Citat:
Ursprungligen postat av
StiftelseInsyn
Googla på: överlevde grov misshandel. Då får du träffar på svenska fall, och slipper fråga i den här tråden. Liknande fall utomlands får du ta reda på själv.
Nej, jag tänker inte googla på grov misshandel och undersöka om de fall jag hittar uppfyller kritierna som jag ställde. Det får
Combival göra, men kan tydligen inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Om du är så okunnig så du inte vet att det har hänt många gånger tidigare så är det ingen vits att jag försöker visa dig.
Du kan alltså inte visa något fall. Det var som jag trodde ett påhitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Jag har redan förklarat att tyskan tog reda på sambons arbetstider. Har hon gjort det en gång men misslyckats är det troligt att hon gjort ett nytt försök.
Det var alltså ett påhitt.
Hur vet du att CS tog reda på TH:s arbetstider?
Citat:
Ursprungligen postat av
AsAc
Man kan vända på det och fråga om CS måste ha märkt att barnen + Emma levde eller om hon helt enkelt kan ha missat det. Barnen låg försvarslösa och avsvimmade när hon slog slag på slag och om Emma gav i från sig nåt livstecken, förutom andning som kan missas, direkt efter attacken vet vi inte.
Jag håller på att lyssna på förhören i hovrätten med TH. Alla tre offren visade livstecken, sa han, till skillnad från de förhör jag har läst. Han märkte att EJ lät och rörde på sig, och att båda barnen andades. Det var alltså lätt att upptäcka att de levde.
En sak i förhören förbryllar mig. Han hjälpte EJ först och sedan barnen som låg mellan trappan och köksingången. Sedan gick han till köksingången för att hämta en telefon, men kom på att den fanns i arbetsrummet och gick dit och ringde. Det finns blodspår på golvet i arbetsrummet som talar för att han var där inne med blodiga kläder. Men det var stora blodfläckar vid barnen och framför köksingången. Hur kunde han undvika att få blodfläckar på skosulornas undersidor?