2019-03-04, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Spekulerade tidigare i tråden om att jag tror den här mannen seglar under radarn, lämnar inga avtryck på nätet och vill helt enkelt inte synas. Är han egenföretagare finns det kanske, om vi har tur, en bild på honom i något reportage i en lokaltidning.
Verkar inte bättre. Han har haft två veckor på sig att rensa. Men nån bekant eller vän på fb kanske har/haft nån bild. Oundvikligen kommer ju anhöriga nagelfaras snart.
Citera
2019-03-04, 01:17
Medlem
Han här alltså:
https://www.hitta.se/anders+eriksson/sj%C3%B6tofta/person/VhzzR_mmOU

Känns som han är rätt så anonym, kanske paranoid..
Bild på svinet, någon?
Citera
2019-03-04, 01:19
Medlem
Kellywomans avatar
Häktningsframställan är för grov våldtäkt. Borde väl ändå även att vara för dråp? Men det kanske ändras sen..............
Citera
2019-03-04, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Häktningsframställan är för grov våldtäkt. Borde väl ändå även att vara för dråp? Men det kanske ändras sen..............
Eh.. har han dödat någon?
Mordförsök eller grov misshandel. Någon skrev att grov våldtäkt ger lägre straff än båda två.
Citera
2019-03-04, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Hade jag varit i närheten hade jag bränt ner hans hus. Ingen större förlust då skiten kostar mindre än en begagnad bil. En jävla luffare är vad han är. Hur många dagar till lever han?

Vet inte riktigt hur du tänker där. Oberoende vilket brott MGM begått har du ändå ingen rätt att bränna ner något hus. Och när han någon gång i framtiden dör så finns det ett arv att fördela - oberoende av om det är stort eller litet. Menar du att du förvägrar släkten rätten att ärva?

På samma sätt så brukar det i samband med våldsbrott bli fråga om skadestånd - du vill inte att eventuella ägodelar skall gå att lägga beslag på som delbetalning av skadestånd till flickan?

Detta kanske inte är första gången du har lite mer otur hur du tänker?
Citera
2019-03-04, 01:21
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Han här alltså:

Bild på svinet, någon?

E väl inte så många i den åldern som har massa foton på nätet
Citera
2019-03-04, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Han här alltså:

Bild på svinet, någon?
Smålänning dessutom.
Googlar man namnet och orten får man bara upp massa bondläppar från föreningverskamhet och dansband.
Citera
2019-03-04, 01:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Johansson är det vanligaste efternamnet i Sverige som jag hört.

GM tycks vara gift med en 55-årig kvinna. I morgon vet vi om så är fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyJoe
Sådana här odjur skall tvångskastreras inom en vecka efter domen.
Därefter skall de sitta inne på livstid utan möjlighet att få tidsbestämt straff.
Är det problem med platser så kan vi gärna hyra in dem från Ryssland.
Sanningen är väl att han får typ 4-5 år, ute på permisar efter 2 år och fri efter 3...
Pinsamma Sverige!
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Eh.. har han dödat någon?
Mordförsök eller grov misshandel. Någon skrev att grov våldtäkt ger lägre straff än båda två.

Ja fel av mig. Det bör ju yrkas på mordförsök och grov misshandel också. Han visste knappast om hon levde när han lämna henne.
Tror kanske att Åklagare kommer lägga till de brottsrubriceringarna under tiden fram till åtal
Citera
2019-03-04, 01:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Finns ingen svbf1995. Men du kan kontakta skatteverket med hans personnr och få en redovisning av var han varit skriven. 1990 var han skriven ensam i Kungälv.

19601012-5018

Eriksson, Stig Anders

Bråtan 8232
442 92 Kungälv

Mantalsskriven i Romelanda (Kungälvs kn, Göteborgs och Bohus län, Bohuslän), fastigheten Svartedalen 1:8.

Född 12/10 1960 i Härlanda (Göteborgs och Bohus län, Västergötland).

Ogift man.
--------------
Källor:
Mantalslängd 1991, Göteborgs och Bohus län
Enligt Mr Koll så flyttade han till Sjötofta 2017-06-02
Var bodde han innan dess?
Citera
2019-03-04, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja fel av mig. Det bör ju yrkas på mordförsök och grov misshandel också. Han visste knappast om hon levde när han lämna henne.
Tror kanske att Åklagare kommer lägga till de brottsrubriceringarna under tiden fram till åtal
Det hoppas jag verkligen. Hur som helst, livet är över för det här avskrapet till människa. Han fick 24 bonusår vilket han inte skulle haft.
Den dagen han blir fri kommer någon slutföra straffet. Tvi. Fy fan Anders Eriksson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in