2019-02-24, 10:16
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttadsthlmare
Hoppas folk förstår att de är fake. Hon åkte ned för att hjälpa till och mannen var ambulansförare. Hela artikeln skriker fake. Dom får möjlighet att intervjua någon som upplevt massa och är i händelsernas centrum. Dom får 3-4 pk citat som stämmer helt in på ab:s syfte med artikeln.
Alla IS-terrorister påstår att de varit ambulansförare, hjälparbetare eller dylikt.
När NRK intervjuade Lisa ville hon inte berätta om vad maken sysslat med.
Citat:
Ursprungligen postat av NRK
På spørsmål om ektemannen blir Lisa litt vag. Det er litt vanskelig å få tak i hvem han er og hva han gjorde i kalifatet, men hun gjør det klart at de overga seg sammen og med de tre ungene.
Om gubben kört ambulans på riktigt hade nog Lisa inte tvekat att säga det.
2019-02-24, 10:17
Medlem
Regeringen och EU vill att dessa kommer tillbaks till sina respektive "hemländer".
Det är tacksamma verktyg för säkerhetstjänsterna att använda sig av för att hålla lokalbefolkningen under kontroll.

Divide and conquer

Vi kommer att få uppleva precis samma islamska brutaliteter som Frankrike och andra länder.

Men sen kommer denna utveckling att tvinga fram extremt farliga människor på högerfronten och dessa är inte att leka med. De innehar höga poster inom militären osv. När de tvingas fram är det kört för Sverige.

Och Rotschild med hjälp av pansarflator och annat skit håller nu på att fixar till det här.

Tack era dumma jävla idioter !!!!
2019-02-24, 10:18
Medlem
iamareptiletoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Fyfan tycker de är så vidrigt av Aftonbladet att publicera dessa historier, blir så arg så jag nästan kräks hur dom kan skriva artiklar på ett sätt som får folk att tycka synd om IS luder o dess IS pojkvänner

Usch smuts

Snusmumriken. Inte bara AB

https://www.expressen.se/gt/lisas-onskan-fran-syrien-vill-att-sverige-ska-ta-hem-oss/
2019-02-24, 10:19
Medlem
Igni-ferroques avatar
Precis alla verkar överens om att de inte skall hämtas, med undantag för kidsen möjligen.

När det gäller "Lisa" så har hon aktivt åkt till något som såg sig självt som en ny stat. Hon har valt att bli medborgare i ett annat land, även om det är ett land som inte erkänts internationellt.

Sedan väljer hon att ducka när det gäller vad IS sysslat med. Istället börjar hon prata om att hon förstår att människor är rädda. Litet intressant perspektiv kan man tycka...

Det som är verkligt tråkigt är väl att ett antal som varit aktivt stridande redan kommit tillbaka och att det är svårt att få dem dömda. Att "Lisa" är kvar ser jag som ett stort plus, tror det är sannolikt att hon skulle ansluta till islamister i Sverige och agera "underhållstrupp" om hon fick chansen.
2019-02-24, 10:22
Medlem
Lisa Andersson vill inte svara på NRK:s frågor om vad hon känt till om IS extrema brutalitet. Hon hävdar att hon tar avstånd från våld.

Hennes försvar håller dåligt när man är med i en våldsbejakande terrorgrupp. Hon säger själv: ”Jag har sett människor bli upphängda på stolpar. Jag har sett en hel del.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gPqEwA/lisas-vadjan-fran-lagret-i-syrien-lat-oss-fa-komma-hem

Uppenbarligen har hon haft en aktivt samhällsstrukturerande roll i IS terrorvälde mellan 2013-2018, 5 år.

Hon borde dömas och straffas på plats.
Senast redigerad av viperstyle 2019-02-24 kl. 10:24. Anledning: Länk
2019-02-24, 10:23
Medlem
Jag har inte läst hela tråden men jag har nu lyssnat på den intervju som NRK gjort med henne.
Hon heter Lisa Andersson och pratar inte som en riktig Lisa Andersson skulle ha gjort.

Har svensk media gett henne detta svenska namnet för att skapa ett rungande ja till att hjälpa henne åter till Sverige??

Hennes svenska antyder att hon antagligen heter något totalt utländskt.
I min värld så ska hon inte åter hit och få lägenhet, terapi och allt betalat och leve bättre än våra pensionärer!!

Hon har utvandrat.
Är hon ens född i Sverige??
2019-02-24, 10:24
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamareptiletoo
Snusmumriken. Inte bara AB

https://www.expressen.se/gt/lisas-onskan-fran-syrien-vill-att-sverige-ska-ta-hem-oss/

Åhh fyfan va vidrigt arg jag blev nu när jag läste artikeln, på Aftonbladet va de en + artikel

Asså kan dom inte bara självdö alternativt bli avrättade av kurdiska styrkor med ett nackskott
Senast redigerad av General-snus 2019-02-24 kl. 10:27.
2019-02-24, 10:44
Medlem
Fred Friendlys avatar
Haha. Alltså, vad fan.

Citat:
Hon berättar att de sex åren med IS var som en dröm, som ett slags paradis. Bland annat gifte hon sig och fick tre barn.

Drömmen, mörda oskyldiga. Leva i ett kalifat, köra ambulans, tut tut.

Men, så åker hon i fängelse, och allt blir skit. Nu ser hon mycket som inte är bra. Till skillnad från tidigare då eller? Synd om barnet men antar att man inte kan ta hem barnet och adoptera bort det?

Citat:
– Vi lever i rädsla. Det är smutsigt här. Sopor och avföring överallt. Toaletterna ägs av ryssarna och tunisierna, vi måste laga mat på golvet. En flicka dog av en tältbrand. Vi ser mycket som inte är bra, säger Lisa Andersson till NRK.

Hon kan gott och väl ruttna bort där.
2019-02-24, 11:09
Medlem
Tänkvärt:

Citat:
Hamid
‏@rektorhamid

Man ska komma ihåg att de som stannade kvar efter Raqqas fall och åkte vidare öster till Eufrat är de allra mest hårdnackade och radikala elementen inom IS, där ingår bla dessa samt Skråmo. Något svenska regeringen bör ha i åtanke
https://twitter.com/svtnyheter/status/1099550524960096257

Har Lisa Anderson och hennes svensk-eritreanske man Abrar tillhört det värsta avskummen inom IS ? Fullt möjligt, och borde finnas viss möjlighet att utreda med hjälp av överlevare vad de haft för sig i Aleppo och Raqqa, där de bott. Tas de till Sverige blir de sannolikt ostraffade.
2019-02-24, 11:10
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranad
Hjärntvätta? Skojar du med mig dom kan få en kula i huvedet,
Varför ödsla tid på att förändra en människa på det viset?
Tänk dig alla som blivit drabbade av dessa idioter, och sedan ska det daltas med dom nej fy fan

Oj 100% is soldat då ska dom avrättas, pungt slut

Du efterfrågar ingen rättvisa. Du förespråkar vedergällning. Då sänker du dej till IS-nivå. Hur kan du då känna dig bättre än dom? Det är ju samma skit du kommer dragande med.
2019-02-24, 11:14
Medlem
Vi måste skilja på saker här, hon kan ruttna där nere, absolut och det är inte synd om henne och hon har ingen rätt till hjälp därifrån.

Men är hon etnisk svensk medborgare så har hon en självklar rätt att återvända. Hennes kräk till karl skall INTE få återvända, han heter tydligen Abrar. Han skall få sitt medborgarskap indraget. Den enda juridiska möjligheten för honom att få behålla medborgarskapet är om han är född här.

Hon kan inte jämställas med personer som Shemima Begum som inte får återvända till Storbritannien. Oavsett.
2019-02-24, 11:22
Medlem
Varför skulle IS-terroristerna ens vilkas lämnas ut till sina länder av dom som vaktar avskummen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in