Citat:
Ursprungligen postat av
AmunRa
En kort oppsummering, basert på VGs artikler, som virker være godt informerte:
Natt til 31.10 var det et ufyselig vær med snø og slaps. Snø og sørpe i veiene på Lørenskog.
I følge naboer, pleide AEH å gå tur med hunden rundt Langvannet mellom 7 og 9. Ingen så henne denne dagen.
9.14: telefonsamtale til ett eller flere familiemedlemmer, senere forandret til ett familiemedlem, også referert til TH
Datatrafikk knytter TH til Futurum- bygget denne formiddagen
TH kom hjem fra jobb vedlunsjtider, altså rundt 11-12. Han fant huset tomt, lette etter henne i flere timer, forsøkte å ringe hennes mobiltelefon uten å få kontakt. Han kontaktet politiet like etter kl 14.
Mobilen kan ikke ha vært tom for strøm, da flere fikk ringetone men ikke noe svar etter 9.30
At TH skal ha vært hjemme i 11-12 tiden var nytt for meg. Da burde TH kunne gi svar på hvorfor AEH ikke har tatt imot innkommende anrop etter ca 09:30. AEH kan ha slått av lyden på innkommende anrop, for å unngå å bli forstyrret feks.
Ellers, så langt jeg har fått det med meg var TH på jobb, på Futurum-bygget, fra ca 09:15 og til han dro hjem ca 13:30.
Om AEH's mobiltelefon, jeg tror ikke politiet har fått tak i den. Den fysiske mobilen kan alltid gi litt mer og presis informasjon enn hva teleoperatøren kan lese ut av sine registrerte data.
Om AEH ble bortført og tok med seg mobilen, ville politiet visst når og i hvilken retning mobilen beveget seg. Det kan ikke ha skjedd. Da ville politiet hatt konkrete spor å gå etter.
Jeg tror mobilen må ha vært knyttet opp mot en og samme telenor basestasjon i nærheten av hjemmet, helt til noen slo den av eller den gikk tom for strøm. Mobilen ble vel ikke funnet under søkene i Langvannet heller, det er ikke godt å si hvor den har blitt av.
Hvis det er TH selv som står bak forsvinningen, har han begått kaldblodig og planlagt partnerdrap kamuflert som forsvinning. Og spekulert i at anonyme venner eller anonyme fiender av Severstal skal få skylden.