2019-02-26, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Frida startar 14m före Nepryaeva, 15m före Östberg. Kanske kan varva in i rygg på nån av dem.

Mellantider vid 1,2 och 1,7 blir det. Helt värdelöst

Va? Ska dom ha första mellantiden eftet 1,2 och sen den sista 500 meter senare vid 1,7?!? Har jag väldigt svårt att tro på, låter helt orimligt.
Senast redigerad av 50bomb 2019-02-26 kl. 07:38. Anledning: Felst
Citera
2019-02-26, 07:56
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Va? Ska dom ha första mellantiden eftet 1,2 och sen den sista 500 meter senare vid 1,7?!? Har jag väldigt svårt att tro på, låter helt orimligt.

Man åker på en 5km-bana och på den banan har man mellantider vid 1.2 km och 1.7 km samt vid mål. I hela loppet blir det då mellantider vid 1.2 km, 1.7 km, 5.0 km, 6.2 km, 6.7 km och i mål. Önskvärt hade varit att ha en mellantid vid 3.0 km eller 3.5 km (och då också vid 8.0 km eller 8.5 km).
Citera
2019-02-26, 08:48
Medlem
FNLSs avatar
Davosbana. Två km slakmota . Två km medlut och så sprintbackarna innan varvning
Citera
2019-02-26, 09:06
Medlem
rainbowias avatar
6 timmar kvar. Årets lopp hittills endast damstafetten kommer slå denna.

Får hoppas att TV-produktionen är i toppform. --mellantid på första varv
-varvning
-mellantid på andra varv (för topp-8)
-målgång

Bra liknelse med Davos FNLS. Fast kanske inte så brant utmed banan?
Citera
2019-02-26, 09:12
Medlem
rainbowias avatar
Jag är inte så bestört över avsaknaden av meĺlantider. Blir bara mer spännande då. Fast under förutsättning att produktionen är bra.
Citera
2019-02-26, 09:25
Medlem
FNLSs avatar
Det bästa är en mellantid varje km och sen får var och en välja hur många man klarar av att följa
Citera
2019-02-26, 09:44
Medlem
GPS funktion på liven igen. Gör det lite lättare att följa om Frida får rygg eller inte.
Citera
2019-02-26, 09:58
Medlem
Thax21s avatar
Richardsson tror på två svenska medaljer idag varav en till Frida, vad nu han vet om det. Fick ju fel gällande att Maja skulle ta guld i sprinten (fast kanske lite rätt gällande att hon var i bra form, och blev ju guld på sprintstafetten istället). Kul att han tror på våra unga svenska tjejer i alla fall.

edit: Ojala tror också på två svenska medaljer idag.
Senast redigerad av Thax21 2019-02-26 kl. 10:04.
Citera
2019-02-26, 09:59
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Johaug måste va det säkraste kortet på hela vm. Nån som sett högsta odds? Tänkte betra 10k.

Utöver det så tror jag svenskt på pallen imorgon. Ser det inte alls som omöjligt att både Frida och Ebba hamnar på pallen.

Östberg tror jag är största hotet mot svenskarna.

Såg precis att Johaug ger 1,05 gånger pengarna hos en av jättarna. Måste vara det lägsta oddset någonsin i längd. Så om du vill tjäna en femhundring är det bara att langa in stålarna och hoppas att norskarna inte gör en Sotji och vallar bort sig. Ebba är för övrigt andrahandsfavorit till 13(!) gånger pengarna, även det troligen ett rekord.
Citera
2019-02-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Det bästa är en mellantid varje km och sen får var och en välja hur många man klarar av att följa
Precis! Den som inte önskar så många mellantider behöver ju inte följa dem. TV-produktionen lär väl ha två mellantider, en på varje varv plus målgång. Håller med om tidigare inlägg som önskade någon mellantid mellan 6,7 och målgång.
Citera
2019-02-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Johaug måste va det säkraste kortet på hela vm. Nån som sett högsta odds? Tänkte betra 10k.

Utöver det så tror jag svenskt på pallen imorgon. Ser det inte alls som omöjligt att både Frida och Ebba hamnar på pallen.

Östberg tror jag är största hotet mot svenskarna.

Verkar ligga runt 1.05. Kan Frida komma topp 5?

Ca 3 gånger pengarna på det.
Citera
2019-02-26, 10:21
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Precis! Den som inte önskar så många mellantider behöver ju inte följa dem. TV-produktionen lär väl ha två mellantider, en på varje varv plus målgång. Håller med om tidigare inlägg som önskade någon mellantid mellan 6,7 och målgång.

Nu menade jag främst vad som visas visuellt. Livetimingen får gärna ha hundra mellantider för er som uppskattar det (var ej menat att ta det ifrån er). Håller dock med om att sista mellantiden skulle vara närmre mål (2,5-3,0). Fast gillar ovissheten med avsaknaden ändå. Tippar på att det visas en och annan varvning i bild.

Drömmen är att Blomman-Hård knäpper en klocka vid ingången till sprintbacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in