Citat:
Era tips och trix är att ligga i ett mörkt rum och sova dygnets alla timmar, inte motionera, se solen, byta miljö eller jobba på att minska rädslan. Ni triggar rädsla genom att använda pulsklocka i duschen. Allt ni gör bidrar faktiskt till ohälsa, hos friska. Att ME-sjuka är antidoter till mänskligheten tror jag inte.
Bevisligen nådde ni inte fram till just Henkow Brenton då, om det är så att de inte lyssnat på er tillräckligt. De höll båda barnen hemma, såg till att minimera deras fritid, de hade ingen alls, och de sökte, precis som du, svar på gåtan. Ni har inget emot att sjukdomen skildras som hopplös i media, ni vill ha det, för så tror ni att allmänheten och sjukvården ska "få upp ögonen" för ert lidande.
Vi ser er. Ni lider. Ni gör tvärtom med allt, på ovetenskapliga grunder. Det är mitt huvudspår för närvarande. Och jag tror att minst fem personer har strukit med i detta. Det verkar inte bekymra dig alls, att den möjligheten finns.
Att föräldrarna kan ha använt ME som en praktisk diagnos istället för att studera sitt eget föräldraskap är också en möjlighet, det borde också uppröra. Varför är du så fastlåst i försvar? För mig är det sekteristiskt att inte vilja studera ett fall utifrån olika infallsvinklar, utan bara hålla fast vid att en patientförening är lösningen på allt och ingen riskfaktor alls.
Hur ställer du dig till att AÖ hävdar att det var ME och inget annat som gjorde att hon begick självmord och hävdar att hon fick hjälp med att dö för det? Hon hade ju andra diagnoser. Tycker du inte att ME-sfären utnyttjas då eller är det "bra reklam"?
Bevisligen nådde ni inte fram till just Henkow Brenton då, om det är så att de inte lyssnat på er tillräckligt. De höll båda barnen hemma, såg till att minimera deras fritid, de hade ingen alls, och de sökte, precis som du, svar på gåtan. Ni har inget emot att sjukdomen skildras som hopplös i media, ni vill ha det, för så tror ni att allmänheten och sjukvården ska "få upp ögonen" för ert lidande.
Vi ser er. Ni lider. Ni gör tvärtom med allt, på ovetenskapliga grunder. Det är mitt huvudspår för närvarande. Och jag tror att minst fem personer har strukit med i detta. Det verkar inte bekymra dig alls, att den möjligheten finns.
Att föräldrarna kan ha använt ME som en praktisk diagnos istället för att studera sitt eget föräldraskap är också en möjlighet, det borde också uppröra. Varför är du så fastlåst i försvar? För mig är det sekteristiskt att inte vilja studera ett fall utifrån olika infallsvinklar, utan bara hålla fast vid att en patientförening är lösningen på allt och ingen riskfaktor alls.
Hur ställer du dig till att AÖ hävdar att det var ME och inget annat som gjorde att hon begick självmord och hävdar att hon fick hjälp med att dö för det? Hon hade ju andra diagnoser. Tycker du inte att ME-sfären utnyttjas då eller är det "bra reklam"?
Detta inlägg är inte riktat till mig. Men jag tar mig friheten att hänga på denna tankegång om hur barnens sjukdom kan ha utvecklats och förvärrats. Särskilt det fetade.
1. Det verkar vara ett faktum att barnen mestadels vistades inomhus. Eftersom det är nödvändigt att vistas utomhus i solen sommartid för att bygga upp D-vitamin så kan det ha gett D-vitaminbrist, som i sin tur ger alla möjliga symtom.
2. Det finns uppgifter om att familjen åt "hälsosamt" p.g.a. att HB skulle haft cancer. Vissa dieter kan också orsaka D-vitaminbrist och andra bristsjukdomar.
3. Det finns uppgifter om att A***s skulle fått kraftiga doser av antibiotika i Tyskland. Sådant slår ut alla livsnödvändiga bakterier i kroppen, vilket bl.a. påverkar immunförsvaret negativt.
4. Om man tillbringar dygnets alla timmar stillasittande och liggande i sängen förlorar kroppen muskelmassa och skelettet försvagas. Man blir allt svagare och tröttare ju mindre man rör sig. En ond cirkel inleds som inte slutar om man inte tvingar sig att ändra beteendet.
Av dessa punkter ovan är det nog egentligen bara punkt 4 som skulle kunna ses som klarlagd för barnen i Bjärred. Den "skånske läkaren" har kanske utrett och uteslutit påverkan av D-vitaminbrist, antibiotika och felaktig diet. Men frågan är om inte trötthet efter en tids hemmasittande/-liggande kan räcka för att ett barn helt ska tappa ork och lust att gå till skolan.
Vad som kan vara orsak och vad som kan vara verkan av de råd som ges till ME-sjuka har jag naturligtvis ingen aning om. Men jag håller med dig Rappytt att om dessa patienter får behandlingsråd vilkas biverkningar är direkt nedbrytande för normala funktioner i den mänskliga kroppen så är det helt enkelt inte vettigt.
Senast redigerad av Clarabesched 2019-02-26 kl. 10:00.
Senast redigerad av Clarabesched 2019-02-26 kl. 10:00.