2019-03-03, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Ge mig någonting som direkt har med statsministermordet att göra som pekar på detta?

Dessutom, varför är det fel att lära ut att JFK sköts av Oswald? Skotten avlossades ju trots allt med Oswalds gevär? Har det bara att göra med att han själv sköts ihjäl kort därefter?

Hur känner du kring att man lär ut hur Mihalovic knivade ihjäl Anna Lind ,Hinkley ensam attackerade Reagan ,Ankarström sköt Gustav III eller att Breivik ensam sköt ihjäl 50pers på Utöya? Om du vill så kan allt ifrågasättas men av någon anledning är folk besatta av att ifrågasätta att Oswald sköt JFK trots att han i princip togs på bar gärning med en rykande pistol.

https://www.youtube.com/watch?v=8aaqN7SqLpU
https://www.youtube.com/watch?v=WwNEOo7NTOE

Togs på bar gärning my ass.

Samma sak med Palme. Att en tjackpundare misstog Palme för sin langare är inte värt att ifrågasättas enligt dig? Och familjen Hinkley var bästisar med Bush-klanen. Nämen vilken coinkydink.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-03-03 kl. 17:34.
Citera
2019-03-03, 17:46
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
https://www.youtube.com/watch?v=8aaqN7SqLpU
https://www.youtube.com/watch?v=WwNEOo7NTOE

Togs på bar gärning my ass.

Samma sak med Palme. Att en tjackpundare misstog sin langare för Palme är inte värt att ifrågasättas enligt dig? Och familjen Hinkley var bästisar med Bush-klanen. Nämen vilken coinkydink.
Sitter på starbucks sa kan inte kolla länkarna... Oswald togs bara timmar efter mordet om jag minns rätt.

Jag köper inte för en sekund att CP sköt fel person. Däremot så kunde han springa, skjuta , hade mördat tidigare och överfallet flera hundra personer.Det borde räcka för att inse hur han var kapabel till att utföra mordet vilket är vad jag invänder mig mot att konspirationsteoretiker så lättvindigt avfärdar. De flesta brottslingar är missbrukare så det säger varken det ena eller det andra om hans oskuld.
Citera
2019-03-03, 18:01
Avslutad
Citat:
Sitter på starbucks sa kan inte kolla länkarna... Oswald togs bara timmar efter mordet om jag minns rätt.

Jag köper inte för en sekund att CP sköt fel person. Däremot så kunde han springa, skjuta , hade mördat tidigare och överfallet flera hundra personer.Det borde räcka för att inse hur han var kapabel till att utföra mordet vilket är vad jag invänder mig mot att konspirationsteoretiker så lättvindigt avfärdar. De flesta brottslingar är missbrukare så det säger varken det ena eller det andra om hans oskuld.

Vet du varifrån termen konspirationsteoretiker ursprungligen härstammar? Warrenkommissionen. Och om man nu tror på CP som Palmes baneman varför ska ni då samtidigt avfärda till exempel Sydafrika eller Baseball-ligan som konspirationsteorier så lättvindigt?
Citera
2019-03-03, 18:31
Medlem
Citat:

CP saknade kapacitet för att genomföra brottet med en sådan iskyla, följa efter Palme och välja en närmast perfekt flyktväg. Dessutom stämmer han inte alls in på signalementet som beskriver mördaren som en person med trekvartslång rock, gubbkeps med öronlappar, lågskor (kontorsskor) och handledsväska. Detta signalement stämmer dock mycket väl in på Skandiamannen.
Citera
2019-03-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Om du menar skandiamannens fru så heter hon Margareta H*ssl* om hon tog tillbaka sitt flicknamn efter skilsmässan från S.E
*= e

Hon heter faktiskt fortfarande Engström
Citera
2019-03-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Hon heter faktiskt fortfarande Engström

Vad heter hon i förnamn?
Citera
2019-03-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jag har läst lite i tråden och det finns inga gigantiska hål i Engström-teorin.

Bara för att du påstår något betyder inte att det är så. Som vanligt använder du den välkända truthesmetoden "omvänd bevisning". Kasta ut ett påstående och kräv att det motbevisas.

Naturligtvis är det tvärtom så att den som påstår att SE är mördaren som har bevisbördan. Efter väntan på boken tog det inte lång tid innan det visade sig vara ganska illa genomtänkt och mestadels redan kända uppgifter man kokade soppa på där omöjligheterna varit kända länge. Denne har inte kunnat göra sina påståenden trovärdiga och därmed kan saken bero. Framför allt är det iakttagelserna kring mordplatsen av SE som omöjliggör denne exentriske person som GM. Påståenden att en annan död Vän skulle ha vapen räcker inte så långt i sammanhanget. Minst ytterligare ett vittne vid mordplatsen har vapenägare i bekantskapskretsen. Dessutom har flera bland poliserna i tjänst kring mordplatsen, just före under och efter mordet, egna licenser och det lär också vara så att dessa möjliga mordvapen bars även i tjänsten. Vapen som inte testats.

Vi kan lätt "värdera det här" med ledning av hur PU agerat. Det här spåret springer ur eftersöket av DF:s WT män som enligt honom övade radiosamband. Visst är det så att detta uppjagade Engströmspår kommer från den kretsen. Det finns ganska många tecken på att PU inte jobbar med eller tror på det här spåret och att det avskrevs snabbt. Något som nog var ganska frustrerande för uppgiftslämnarna. Om de trott på det så hade det varit omöjligt att få till ett åtal eftersom man inte kan åtala döda och man skulle då lägga ner arbetet.
Senast redigerad av boboslacke 2019-03-03 kl. 19:07.
Citera
2019-03-03, 19:40
Medlem
Citat:
Vad heter hon i förnamn?

Anna Margareta
Citera
2019-03-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Bara för att du påstår något betyder inte att det är så. Som vanligt använder du den välkända truthesmetoden "omvänd bevisning". Kasta ut ett påstående och kräv att det motbevisas.

Naturligtvis är det tvärtom så att den som påstår att SE är mördaren som har bevisbördan. Efter väntan på boken tog det inte lång tid innan det visade sig vara ganska illa genomtänkt och mestadels redan kända uppgifter man kokade soppa på där omöjligheterna varit kända länge. Denne har inte kunnat göra sina påståenden trovärdiga och därmed kan saken bero. Framför allt är det iakttagelserna kring mordplatsen av SE som omöjliggör denne exentriske person som GM. Påståenden att en annan död Vän skulle ha vapen räcker inte så långt i sammanhanget. Minst ytterligare ett vittne vid mordplatsen har vapenägare i bekantskapskretsen. Dessutom har flera bland poliserna i tjänst kring mordplatsen, just före under och efter mordet, egna licenser och det lär också vara så att dessa möjliga mordvapen bars även i tjänsten. Vapen som inte testats.

Vi kan lätt "värdera det här" med ledning av hur PU agerat. Det här spåret springer ur eftersöket av DF:s WT män som enligt honom övade radiosamband. Visst är det så att detta uppjagade Engströmspår kommer från den kretsen. Det finns ganska många tecken på att PU inte jobbar med eller tror på det här spåret och att det avskrevs snabbt. Något som nog var ganska frustrerande för uppgiftslämnarna. Om de trott på det så hade det varit omöjligt att få till ett åtal eftersom man inte kan åtala döda och man skulle då lägga ner arbetet.

Engström har inte observerats som vittne på mordplatsen. Chevamannen som är den enda som påstår att han har sett Engström anlända efter 4-5 minuter blandar ihop honom med en annan person, vilket Thomas Pettersson har bevisat. Chevamannen hävdar dessutom att den personen ska ha haft en ljus klädsel, vilket Engström inte hade. Engström kan dessutom omöjligen ha anlänt så sent då han pekar ut Vittne 1 bakom byggbaracken. Lars J stod inte kvar där i mer än ca 1 minut efter skottögonblicket.

Det är inte hans vän vapenhandlaren som binder Engström till brottet. Det är:
- Signalementet som stämmer felfritt
- Att han observerar en person längs mördarens flyktväg
- Att han inte har setts på brottsplatsen som vittne
- Att han oomtvistligt ändå befann sig vid Sveavägen/Tunnelgatan för att kunna peka ut Vittne 1 dagen efter

Hur man kan dra någon annan slutsats än att han var gärningsmannen från dessa fyra punkter är för mig obegripligt.
Senast redigerad av JeppeNil 2019-03-03 kl. 19:59.
Citera
2019-03-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Anna Margareta

Får man fråga var denna information kommer ifrån? För det finns fler ensamboende kvinnor i samma ålder med namnet Engström i Täby.
Citera
2019-03-03, 20:36
Medlem
Citat:
Får man fråga var denna information kommer ifrån? För det finns fler ensamboende kvinnor i samma ålder med namnet Engström i Täby.

Personnummer är bra att ha koll på: 19370127
Citera
2019-03-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Den enda grupp som vi säkert vet var aktiv mordkvällen i mordområdet är narkotikaspaningen mot SC.

Enligt DF var det en Barbrogrupp ute. Något som Borgnäs också påstår hos Hörning. Den sistnämnde har flera oberoende källor till det påstår han.

Enligt Säpo var det en grupp som övervakade OP från Gamla stan till bion. KP har mig veterligen inte sagt ett ord om den promemorian. Och ingen har frågat honom heller vad jag vet.

Sedan har vi alla WT-bärare som du påpekar. Något som Dag konfirmerade. Där det är omöjligt att koppla ihop de i Gamla stan med en narkotikaspaning i Träsket.

Nyligen framkom det att KP och hans 4 utredande poliser enbart utgår från personer som man vet befann sig på Sveavägen. Frågan är hur många av dessa som är okända för oss.
Det räcker med 3 personer för att genomföra mordet på Palme. Kanske KP har hittat nyckeln/sambandet. Dels genom nya förhör och gamla vittnesuppgifter.

Angående hotet om förtal och HH utspel i KU borde leda in i det svenska näringslivet. Tänker främst på ekonomiskt "demokrati" med hjälp av löntagarfonder.
3-4 personer som orkestrerat och utfört mordet på uppdrag.
Förmodligen människor som verkat på egen hand i en större grupp utan andras vetskap, Wt/knarkspaning/kurdspaning

1-2 personer på varsin sida Sveavägen, ev på tak för att spana vilken väg (detta då ett vittne hört Wt trafiken efter skotten. "är det kallt däruppe, statsminister är död")
1 person ser till att paret byter sida och går mot dekorima.
1 skytt.
Eventuellt 1 till i samband med skotten som observatör (mannen i beige)
Senast redigerad av MbmA 2019-03-03 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in