2019-03-03, 00:08
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Dömt för misshandel av sonen till villkorligt och samhällstjänst

Då kan vi stryka denne M*ts som hängdes ut tidigare. Lexbase visar något om en avställd bil 2010. Inget annat.

*** Ändring. Inlägget under mitt påstår att denne GM ska ha åkt dit för en trafikföreelse just 2010 och att domen om sonen kan vara borta.

Nu blev det intressant... hmmm
Senast redigerad av karlinge 2019-03-03 kl. 00:12.
Citera
2019-03-03, 00:09
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
Det var just därför. Han är straffad för en trafikförseelse (2010) enligt flertalet tidningar. Den där domen gällande hans son (2008) borde vara borttagen nu 10 år senare (rätta mig gärna om jag har fel).

Nu kan det ju vara så att flera herrar i samma ålder åkt fast för fortkörning ett flertal gånger utan att för den skull vara den häktade 58-åringen.
Citera
2019-03-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Står det vad han ska vara dömd för tidigare? Fortkörning eller misshandel av sin son läser jag men inget bekräftat. Att han slagit sin son behöver han ju nödvändigtvis inte ha blivit dömd för men en fortkörningsbot ger ju en registrering på Lexbase.

Kan någon bekräfta vad denne person som idag står åtalad skulle ha dömts för tidigare?

Det stod i ABs artikel som är låst nu. Jag är helt säker.
Citera
2019-03-03, 00:11
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Då kan vi stryka denne M*ts som hängdes ut tidigare. Lexbase visar något om en avställd bil 2010. Inget annat.
Vad bra verkligen farligt att hänga ut fel personer här på fb.
Skärp er nu och håll tonen god för bövelen.
Diskutera saken och undvik rykten.
Positivt för den i dag kvinnan som skall få upprättelse verkligen en god nyhet.
Citera
2019-03-03, 00:13
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vad bra verkligen farligt att hänga ut fel personer här på fb.
Skärp er nu och håll tonen god för bövelen.
Diskutera saken och undvik rykten.
Positivt för den i dag kvinnan som skall få upprättelse verkligen en god nyhet.

Fast inlägget under mitt säger något annat.

Kan någon bekräfta det där om trafikförseelsen 2010? Jag hittar det inte i någon mediarapportering.
Citera
2019-03-03, 00:15
Medlem
Exfrun. https://www.expressen.se/gt/exfruns-ord-om-livet-med-misstankte-valdtaktsmannen/

Jag läste samma sak på AB , artikel som nu är läst. Där stod även att han blev dömd att betala 50.000 kr till sonen.

Droppen som fick bägaren att rinna över var när mannen började misshandla parets äldste son – ett brott som han även dömdes för 2008.
Det var efter att sonen sagt till skolpersonalen att hans pappa slog honom som det hela rullades upp. Enligt domen ska pappan bland annat ha skendränkt sonen – tryckt hans huvud under vattnet i badkaret – och satt sig över hans kropp och på hans huvud.
Straffet blev villkorlig dom och samhällstjänst.
– Man kommer till en vändpunkt. Det gick väl an när det bara var jag, men när det går ut över barnen då är det bara att ta sig samman och ta sig därifrån, säger exfrun.
Paret skilde sig, och enligt exhustrun har barnen i princip inte haft någon kontakt med sin pappa sedan dess.
– Tack och lov, känner jag i dag. Vi pratade i går, jag och barnen. De blev alldeles chockade, även om de inte har haft någon kontakt. Det är bortom allt på något sätt.
Senast redigerad av glendale 2019-03-03 kl. 00:18.
Citera
2019-03-03, 00:16
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:

Kan någon bekräfta det där om trafikförseelsen 2010? Jag hittar det inte i någon mediarapportering.
Sorry har ej heller sett något om någon trafikförseelse.
Bra som du skriver .
Det bästa är ju egentligen intervjun på nyheterna där spaningsledaren talar om vad som gjorts och hur det är ju tillräckligt egentligen till en början .
Allt blir ju snart offentligt.
Citera
2019-03-03, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Helt och hållet spekulation baserat på fakta om förmodad lokalkännedom, ev cyklat då 1995 och att han greps i Halland. Tänker att han bodde i antingen Billdal eller Kullavik vid tiden för brottet och nu har släkt där som han gömde sig hos.
OK.
Misstänkte det.
Citera
2019-03-03, 00:21
Avslutad
Den här mannen förtnar faktiskt inte att leva, ett sånt vidrigt brott och dessutom har han misshandlat sina egna barn. Har killen noll hjärnceller ?
Citera
2019-03-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Aftonbladet har en film där GM syns i en grön t-shirt (om det inte är en gammal film på en helt annan person).
Verkar vara han eftersom dom har två olika moment i filmen.
Smal, tanig, inte särskilt lång, gråhårig alt. cendre. Inget signalement man kan dra några tyngre växlar på.
Kollade igen, skulle nog vilja påstå att han har skägg också.
Senast redigerad av glendale 2019-03-03 kl. 00:30.
Citera
2019-03-03, 00:24
Medlem
sillobills avatar
Citat:

Det står inget om att det var just 2010 i någon mediarapportering som jag sett men därimot räknar de upp hans tidigare brott och då står denna nämd efter domen mot sonen 2008, vilket jag drar som en slutsatts då att det skett efter domen mot sonen
Citera
2019-03-03, 00:27
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Står det vad han ska vara dömd för tidigare? Fortkörning eller misshandel av sin son läser jag men inget bekräftat. Att han slagit sin son behöver han ju nödvändigtvis inte ha blivit dömd för men en fortkörningsbot ger ju en registrering på Lexbase.

Kan någon bekräfta vad denne person som idag står åtalad skulle ha dömts för tidigare?
Snälla du, sluta komma med vilseledande felaktiga uppgifter. En trafikbot (exemplevis fortkörning) gör INTE att man dyker upp på lexbase. Det är i så fall om det gått till rättegång och personen blivit fälld.

ALLA som kommer upp på Lexbase är dömda = fällda i en rättegång i en svensk domstol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in