2019-03-02, 13:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nej, det är ingen trådsanning. Uppgiften om att han begärdes häktad på sannolika skäl även 1/6 kommer från Nerikes Allehanda:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tack!
Ok, då litar jag på den uppgiften i första hand.
Citera
2019-03-02, 13:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så är inte fallet. En kriminell är lättare att döma på en indiciekedja än t.ex. en ostraffad medelklassare. Det blir svårare att komma förbi rimligt tvivel beroende på vem som är åtalad.

Det du pratar om är hur det fungerar i teorin, i en utopi. Verkligheten ser inte ut så. Det kan du se om du går på ett par hundra rättegångar med mordfall.

Det är mycket möjligt att om SD varit en annan typ av människa så hade åklagaren lyckats få häktning på annolika skäl. Varken du eller någon annan kan argumentera för att en grov kriminell får samma behandling i en domstol som en medel/översklassare som är helt ostraffad.

Du har kanske teoretiskt sett förmodligen rätt i ändå att det kan vara lättare att komma till dom på indicier på de lägsta samhällsnivåerna jämfört med de högre, men det är kanske inte alltid ändå det problem som det ser ut som. Det finns ofelbart hänsyn som väger in (ibland) när man ska döma på de högre nivåerna, och dessa saknas då (ibland) omvänt på de lägre. Men på ett plan skulle jag säga att det kan ha mer med brottets motiv eller uppsåt att göra, än med annat. Den som exv begår brott just för att de inte har något att förlora kan det kännas motiverat att låsa in förr hellre än senare. Det förlorar ingen på. Den som omvänt begått brott kanske genom en form av oaktsamhet eller missöde el tanklöshet el missriktat självförsvar edyl, och som vid fängelse skulle förlora betydande (ekonomiska och familje-)värden, skulle kanske vara jämförelsevis svårare att frihetsberöva.

Jag kan inte se ett betydande problem där. Polis/åkl utreder ju ändå en förbrytares bevekelsegrunder och motiv, så då får de ju i så fall en bra bild av hur ”inspärrningsbar” personen är. Men det lär ju finnas massor av aspekter på det.

Att vara ”kriminell” är ju redan från början att tillhöra en laglös och formativt olämplig livsmiljö, så det ger ju minuspoäng överallt hur man än vänder och vrider på det.

Men har man försökt lämna de kriminella sammanhangen och är ensam vårdnadshavare och skötsam men förlorat humöret mot ngn gammal känd antagonist som tråkat en för barnvagnen, så finns det ju inget som säger att domstolen måste bli över sig grinig.

Så jag skulle säga att det hänger mer ihop med huruvida man är ett svin eller inte. Och sånt. Inte med social ställning, även om somliga brott då relaterar till ”social ställning” antingen ”tvärs över” eller ”längs med”.

Myndigheterna är ”sossar” sen ”hundra” år (eller sen femtio) så de vet allt om det där.

Rättvisans utgångspunkt är att det inte ska finnas ”klass”-aspekter på en persons förbrytelse, vilket man får ta på rätt sätt: det kan inte vara en ursäkt, och för den som sköter sig och vill väl har rättvisan all respekt. Men den som medvetet förbryter sig har rättvisan i längden allt mindre att erbjuda. Oberoende av social tillhörighet.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-03-02 kl. 13:52.
Citera
2019-03-02, 13:53
Medlem
landbandys avatar
Så enligt SD så blev han tvingad till sex utav Lena och blev till slut så irriterad på det så att han blev otrevlig mot henne ?
Eller har jag fattat fel ?

En sak som män som ligger med singelkvinnor måste ta i beaktande ; är att oftast anser de kvinnorna att OM mannen får ligga - så kräver dessa kvinnor ombryddhet tillbaka ;

såsom kaffe-fika , ihopsnickring utav veranda , laga punkan på barnens cyklar osv.
Tror att det inte ingick i SD:s plan alls , utan han ville ha sex enbart , resten skötte han i sin egna familj .

Antar att det sårade Lena , och gjorde henne bitter och arg .

Det är inte många kvinnor som nöjer sig med enbart sexet , då får man nog som man , gå till de som säljer sex , för att slippa vidare omsorgsansvar omkring kvinnan .

Det är vad jag har märkt i vilket fall .

Sen är ju det här med sex = även få ”allmän”omsorg , en oskriven lag enligt vanligt folk ( kvinnor framförallt ) ,
så de män som redan är gifta och lovat sin fru den omsorgen , får nog lov att skilja sig först , innan han kan ta tag i den nya kvinnans behov av sex + omsorgslust . Kan bli dubbelt upp annars.

Att det är helt okej att ingå i sex+ omsorgsutövandet av en kvinna , tycker jag varje människa borde inse och förstå , om man är född med empati omkring mänskligheten .

Det finns ju som sagt prostituerade som säljer Enbart sex om det känns nödvändigt för någon ..
.att det sen är väldigt okänsligt och i mångt och mycket är kallt och okänsligt och förstör den kvinna som säljer sexet ,

särskilt psykiskt , så kan jag inte förstå varför vi män , inte kan orka bry oss ,om de vi har sex med ? Det ingår väl i det hela ; att helt enkelt ge sitt hjärta till den vi ligger med , och därigenom finnas för just henne ?

Därav inser vi alla att problematiken med att otrohet är ett av de sämsta saker som folk kan hålla på med , att både äta kakan och ha kvar den , är rätt befängt , funkar inge bra för folk blir otroligt sårade då .

Man får välja då ,ta ett normalt ansvar gamla frun eller nya kvinnan , välja.... utan att döda någon av dem .
Senast redigerad av landbandy 2019-03-02 kl. 14:50.
Citera
2019-03-02, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Så enligt SD så blev han tvingad till sex utav Lena och blev till slut så irriterad på det så att han blev otrevlig mot henne ?
Eller har jag fattat fel ?

En sak som män som ligger med singelkvinnor måste ta i beaktande ; är att oftast anser de kvinnorna att OM mannen får ligga - så kräver dessa kvinnor ombryddhet tillbaka ;

såsom kaffe-fika , ihopsnickring utav veranda , laga punkan på barnens cyklar osv.
Tror att det inte ingick i SD:s plan alls , utan han ville ha sex enbart , resten skötte han i sin egna familj .

Antar att det sårade Lena , och gjorde henne bitter och arg .

Det är inte många kvinnor som nöjer sig med enbart sexet , då får man nog som man , gå till de som säljer sex , för att slippa vidare omsorgsansvar omkring kvinnan .

Det är vad jag har märkt i vilket fall .

Sen är ju det här med sex = även få ”allmän”omsorg , en oskriven lag enligt vanligt folk ( kvinnor framförallt ) ,
så de män som redan är gifta och lovat sin fru den omsorgen , får nog lov att skilja sig först , innan han kan ta tag i den nya kvinnans behov av sex + omsorgslust . Kan bli dubbelt upp annars.

Att det är helt okej att ingå i sex+ omsorgsutövandet av en kvinna , tycker jag varje människa borde inse och förstå , om man är född med empati omkring mänskligheten .

Det finns ju som sagt prostituerade som säljer Enbart sex om det känns nödvändigt för någon ..
.att det sen är väldigt okänsligt och i mångt och mycket är kallt och okänsligt och förstör den kvinna som säljer sexet ,

särskilt psykiskt , så kan jag inte förstå varför vi män , inte kan orka bry oss ,om de vi har sex med ? Det ingår väl i det hela ; att helt enkelt ge sitt hjärta till den vi ligger med , och därigenom finnas för just henne ?

Därav inser vi alla att problematiken med att otrohet är ett av de sämsta saker som folk kan hålla på med , att både äta kakan och ha kvar den , är rätt befängt , funkar inge bra för folk blir otroligt sårade då .

Man får välja då ,ta ett normalt ansvar gamla frun eller nya kvinnan , välja.... utan att döda någon av dem .
(det jag fetat)
Det du skriver där tycks mig vara från perspektivet att mannen är gift och den han vänstrar med är ogift. Kan du inte klara av att ha två tankar i huvudet på samma gång?
För det kan ju, i Sverige 2019, faktiskt finnas män och kvinnor, var och en gifta på sina resp håll, som idkar könsligt umgänge (äro otrogna) med varandra. Och som trivs med det. Och som inte kräver nåt mer av varandra än just det sexuella.

OnT: Om jag skulle drista mig till att spekulera i hur LW skulle ha kunnat tänkas ha gjort när det gäller det könsliga umgänget med SD om hon samtidigt hade varit gift med annan, valfri man -ja, då räknar jag med att bli anmäld, anmäld, anmäld.. ty så oerhört öm tycks den tån vara här i tråden och trots att man visat att LW var en fullblodskvinna av det varmblodiga slaget.

Det här är en tråd för spekulationer, så även om jag inte räknar med att få svar, så undrar jag om nån tror att LW hade fortsatt att smygträffa SD för sex om hon samtidigt varit gift.
Om inte: Varför inte?

Edit: För nytillkomna trådföljare kan berättas
(1) att LW, som var pastor med vigselrätt, gick i säng med SD trots att denne då var gift (med HD) och trots att det var pastor LW som hade sammanvigt dem.
(2) att många i denna tråd har gått "bananas" i specialgrenen 'över-indignation' när man som jag, ansett LW:s moraliska övertramp vara värre än SD:s. Det kan vara bra att känna till det innan man spekulerar i hur man tror LW sexuellt hade gjort med SD om hon varit gift.
Senast redigerad av Carinah78 2019-03-02 kl. 15:39.
Citera
2019-03-02, 15:40
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det jag fetat)
Det du skriver där tycks mig vara från perspektivet att mannen är gift och den han vänstrar med är ogift. Kan du inte klara av att ha två tankar i huvudet på samma gång?
För det kan ju, i Sverige 2019, faktiskt finnas män och kvinnor, var och en gifta på sina resp håll, som idkar könsligt umgänge (äro otrogna) med varandra. Och som trivs med det. Och som inte kräver nåt mer av varandra än just det sexuella.

OnT: Om jag skulle drista mig till att spekulera i hur LW skulle ha kunnat tänkas ha gjort när det gäller det könsliga umgänget med SD om hon samtidigt hade varit gift med annan, valfri man -ja, då räknar jag med att bli anmäld, anmäld, anmäld.. ty så oerhört öm tycks den tån vara här i tråden och trots att man visat att LW var en fullblodskvinna av det varmblodiga slaget.

Det här är en tråd för spekulationer, så även om jag inte räknar med att få svar, så undrar jag om nån tror att LW hade fortsatt att smygträffa SD för sex om hon samtidigt varit gift.
Om inte: Varför inte?

Okej ,visst ,men hur shysst är det mot de andra i deras respektive förhållande ? Tror inte UW hade gillat det ett dugg .
Och varför inte vara fair och se till att bryta upp om sexet är så j-a dåligt ?

Finns väl ingen som vill va utan sex ,och om de som är gifta inte vill mer med varandra , är det väl bara att skiljas ,sådant förstår barnen när de väl blir tonåringar och känner för någon viss person .

Innan dess så är det ju bara bra att de där olika föräldrarna går skilda vägar , (lugnast för barnen ) istället för att de bli gramse på varandra och har mistankar om vem som den andre kuckilurar med !? Eller ?

Då får barnen den tid och omsorg de behöver utav varje förälder varannan vecka , 100% (såvida inte geocachingen ändå tar överhanden,hmm..?) , när föräldrarna gjort "sitt egna" en hel vecka innan ...

Verkar vettigast !

Både Lena och SD hoppas jag insåg att till slut skulle HD lämna sitt förhållande , och då skulle Lena och SD få ta den situationen ,och göra det bästa utav det .

Enligt normalt känslotänk ,vill INGEN bli otrohetsbehandlad ,så om man skulle bett Lena om lite hyfs och fason som fd präst ,kunde hon ju ha valt en ogift man istället ,då hade ingen blivit sårad ,så lite ligger på hennes axlar ,

men trots allt så är det ju den som är gift ,som har det största ansvaret ,eftersom man lovar trohet till sin fru/man under vigselakten.

Något som verkar otroligt svårt att hålla,så man kan fundera på varför någon i dagens läge gifter sig ,när ingen menar det de svarar ja på , i kyrkan ?

Att lämna ett visset förhållande kallas att ha självrespekt ! Något som HD insåg till sist ,och det verkar ju funka bra för barnen i vilket fall ,så det är ju inte precis något ovanligt val som gjorts ,eller vad tycker du ?

Sen förstår jag inte vad det var som gjorde att Lena behövde plikta med sitt liv i denna soppa ?

För man får ju inte döda någon ,även om mördaren tex dödat din egen son , dotter , man etc. , om vi nu skall hård dra det hela .

Så vad Lena blev mördad för ,är en gåta ?
Senast redigerad av landbandy 2019-03-02 kl. 16:13.
Citera
2019-03-02, 16:26
Medlem
Citat:
Okej ,visst ,men hur shysst är det mot de andra i deras respektive förhållande ? Tror inte UW hade gillat det ett dugg .

Finns väl ingen som vill va utan sex ,och om de som är gifta inte vill mer med varandra , är det väl bara att skiljas ,sådant förstår barnen när de väl blir tonåringar och känner för någon viss person .

Innan dess så är det ju bara bra att de där olika föräldrarna går skilda vägar , (lugnast för barnen ) istället för att de bli gramse på varandra och har mistankar om vem som den andre kuckilurar med !? Eller ?

Då får barnen den tid och omsorg de behöver utav varje förälder varannan vecka , 100% (såvida inte geocachingen ändå tar överhanden,hmm..?) , när föräldrarna gjort "sitt egna" en hel vecka innan ...

Verkar vettigast !

Både Lena och SD hoppas jag insåg att till slut skulle HD lämna sitt förhållande , och då skulle Lena och SD få ta den situationen ,och göra det bästa utav det .

Enligt normalt känslotänk ,vill INGEN bli otrohetsbehandlad ,så om man skulle bett Lena om lite hyfs och fason som fd präst ,kunde hon ju ha valt en ogift man istället ,då hade ingen blivit sårad ,så lite ligger på hennes axlar ,

men trots allt så är det ju den som är gift ,som har det största ansvaret ,eftersom man lovar trohet till sin fru under vigselakten.

Något som verkar otroligt svårt att hålla,så man kan fundera på varför någon i dagens läge gifter sig ,när ingen menar det de svarar ja på , i kyrkan ?

Att lämna ett visset förhållande kallas att ha självrespekt ! Något som HD insåg till sist ,och det verkar ju funka med barnen i viket fall ,så det är ju inte precis något ovanligt val som gjorts ,eller vad tycker du ?

Sen förstår jag inte vad det var som gjorde att Lena behövde plikta med sitt liv i denna soppa ?
(det sista du skriver, längst ned)
Jag vet att Professor Wille Vingmutter aka Leif GW brukar hävda att när det gäller mord så är motiv överskattat.
Här, när det gäller mordet på LW, vet vi ju inte nåt om ett ev motiv, så att skriva att hon "behövde plikta med sitt liv" är lite förhastat.

Visserligen har jag i denna tråd fört fram teorin att LW skulle ha kunnat dödas av nån förvirrad religiös fanatiker som velat "straffa" henne för det syndiga leverne hon levde.
Men då får jag mothugg av en del som säger att Polisen klargjort att det inte finns nån koppling till kyrkan. Vad dessa i tråden inte inser att Polisen inte med den formuleringen avskrivit möjligheten att det skulle kunna vara en förvirrad loner, en självpåtagen nemesis, som dödat henne.

Dessutom domineras tråden av folk som helst vill att det skall vara SD som mördat LW. För dem räcker det med att SD geocachar för mycket; det beteendet gör honom opålitlig. Nästa "hållplatsutrop" blir då: MÖRDARE!
Citera
2019-03-02, 16:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Verkar vettigast !

men trots allt så är det ju den som är gift ,som har det största ansvaret ,eftersom man lovar trohet till sin fru under vigselakten.Något som verkar otroligt svårt att hålla,så man kan fundera på varför någon i dagens läge gifter sig ,när ingen menar det de svarar ja på i kyrkan .?

Att lämna ett visset förhållande kallas att ha självrespekt ! Något som HD insåg till sist ,och det verkar ju funka med barnen i viket fall ,så det är ju inte precis något ovanligt val som gjorts ,eller vad tycker du ?

Förbuden (etiskt, normativt) som finns på området ska inte förstås som att nån vill vara tjaskig, utan att tusentals år av mänskälig erfarenhet vill påminna om att man sannolikt offrar en relation som bygger på förtroende för en som bygger på kättja. Och att det alltid går åt pipsvängen.

Det finns inte mycket att tillägga där.

Man kan gå mot röd gubbe utan att bli bestraffad, men det betyder ju inte att man borde blunda och gå över. Är det halt och dimma och man inte kan se över krönet och det kommer en stor jäkla lastbil med sommardäck så behöver man ju se sig för även när det är grönt. Oavsett sina övriga behov.

Kör man själv bil så skaffar man sig f.ö. de marginaler man behöver vid varje givet ögonblick, genom att anpassa hastighet och placering på vägen och val av omkörnibgstullfälle etc. Oberoende av normer och lagar.

Det är ändå man själv och ens passagerare som hamnar i diket. Och det svider.

Det lönar sig inte sen att snacka om hur trevligt det var att känna vinden i håret eller att allt gått bra om alla andra hållt sig till trafikreglerna.

Det är svårt att försvara.

Här har ju GM möjligen hamnat i en sits som liknat en utpressningssituation, just pga en överträdelse. Det är ju något de flesta vill undvika. (En tar då kanske för givet att utpressning är helt ofarligt, medan den andre ofelbart går igång på cynismen i ett sådant antagande, och väljer alternativ B av ren förorättelse.)

Nä här hamnade många i diket. Och en är död och den andre ska låsas in.

Svin får man vara hemma framför tv:n i gillestugan. För övrigt får man förhålla sig till mänskliga regler och normer. Det är inte alltid lätt men desto större anledning då att inte göra extra svårt för sig. Har planet börjat luta långsamt och sedan alltmer så är ju det desto svårare att handskas med, men det måste ju kunna gå det också.
Citera
2019-03-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Förbuden (etiskt, normativt) som finns på området ska inte förstås som att nån vill vara tjaskig, utan att tusentals år av mänskälig erfarenhet vill påminna om att man sannolikt offrar en relation som bygger på förtroende för en som bygger på kättja. Och att det alltid går åt pipsvängen.

Det finns inte mycket att tillägga där.

Man kan gå mot röd gubbe utan att bli bestraffad, men det betyder ju inte att man borde blunda och gå över. Är det halt och dimma och man inte kan se över krönet och det kommer en stor jäkla lastbil med sommardäck så behöver man ju se sig för även när det är grönt. Oavsett sina övriga behov.

Kör man själv bil så skaffar man sig f.ö. de marginaler man behöver vid varje givet ögonblick, genom att anpassa hastighet och placering på vägen och val av omkörnibgstullfälle etc. Oberoende av normer och lagar.

Det är ändå man själv och ens passagerare som hamnar i diket. Och det svider.

Det lönar sig inte sen att snacka om hur trevligt det var att känna vinden i håret eller att allt gått bra om alla andra hållt sig till trafikreglerna.

Det är svårt att försvara.

Här har ju GM möjligen hamnat i en sits som liknat en utpressningssituation, just pga en överträdelse. Det är ju något de flesta vill undvika. (En tar då kanske för givet att utpressning är helt ofarligt, medan den andre ofelbart går igång på cynismen i ett sådant antagande, och väljer alternativ B av ren förorättelse.)

Nä här hamnade många i diket. Och en är död och den andre ska låsas in.

Svin får man vara hemma framför tv:n i gillestugan. För övrigt får man förhålla sig till mänskliga regler och normer. Det är inte alltid lätt men desto större anledning då att inte göra extra svårt för sig. Har planet börjat luta långsamt och sedan alltmer så är ju det desto svårare att handskas med, men det måste ju kunna gå det också.
(det där som jag fetat)
Vad får dig till att resonera kring, att det när det gäller mordet på LW, det skulle föreligga en utpressningssituation?

Du skriver mycket och du skriver långt, men när du spekulerar vore det käckt om du kunde ange detta tydligt.
Du har ju varit med så länge på Flashback, så du vet hur trådsanningar uppstår och hur de kan skapas, så därför önskar åtminstone jag tydlighet.

OnT: Anser du att utpressning kan ha funnits med som orsak till att LW mördades?

Det vore välkommet med ett svar som inte är av typen: "Jag kan i alla fall inte utesluta att utpressning kan ha funnits med i bilden".
Citera
2019-03-02, 21:49
Medlem
Kan någon bekräfta/dementera till 100% att detta är eller inte den ”klätterställningen” mellan Oxhagen och varberga där det också finns/funnits en geocach? O e det bla Lena på bilden? Kom över lite underlig rasistisk text av en person på FB som inte står i sitt namn och när jag klicka mig vidare hittade jag denna bild av en slump.. Riktigt långskott kanske men ser gärna att någon till 100% kan bekräfta det inte är Lena och inte den ”klätterställning” jag menar
Om det hjälper så är bilden publicerad på fb 2016
https://minfil.com/fbF5C1vdb1/B7DB47DF-3ECD-409D-86C4-0A461F5E77F2_png
Senast redigerad av Rosaelefant99 2019-03-02 kl. 21:53.
Citera
2019-03-02, 22:03
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Kan någon bekräfta/dementera till 100% att detta är eller inte den ”klätterställningen” mellan Oxhagen och varberga där det också finns/funnits en geocach? O e det bla Lena på bilden? Kom över lite underlig rasistisk text av en person på FB som inte står i sitt namn och när jag klicka mig vidare hittade jag denna bild av en slump.. Riktigt långskott kanske men ser gärna att någon till 100% kan bekräfta det inte är Lena och inte den ”klätterställning” jag menar
Om det hjälper så är bilden publicerad på fb 2016
https://minfil.com/fbF5C1vdb1/B7DB47DF-3ECD-409D-86C4-0A461F5E77F2_png

Vad skulle detta kunna innebära? Någon rasistisk geocachare som hyst agg mot LW? Eller annan signifikans? Ser spontant ut som LW men bilden är tämligen suddig. Vilka fler är med på bilden isåfall? Tänker du att den ev cachen kan ha relevans?
Citera
2019-03-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Vad skulle detta kunna innebära? Någon rasistisk geocachare som hyst agg mot LW? Eller annan signifikans? Ser spontant ut som LW men bilden är tämligen suddig. Vilka fler är med på bilden isåfall? Tänker du att den ev cachen kan ha relevans?

Nej jag läste i en grupp på FB där en postare länkade en lite tveksam bild med lite rasistisk text och när jag klickade on på dennes profil hittade jag denna bild och med tanke på tre vuxna klättrandes i en sådan ”klätter ställning” varav den ena ser lite lik ut Lena och jag vet det finns/funnits en geocach i närheten av en sådan ”klätter ställning” i Varberga/Oxhagen någon km fr LWs bostad vill jag bara få bekräftat av någon som känner till platsen jag mena o kanske i första hand ser på omgivningen i bakgrunden om det kan vara där jag menar.. I sådant fall tycker jag det är lite underligt någon ”anonym” på FB postar rasistiska bilder och också har denna bild under sina få bilder på FB.. Fanns en kommentar till bilden också postad av konto ägaren jag tycker är smått skum också..
https://minfil.com/y1O5Cav4ba/D2D80A2D-4779-4A2A-BFE2-9C4CED948A0E_png

https://minfil.com/x9ObC6vab1/D46EEEFE-C5B7-4633-A43E-1F733553859D_png

Det är säkert ett långskott men vill gärna ha bekräftat som sagt av någon att det inte är ”klätter ställningen mellan Varberga och Oxhagen
Citera
2019-03-02, 22:56
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Nej jag läste i en grupp på FB där en postare länkade en lite tveksam bild med lite rasistisk text och när jag klickade on på dennes profil hittade jag denna bild och med tanke på tre vuxna klättrandes i en sådan ”klätter ställning” varav den ena ser lite lik ut Lena och jag vet det finns/funnits en geocach i närheten av en sådan ”klätter ställning” i Varberga/Oxhagen någon km fr LWs bostad vill jag bara få bekräftat av någon som känner till platsen jag mena o kanske i första hand ser på omgivningen i bakgrunden om det kan vara där jag menar.. I sådant fall tycker jag det är lite underligt någon ”anonym” på FB postar rasistiska bilder och också har denna bild under sina få bilder på FB.. Fanns en kommentar till bilden också postad av konto ägaren jag tycker är smått skum också..
https://minfil.com/y1O5Cav4ba/D2D80A2D-4779-4A2A-BFE2-9C4CED948A0E_png

https://minfil.com/x9ObC6vab1/D46EEEFE-C5B7-4633-A43E-1F733553859D_png

Det är säkert ett långskott men vill gärna ha bekräftat som sagt av någon att det inte är ”klätter ställningen mellan Varberga och Oxhagen

Okej, tack för att du förklarar. Det har ju funnits en del otrevliga typer tidigare i tråden tror jag som gärna påpekat LWs födelseursprung på ett otrevligt sätt.

Ser också fram emot svar på din fundering.

Hur är läget i området annars nu? Vad säger grannar till LW och MGM? Tänker man att man är rädd för random galen mördare lös eller lutar man åt polisens MGM som GM? Minns jag rätt att du hade viss lokalförankring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in