Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative3.0
Det är vinter. Det är kallt. Det är blött. Det är mörkt. Ursäkterna kan vara hur många som helst samt att lönen kommer i morgon.
Men faktum är att många drar sig för att ens göra något med sin bil på vintern samt att vissa bara fixar lampor inför besiktningen.
Att det är svårt på en modern bil är en myt. Det svåra är att få en MAN (Det är oftast en man som sköter en bil) att läsa den där instruktionsboken. En riktig man läser inte dessa då den redan kan allt o efter att ägt en produkt i tre år så kommer kvinnan o visar tio funktioner som mannen inte ens viste att dessa fanns.
Men de flesta bilar i dag är skitenkelt att byta strålkastarlampa på då hela strålkastaren är löstagbar.
Oavsett. De som kör enögda är antingen så otekniska att de inte ens kan fylla spolarvätska själva eller så är de bara lata.
Jag prövar igen.
På en gammal Volvo så tar det 1-3 minuter.
Den splitter nya tyska premiumbilen är en helt annan sak.
Tror du på allvar att alla går in på Youtube och kollar filmen på 5 minuter och sedan går ut i sitt fullutrustade garage och klarar av det?
Det finns en orsak att det sällan är gamla Volvos som är enögda men dessa nya bilar är det.
Det finns folk som inte har garage och verktyg.
Jag har fyra garage och hyfsat med verktyg men ger fan i byte för det får gå på garantierna.
Mina "sidoåk" fixar jag själv men de är hanterbara.