Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
(det jag fetat)
Det du skriver där tycks mig vara från perspektivet att mannen är gift och den han vänstrar med är ogift. Kan du inte klara av att ha två tankar i huvudet på samma gång?
För det kan ju, i Sverige 2019, faktiskt finnas män och kvinnor, var och en gifta på sina resp håll, som idkar könsligt umgänge (äro otrogna) med varandra. Och som trivs med det. Och som inte kräver nåt mer av varandra än just det sexuella.
OnT: Om jag skulle drista mig till att spekulera i hur LW skulle ha kunnat tänkas ha gjort när det gäller det könsliga umgänget med SD om hon samtidigt hade varit gift med annan, valfri man -ja, då räknar jag med att bli anmäld, anmäld, anmäld.. ty så oerhört öm tycks den tån vara här i tråden och trots att man visat att LW var en fullblodskvinna av det varmblodiga slaget.
Det här är en tråd för spekulationer, så även om jag inte räknar med att få svar, så undrar jag om nån tror att LW hade fortsatt att smygträffa SD för sex om hon samtidigt varit gift.
Om inte: Varför inte?
Okej ,visst ,men hur shysst är det mot de andra i deras respektive förhållande ? Tror inte UW hade gillat det ett dugg .
Och varför inte vara fair och se till att bryta upp om sexet är så j-a dåligt ?
Finns väl ingen som vill va utan sex ,och om de som är gifta inte vill mer med varandra , är det väl bara att skiljas ,sådant förstår barnen när de väl blir tonåringar och känner för någon viss person .
Innan dess så är det ju bara bra att de där olika föräldrarna går skilda vägar , (lugnast för barnen ) istället för att de bli gramse på varandra och har mistankar om vem som den andre kuckilurar med !? Eller ?
Då får barnen den tid och omsorg de behöver utav varje förälder varannan vecka , 100% (såvida inte geocachingen ändå tar överhanden,hmm..?) , när föräldrarna gjort "sitt egna" en hel vecka innan ...
Verkar vettigast !
Både Lena och SD hoppas jag insåg att till slut skulle HD lämna sitt förhållande , och då skulle Lena och SD få ta den situationen ,och göra det bästa utav det .
Enligt normalt känslotänk ,vill INGEN bli otrohetsbehandlad ,så om man skulle bett Lena om lite hyfs och fason som fd präst ,kunde hon ju ha valt en ogift man istället ,då hade ingen blivit sårad ,så lite ligger på hennes axlar ,
men trots allt så är det ju den som är gift ,som har det största ansvaret ,eftersom man lovar trohet till sin fru/man under vigselakten.
Något som verkar otroligt svårt att hålla,så man kan fundera på varför någon i dagens läge gifter sig ,när ingen menar det de svarar ja på , i kyrkan ?
Att lämna ett visset förhållande kallas att ha självrespekt ! Något som HD insåg till sist ,och det verkar ju funka bra för barnen i vilket fall ,så det är ju inte precis något ovanligt val som gjorts ,eller vad tycker du ?
Sen förstår jag inte vad det var som gjorde att Lena behövde plikta med sitt liv i denna soppa ?
För man får ju inte döda någon ,även om mördaren tex dödat din egen son , dotter , man etc. , om vi nu skall hård dra det hela .
Så vad Lena blev mördad för ,är en gåta ?