse så är offret som blivit vuxen kvinna i huvudsak nöjd med att polisen tagit fast MGM. Men det väcker också minnen av nåt otäckt. Men i huvudsak är hon alltså positiv. Kanske kan en rättvis dom ge henne en smula upprättelse efter alla år.

Vi får se hur det går för denne gris i fortsättningen. Ulf Olsson som våldtog tösen Helene i Höör hängde sig i cellen efter kort tid. Han erkände aldrig. Men har man solklara bevis som i detta fall så gör det ju inget att GM hänger sig eller ens erkänner. Man vet att det det är han ändå. Och oss emellan. Ulf Olsson var också rätt kille att bura in. Han var skyldig.
Senast redigerad av Starback 2019-03-04 kl. 08:08.
Citera
2019-03-04, 08:16
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
"Men det är klart att det här väcker känslor hos henne och hennes anhöriga, säger Anders Eriksson som är chef för polisens kalla fall-grupp i Göteborg till tidningen."

Häktningsframställan
Anders Eriksson
19601012-5018
Sävshultsvägen 2, 514 94 SJÖTOFTA
https://minfil.com/Lbw6J3v0b6/G_teborgs_TR_B_3158-19_Aktbil_4_H_KTNINGSFRAMST_LLAN_PDF

Tack! Grym info så här på morgonen!! Sökte på namnet och att hitta ev facebook mm, men Anders Eriksson är ett vanligt namn.

Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Herre Jesus vilken smart 8-åring som spelade död för att inte bli ihjälslagen! Ni vet det där tillståndet "freezing" som inte finns utan bara är ett "feministiskt hittepå". Flickan överlevde tack vare den mänskliga förmågan. Han slog faktiskt sönder hennes cykelhjälm, vilket säger en del om hur grovt våldet var. Som en kraftig smäll vid en trafikolycka! Och att sen våga öppna ögonen och ta sig till busshållsplatsen för att söka hjälp.

Ja, usch vilket våld hon fick utstå! Ohyggligt ju. Har det framkommit hur han slog sönder cykelhjälmen? Försökte han rent av att döda henne?

Citat:
Ursprungligen postat av Companitripp

Det är inte alls omöjligt! Hoppas nu han blir pressad och förhörd om fler fall. Kanske det finns något modus operandi kopplat till andra ouppklarade fall med barn? Men vi vet inte ännu var han bodde då vid den tidpunkten. Det skulle vara intressant att få veta.

EDIT;
Kanske dags att Polisen kollar upp tidigare adressen han bott på... I andra fall har blod från BO påträffats under trösklar, folk har hittats nergrävda i trädgården, mm.
Senast redigerad av Hummm.. 2019-03-04 kl. 08:21.
Citera
2019-03-04, 08:17
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsXena
I det huset verkar han bara ha bott i sen Juni 2017.

Ja, är det han som köpte det så betalade han 300tusen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in