2019-03-03, 21:40
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Undvik trådsanningar - vi har väl inte fakta att det specifikt var sperma man fångat. Bara att man har bra DNA-material.
Du har rätt så klart.
Blir en aning ivrig i glädjen av att det ibland går bra för något så tragiskt.

Trevlig helg till dig
Citera
2019-03-03, 21:42
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Det är inte enkelt för en 58-åring som inte har gott om pengar att fly landet och starta nytt liv i annat land. Vi vet inte ens hur språkkunnig MGM är och om han haft någon vana av att regelbundet semestra i Thailand eller något spansktalande land.

Men det är klart enklare för någon i 20-årsåldern att dra utomlands.

58-åriga gubbar kan inte så enkelt "hångla upp" något tillfälligt boende.
Min fetning, hur vet du att han inte har "gott om pengar"?

Fan vad ni vet mycket och ändå vet ni ingenting...
Citera
2019-03-03, 21:42
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
För egen del är jag mest intresserad av vem aset är, och hoppas att om han har begått flera våldsbrott att han då nu via DNA kan kopplas till dessa olösta brott.

Ja det lär finnas mer som den här personen har gjort tidigare. Hans liv kommer förhoppningsvis hårdgranskas framöver.
Citera
2019-03-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimsen
”Mannen kallades till polisen för att lämna sitt dna, men dök aldrig upp.”
Varför i helvete ger polisen ens mannen möjlighet att begå självmord?
Senast en liknande historia utspelades var i Ulricehamn 2018.
Våldtäkt.
Topsning.
Självmord.
Finns väl inget tvångsmedel som heter hämtning för dna topsning?
Citera
2019-03-03, 21:49
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Det är du som saknar läsförståelse tror jag. Jag har INTE sagt att jag tror att polisen har manipulerat allt i det här fallet. Jag har sagt att det KAN vara så, vilket brukar betyda att det finns en möjlighet av varierande grad att så har skett. Jag ville påminna trådens besökare om detta, eftersom så många verkar stå redo att avrätta den häktade, men istället fick jag det påminnt hur omöjligt det är med yttrandefrihet i Sverige, av tex DIG, som uppenbarligen aldrig blev vuxen.
Nu så ljuger du med lägg ned du är inte min kompis och jag inte din eller hur´
Vi skall kanske plocka svamp ihop du och jag i skogen.
Skämt åsido jag anser att dina påståenden är vidrigt hemska då du ställer hypotesen direkt att polisen kan ha planterat sperma prover motsvarande det var det du startade med.
Du börjar alltså med att gå på polisen om att de gjort fel visserligen som hypotes men andemeningen i ditt resonemang nu sista gången sen var vänlig och kontakta mig inte var snäll och skicka inte mer till mig. Alltså förstår du du börjar med en gång med att säga ungefär som att säga att det som hände i utöya kunde vara fel Anders var utsatt för en komplott polis sköt alla barn på ön så skulle det nämligen kunnat gå till och någon månlandning har det aldrig varit och fotbolls vm i Sverige 1958 så spelade de aldrig på Ullevi heller jorden är platt och det är chemtrails överallt med.
Snart kommer farbror i vit rock och hämtar dig.
Godnatt nu lille vän.
Är glad att polisen fick göra ett bra jobb den här gången de har haft det tufft länge.
Lycka till till flickan som nu är en kvinna hoppas du får ro i själen snart.
Citera
2019-03-03, 21:49
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Ja det lär finnas mer som den här personen har gjort tidigare. Hans liv kommer förhoppningsvis hårdgranskas framöver.

Möjligt, och med tanke på hur grovt brottet 95 var så känns det inte speciellt osannolikt att han begått våldsdåd både före och efter det. Han ska om inte annat vara dömd för misshandel av sin egen son, om nu det stämmer. Samtidigt är inte alla våldtäktsmän eller mördare serieförbrytare. Jag satt själv och funderade lite på det där och kom att tänka på han som mördade Caroline Stenvall. Där hade vi väl en helt ostraffad 51-åring som trots den bakgrunden mördar en ung kvinna.
Citera
2019-03-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Min fetning, hur vet du att han inte har "gott om pengar"?

Fan vad ni vet mycket och ändå vet ni ingenting...
Jag skrev att det är svårt för en 58-åring som inte har gott om pengar att fly utomlands.

Det betyder inte att jag påstod att just denna specifika 58-åring har ont om pengar. Bara att pengar är ett viktigt rekvisit vid flykt.
Citera
2019-03-03, 21:51
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Hur vet DU vem SABABA har frågat om?
Jag lägger ned här nu, för många idioter i tråden. Inte värt besväret.

Jag vet inte vem SABABA har frågat om men jag vet vem du tidigare i tråden har syftat på.
Citera
2019-03-03, 21:52
Medlem
Jag tror vi ska leta efter en MGM som bor ensam, enär bostaden var tom när polisen sökte honom
Citera
2019-03-03, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Skitsnack. Jag skrev vad som KAN hända i sådana här fall, rent hypotetiskt alltså. Är det en ogrundad anklagelse att Norge KAN anfalla oss också eller, och att beskriva tänkbara scenarion där de anfaller oss?
Idiot.
I just Billdalsfallet var Leif GW starkt engagerad som dåvarande professor i kriminologi, bosatt i Göteborg. Han ser fram mot att GM åker fast, finns stark bevisning, enligt vad han uppgav i tv häromkvällen.
Citera
2019-03-03, 21:57
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Just denna del tror jag mer än en polis runt om i Sverige sitter och tänker på nu - blir nog rätt många som kommer att knappa igång datorn i morgon och göra en extra scanning i förhoppning att kunna få göra ett avslut på gammalt ärende.

Är ju inte alla brott som resulterar i bra DNA-spår. Och med tanke på hur mycket han spöade upp lillflickan kan det ju även finnas något ihjälslaget offer.
Man har ju oerhört svårt för att tro att han med sin troliga personlighet inte skulle ha begått ett antal grova våldsbrott under ett liv över 6 decennier.
Straffvärdet multipliceras ju inte med antalet brott, men det vore kanske guld värt för andra drabbade BO och MÄ att få avslut på funderingar över för dem närmast ofattbara händelser.

Stort tack, främst till dig och "Venator", för bra klargörande inlägg när tråden skenade i viss brist på läsförståelse för några timmar sedan!👍
Citera
2019-03-03, 22:02
Medlem
För fan !

Lugna ner er nu. Det är ett par timmar kvar tills mannens namn är offentligt.

Och...än en gång (alltså jag fattar inte varför det är så svårt för vissa att förstå) man GISSAR inte när det kommer till sådana här brott. Man ska vara 110 % säker att det är rätt person som anges som skyldig annars håller man käft. Tänk er att själva att bli utpekat för ett sådant här brott och vara oskyldig...Nä det får fan bara inte hända.

Någon här skriver om "yttrandefrihet", någon annan om att "gärningsmannen kan ta bort saker från nätet" etc etc - Det finns redan flashbackare som sparat ner saker (tro inget annat), men de har den goda smaken att INTE lägga ut denna information innan identiteten är BEKRÄFTAD ! Varför ? Jo för de VET INTE TILL 100% OM DET ÄR DEN SKYLDIGE !

Och vadå yttrandefrihet !!! Skulle det vara yttrandefrihet att slänga ur sig random namn på personer man TROR eller GISSAR har utfört det äckligaste brott som någon kan anklagas för !!!

Var för fan glada för att FB fungerar och att det finns vuxet folk här inne. Tidigt i morgon VET vi vem aset är....tål er till dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in