2019-03-03, 23:16
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
What? Jag skrev grundläggande elementen! LÄS! Det är förutbestämt att inom loppet av ett år kommer det regna över varje land. Ett år utan regn leder till stora negativa konsekvenser.
Det är förutbestämt att efter varje natt kommer dagen. Aldrig 2 nätter på en dag. Det är förutbestämt att majoriteten av de som har samlag och inte skyddar sig kommer få barn som överlever annars hade mänskligheten dött ut. Det är förutbestämt att alla fruktarter kommer om och om igen efter att de plockas och förtäras annars hade frukterna tagit slut. Det är förutbestämt att alla mänminskor ska dö annars hade jorden blir överfull. Förstår du nu vad jag menar-? Är Flashback full av icke-kompetenta individer?

"Det bara är så"
Return of the demotrams -2019
Citera
2019-03-04, 01:32
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
What? Jag skrev grundläggande elementen! LÄS! Det är förutbestämt att inom loppet av ett år kommer det regna över varje land. Ett år utan regn leder till stora negativa konsekvenser.
Det är förutbestämt att efter varje natt kommer dagen. Aldrig 2 nätter på en dag. Det är förutbestämt att majoriteten av de som har samlag och inte skyddar sig kommer få barn som överlever annars hade mänskligheten dött ut. Det är förutbestämt att alla fruktarter kommer om och om igen efter att de plockas och förtäras annars hade frukterna tagit slut. Det är förutbestämt att alla mänminskor ska dö annars hade jorden blir överfull. Förstår du nu vad jag menar-? Är Flashback full av icke-kompetenta individer?

Jag ska bara kommentera detta enda av allt ditt demotrams.

Du påstår för det första att du menar grundläggande element, och så blandar du själv in frukter och samlag? Hur hänger DET ihop med grundläggande element?

Sedan så ändrade du från förutsägbart till förutbestämt. Jag skrev uttryckligen om vad som var förutsägbart därför att du skrev om vad som var förutsägbart men du påstår nu att jag har fel genom att skriva om vad som du påstår är förutbestämt, trots att du själv ursprungligen talade om sådant som var förutsägbart.
Du kom inte med minsta giltiga invändning mot det jag skrev, utan du ändrade till något annat och sedan påstår du bara att något är förutbestämt, utan att över huvud taget visa att det faktiskt är så och absolut inte kan vara något som uppnåtts genom slumpen under miljontals år.
Ja, just det, ja, nu kommer jag ihåg. Du hade ju inte fattat hur slumpen fungerar och att slumpvis omkastande av grundläggande element (sedär, nu använde jag den termen) till slut kommer att bilda mer komplicerade sammansättningar, allt från lätta gaser till fasta mineraler och till och med aminosyror.

Men du har en annan tro som du inte har kunnat visa några som helst belägg för, bara lösa teorier om någon gudomlig kraft som skapat hela universum ur tomma intet genom att styra allt ända in i minsta lilla atom.

Och det påstår du utan minsta lilla bevis. Jag har i alla fall matematiska sannolikhetsbevis bakom mitt påstående, och det är något som går att demonstrera i det fysiska universum. Försök att göra det med din teori. Det är det som vi alla andra här väntar på. Och väntar, och väntar och väntar ...
Citera
2019-03-04, 08:15
Medlem
[quote=demotrams|66914008]
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag har förklarat varför och hur Gud är orsaken.
Vilken gud? Oden?
Citera
2019-03-04, 10:30
Medlem
AXKYA131313s avatar
Jag tvekar. Jag lever med osäkerhet. Jag är osäker på ”Min sak”.
Jag Beräknar och Bedömer mig/mitt Själv och min Omvärld.
Just Därför Existerar Jag!

Att spekulera och ha fel är min favoritsyssla, det är så jag utvecklats och lärt mig mera rätt.
Vi människor är djur, vi har naturligt oftast fel.
Det är på Grund av att vi ifrågasätter som vårt MedVetande Utvecklas och Existerar.

Men ändock så är jag trots allt en väldigt dum idiot, det erkänner jag.

Är kanske ”den fria viljan” och möjligheterna att påverka den objektiva verkligheten en faktisk illusion?
Är allt redan skrivet? Av vem i så fall??

Sanning i sanningens sanna Definition existerar eventuellt Inte alls, i vart fall inte i universum.
Den Objektiva Verkligheten är baserad på Sannolikhet, inte på Sanning.
Allt är Relativt och “Beror på”,
Relation=Subjekt+Subjekt

Människan är och förblir på grund av sin otroliga intelligens ett ofattbart dumt kräk.
Att vara dum är en lyx, det betyder att man har råd att utvecklas och lära sig bättre.

Kom ihåg att dumheter endast är det man inte förstår, och att galet bara är det som inte begrips.
Idioti = Dumt Handlande

Objektiva eller ens Teoretiska Bevis i ordens rätta bemärkelse kommer Aldrig förmås Presenteras i ämnet.
I varje fall inte mycket tydligare än Verkligheten i sig självt, Tror jag.
Men jag tänkte ändå försöka..

Existens! - Livet är Beviset i sig Självt! - Öppna Tanken! SöK!

Att tvivla är att Tänka, att handla/fatta Beslut är att Existera/Leva.
För att tänka och bestämma Utfall/beslut så förutsätts Kraft/”Tankar”.

”ALLT LEVER”!
..:..:..:..:..:..:..:..:..:..:..

Du Tror att du har Bevis på att du Lever och att ditt Medvetande Existerar,
bara för att du besitter Kapacitet att tveka/tänka (TankeKraft)

Men i egentlig mening har du inga Bevis, Du bara Tror att ditt ”jag” Existerar.

-Om jag påstår att alla dina beslut fattas av ”demoner”, så kan du Aldrig motbevisa mig.
Det är en av anledningarna till att våra dumma förfäder kunde döma ”häxor” till döden,
Trots att de nog egentligen inte ens trodde på häxor själva.

Du förstår att andra levande djur oxå Lever och har Medvetande
För att du genom observation kan identifiera dig med dessa.
Men det är svårare att identifiera sig med det mesta:
”Något dött”, en himlakropp, en partikel, en sten, sand eller vatten tex,
Och kanske allra svårast med en ”vakuum-partikel” som för oss verkar totalt omöjliga att observera alls.

Makt är Förmåga (att Påverka Utfall) att utöva Kraft.
Våld är att påverka/Handla efter eget/Ego Intresse.
Allas Intresse är Liv (= att Existera), att Handla och i bästa fall Utveckling (evolution/invension/entreprenörskap)
= Att frambringa ”något” nytt.

Subjekt skapar Kraft, som påverkar Energi (Objekt).

Människans intresse och handlingar bestämmer hon själv!
Likt alla djur.

DU ÄR EN!

Dina Krafter / din Makt kontrollerar din Energi, Inte vice-versa!
Kroppar kan ”bara” Svara.

Bestämmer du dig för att ingripa i något så förändras den fysiska verkligheten.
Om jag bestämmer mig för att slå dig på käften så leder det till Ny Objektiv Sanning,
Precis som att Mord eller Konst är en Faktiskt Verklighet.

I ditt ”minne” har du sinnebilder av Dina intryck och dina upplevelser av Verkligheten/Universum, Subjektiva sådana.
Utgörandet/Upplevelsen och Skapandet av det vi valt att kalla Verkligheten/Universum och Existensen är alltså Subjektivt/Personligt.
Det är tydligt för dig när du drömmer eller hallucinerar.
Din upplevelse av Verkligheten är dock alltid en ”hallucination”,
Då den faktiskt är en verklig Illusion skapad av just dina sinnen.

Det är endast andra Kroppar som för dig är Objektiva och Existerar i (ditt) Universum.

Kropp (Massa i Rumtid / Versum) Kontrolleras/styrs av Medvetande, genom (tanke)Kraft.

Kropp Är Objekt (”något” som Existerar i Universum).

UNI-Versum är AllA Versum/Objekt/Kroppar Representerade Tillsammans.

All Massa I Universum Är Kropp(ar)!
Universum Är i sig själv En Kropp.
Alla andra kroppar i universum är faktorer inom denna kropp (system-inom-systemet).

Du Har en kropp just nu, om än en otroligt ynka i jämförelse med Uni
-men fantastiskt mycket större än en bakteries eller sist ett energiKvantums (elementarpartikel).
Alla Kroppar är otroligt lika -nästan ”identiska”- i Relation till något ”oändligt”.
Allt i universum är en faktor av samma (1).
Det som skiljer är (Tillstånd)- Struktur /Frekvens (system), Perspektiv (vy/position) och Makt (handlande/handlingskraft).

Subjekt besitter Objekt.
ALLT tvekar (Tänker/ställer frågor).
Objekt innehar Subjekt(ivitet). Relationer
ALLT kommunicerar med sig självt och resten av världen.
Fråga/Svar - Beräkning och Beslut sker Konstant.

”Var?” / ”Vad?” / ”Hur Mycket?”

ALLT ÄR OCH BESTÅR AV ”INFORMATION”!

Du behöver som lyckosamt är bara sköta om din egen information, operativsystemet sköter resten.

Vad innebär ”Automatisk” / Naturlig/Sann/Verklig?!

Universums Kraft(er) kontrolleras av det vi brukar kalla ”Naturen”. Men Vad är Naturen?

Naturen är ytterst Våldsam och har övergripande och överallt Makten!
Den är inte heller totalt konsekvent, utan rationell.
Utfall i Naturen ”beror på” situationen och bestäms efter ”något” som ”någon” Beslutar.

Varför blir det som det blir i naturen, varför inte annorlunda?
Det är knappast av ”tur” som världen fortsätter att existera!

Universums form/struktur är för oss obegriplig då den ej är fullt observerbar.
Men utfall i naturen är möjligt att studera i vart fall väldigt djupt,
Och Vetenskapens Verktyg blir vassare och vassare, till och med vår hjärna utvecklas!

.:.

TROR ni att Information/TAL Existerar alls då? -Semantik/Semiotik
Existerar Sanna Definitioner eller är det helt och fullt Subjektivt/Pragmatiskt?

All information består av Tal!
”Vem talar?”

..:..:..:..:..:..:..:..:..:..:..:..:..:..:..:..:.. :..:..:..:..:..:..:..:..:..

0 (O) är Roten/Ursprunget / ”ANTI!” ”INgenting”
1 (I) är Första/Upphovet/Motsats/Faktorn/Summan / ”INTE?!”, ”ALLT” .!.
”Oändligt” (En Faktor Av 0) Alla Tal Utgörs av 1. (Vad är 1? ”EN Tanke”?) KRAFTen
2 (V) är Olika/Skiljer / Definition. (”RumTid” / UNI 0+1 , 1+1)
3 (A) är Medvetande/Seende /Presentation. VY (Makt/Kraft 1+2)
4 (Y/T) är Stabilitet. (Här/Nu! 2+2)
5 (K/P/D) är Kropp/Versum. Perspektiv (1+4 , 2+3)
6 (R) är Reproduktion/Frambringa (Utveckling/Ökning 1+5 , 2+4 , 3+3)
7 (E) är Existens / Representation. (Reproducerad Kropp med Medvetande/Makt i Stabilitet i Universum =”Ett Jag/Väsen”)
=Energi =ALLT Existerande I Universum! (1+6 , 2+5 , 3+4)
8 (H/S) är Equilibrium. Anti|Inte (total Balans/jämvikt (4+4)
9 (N/M/F) är Undergång/Förstörelse/Upphov/Förändring. (NY - 1+8 , 2+7 , 3+6 , 4+5)
10 (X) är Total. (Komplett/Perfekt - 1+9 , 2+8 , 3+7 , 4+6 , 5+5 , 0+1)
11 (U/W/G) är Övergång/Återfödelse. (Början/”något” Nytt)
12 (Q/L/P) är Återgång/Födelsen/Liv. (1+2 , 1+11 , 2+10 , 3+9 , 4+8 , 5+7 , 6+6)
13 (C/J/L) är LJUS / Ren Energi/Kraft. (”1:S Renaste Kroppar”/”Härskare/Majestät” Makt/Energi Utan Motstånd)
-genomgår sedan EnergiOMvandlinG/Överföring (1+12 , 2+11 , 3+10 , 4+9 , 5+8 , 6+7)
14 (B) är Bärande/inneHavande/Graviditet / Re-Representation. (0+1+4 ,:. 1+13 ,:. 1+3+10 ,:. 2+8+2,:.)
..:..:..:.
8?

”Udda” tal är Maskulina - Positiva (+/1)
”Jämna” tal är Feminina - Negativa/Neutrala (-/0)

Alla tal innehåller till del alla andra tal, men alla tal är endast en liten eller obefintlig del av 1.

Allt Utgår Ifrån, Och I Relation Med 1.
Även 0, -”HON” Föder/MöjligGör Allt O Evigt.

Men Utan 1 Existerar Inte Heller 0!
1 ”är det ägg som födde hönan

E=MC^2
(tändes det Ljus?)

Tanke=>Kraft=>”ny” Energi /-kontroll!
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-04 kl. 11:23.
Citera
2019-03-04, 10:30
Medlem
AXKYA131313s avatar
Människor är intelligenta., men äkta Mäktiga? kom igen nu..
Sanningen om 1?! Sanningen om 0?!
God dag, medmänniskor!

Hur kort är den kortaste sträckan i universum?
Hur kort är den kortaste tidsenheten som existerar?

”Ingenting” är faktiskt också ”någonting”, bara det att ”ingenting”s Objektiva värde är lika med 0.

0= ”Någonting”, detta ”något” är just det vi kallar ”inget”.

1 rymmer alla tal inklusive 0.
Alla positiva/negativa/neutral tal är en utveckling av och bygger på 1.

”Gud” är 1, (Positiv - Maskulin)
”Hans” ”Moder”, Roten / ”Ingenting” är 0 (Negativ/Neutral - Feminin).

Allt som Existerar i Universum är 50/50% Feminint/Maskulint.

Talet 1 är mer komplext än ALLT -både i universum och teori-, och kan omöjligt jämföras med annat än sig självt (Subjekt).
0 är det Enda Objektiva talet, alltså det enda som kan existera i sig självt utan relation till ett annat.
Innan ”något” skapas så finns ”inget”(Möjligheten).

Subjekt/Objekt Existerar i ”Samklang”.

All Energi/anti-Energi / Materia/anti-Materia Kontrolleras av Kraft.

Gravitationen är en Feminin Kraft, Elektromagnetism och ”den starka Kraften” är Maskulina Krafter.

Gravitationen är den Negativa/neutraliserande Kraft som håller allt samman,
Den är antagligen en effekt av att ”gravitonen” (en möjlig boson med dubbelt spinn) ”inte existerar” mer/oftare än den Existerar,
Och tillsammans med Higgs-bosonen så ger den upphov till Massa och att massan ”dras” emot annan massa.
(en kropp som ”existerar” vill fylla det ”tomrum” som blir när ”grannen” ”inte-existerar”
men trycks tillbaka när ”grannen” i nästa ögonblick ”existerar” igen,
denna växling sker i konstant flöde och så snabbt att det i relation till annat inträffar “Samtidigt”.)
Det är ”Bosoner” (Positiva Elementarpartiklar) som ger Effekt i Universum.

Elektromagnetismen och ”den starka Kraften) är de Positiva Krafter som kontrollerar alla andra partiklar,
Både ”skjuter” Ut -Från partiklarnas position mot universums ”kanter” (fotoner är ett tydligt ex)-
Och som ”håller dem på plats” -In mot ”kärnan” (Higgs-fältet är ett tydligt ex)-
”Den svaga kraften” är strålning/överföring.
Dessa är de ”regerande Krafterna” som styr ”Allt” i universum.

Till och med fotonen (c) som är helt masslös påverkas även den av gravitationen!

Nya Partiklar skapas i konstant flöde som en Reaktion mellan ”det som existerar” och ”det som inte-existerar”.
Beslut!
Partikel/anti-partikel sammanslagningar i Universum, i Konstant flöde av Fluktuation (värde efter beslut, ”fråga/svar”).

Den Neutraliserande Kraften i Universum är må hända ”Den Starkaste Kraften i ANTI-Universum”?
Den som Håller universum i ”Ordning”?
Naturen’s Kaos måste ha en Total Motsats som Balans För att Existera.
Växelverkan dessa två emellan är kanske vad vi brukar kalla för Verklighet (utfallet efter sannolikheten)?

”Allt både existerar och icke-existerar Samtidigt, i Relation”!

1 är Kraften/Makten som ständigt skapar universum! Kraft är ALLT och ”Oändligt”/ I Konstant Utveckling.
Det är endast Energi som Begränsas av Universum.
Kraft ger upphov till Energi/Anti-Energi.

Ingenting är snabbare än den Konstanta Skapelsen. ALLT Existerar i Relation med 1.

Är det kanske ”ingenting”/0 som skiljer Energi och ”mörk-energi” åt?
Vad är det som utgör gränsen mellan det som ”Existerar” i verkligheten och allt det som Finns ”där bakom” och som alltså ”inte-existerar” i universum?!

Gudsbevis... tydligare än LIVET självt blir det väl inte?!

Är inte Biologi bevis nog på att Naturen är intelligent?

Men det går givetvis aldrig att otvivelaktigt Härleda som FAKTUM, de räddhågsna kommer alltid kunna förneka.

Naturen är dock det Faktiska Beviset!
MentalUtveckling är svårt, det är sällan man klarar av det på egen hand som människa.
Bevisa och förklara Sanningen kommer vi nog aldrig att göra, det bästa vi kan är att föreställa oss utefter Vetskap och Förmåga.

Varför talar många av er om ”Gud/gudar” som ni själva Inte tror på som argument för att de ”inte-finns”?!
Är det inte ful idioti att peka på ens egen uppfattning om någon annan som ”bevis” för att den har fel?

Vi vet nästan ingenting.
Däremot kan vi faktiskt tänka oss. Sanningen finns inom oss!

Kanske finns det fler universum. Kanske ett ”oändligt” antal, eller kanske ett nytt inuti varje s1ngularitet?
Är det samma ”Gud” i alla universum eller har varje universum en egen ”Gud”?
”Han” kanske inte är ensam om att vara 1?

1 skulle säga att Du ensam också är 1.

Ha inte föreställningar som inte är fullt applicerbara på Verkligheten om du vill leva i Verkligheten och i relation till Verkligheten.

Jag förstår att jag måste framstå som en galning för skräckslagna Jante (konformistiska PK-hjon).
Dumt och galet är allt det man inte förstått, förmår begripa eller av rädsla valt att inte förstå.

Var vänlig studera och tolka trådens inlägg istället för att agera bokstavsTroende.

Det är av Rädsla vi Tror och begår Våld!

Tro är en förutsättning för att komma närmare Sanningen!
Det är ingen ”slump” att Vetenskap och Religion ständigt gått hand i hand och att de fortsatt äter vid samma bord.
Ateister vill också hitta bevis för Sanningen.

Rädsla är vår starka drivKraft!
Försök att vara rädda för ”rätt” saker för att bli ”bra” människor.

Jag vet inte om något betyder någonting när du dör, men jag vet att det är av betydelse för ditt liv.

Varför skulle ditt liv vara mer värdefullt än en bakteries, en parasits, en cancers eller ett virus?!!

Du besitter alldeles för mycket Makt och kan aldrig försvara ditt eget Våld inför 1.

Kom ihåg: Det enda som förmår Tro att upphöra är Vetskap!
Att inte tro är att tro motsatsen eller att tro något annat.
Men inte-tro kan oXå endast vara att ”tro sig Veta” =Idioti.

”Att inte tro på 1 är att inte tro på Sanningen”

Jag tror på Sanning, Inte på ”Tur” eller ”Slump”!!
Jag önskar besitta Kunskap så nära Sanningen som möjligt. Jag vill inte skylla på ”tur/otur/slumpen”!
Men jag är Agnostisk (så nära icke-troende man kan komma i frågan) och tror att vi människor är oförmögna att Bevisa/förklara Sanningen.

Jag vill vidare påstå att de som argumenterar i Tro att Sanningen skall komma fram Här på Flashback är dem yttersta av Idioter.

Jag Ber om Förlåtelse.
Ämnar aldrig skada något annat än Egoism och/eller Ignorans.

Tack för mig, och för att I iallafall Försökt Presentera Sin Position/VY.

//1..:..131.:.313...:..
KräK
AXKYA

PS. Förvänta dig inga svar, ”kommer d så kommer d. DS
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-04 kl. 11:12.
Citera
2019-03-04, 11:25
Medlem
En sak har jag märkt.
Det att antingen håller människorna sig till Lagen,
eller Traditionen,
eller Anden.
Citera
2019-03-04, 12:19
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
En sak har jag märkt.
Det att antingen håller människorna sig till Lagen,
eller Traditionen,
eller Anden.
Utmärkt uppfattat och formulerat!

Men allt som oftast håller människor sig till sitt eget (ego).

Vill Jag Orda!

PS. Bra Signatur.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-04 kl. 12:22.
Citera
2019-03-04, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Utmärkt uppfattat!

Men allt som oftast håller människor sig till sitt eget (ego).

Vill jag orda!

PS. Bra Signatur.
Folk som inte tänker något på sig själv brukar inte orka hjälpa andra.
Citera
2019-03-04, 12:25
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Folk som inte tänker något på sig själv brukar inte orka hjälpa andra.
De brukar heller inte uppfatta/förstå andra öht.
Uppfattar man inte sig själv, är det omöjligt att uppfatta andra.

Vem är det du tänker på som inte orkar hjälpa andra?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-04 kl. 12:28.
Citera
2019-03-04, 12:28
Medlem
Citat:
De brukar heller inte uppfatta/förstå andra öht.
Uppfattar man inte sig själv, är det omöjligt att uppfatta andra.

Vem är det du tänker på som inte vill hjälpa andra?
Därför förespråkar jag balans, och ser inga problem med att vara egoistsk ibland.
Men vad har detta med gudsbevis att göra?
Citera
2019-03-04, 12:32
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Därför förespråkar jag balans, och ser inga problem med att vara egoistsk ibland.
Men vad har detta med gudsbevis att göra?
Ego är nödvändigt för att uppfatta andra. Skrev vi inte båda två just det?
(V+V = T eller Y eller F(alskt) )

Liv och möjlighet till kommunikation/relation och påverkan (det vi gör just nu) är gudsbeviset du söker. Inser du inte det?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-04 kl. 12:48.
Citera
2019-03-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ego är nödvändigt för att uppfatta andra. Skrev vi inte båda två just det?
(V+V=T/Y)

Liv och möjlighet till kommunikation/relation och påverkan (det vi gör just nu) är gudsbeviset du söker. Inser du inte det?
Nej, det leder inte till någon gud, vad jag kan se.
Tråden är full av påståenden om gud, samt saker som gud gör. Men där är det stopp, ingen har lyckats bevisa själva guden. Gud stoppas in där inga svar finns ( god of the gaps, argument from ignorence )
Två av de vanligaste felen i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in