Citat:
Ursprungligen postat av
VoldsamKnarkare
Det kanske är ett cyniskt synsätt, jag vet. Men man vet aldrig. Vissa snutar tycker att offren förtjänar det.
Med tanke på konversationen mellan en annan och Sebbe är det också ganska uppenbart att det han hämtar inte är knark eftersom det pratas om att man ska patrullera gatorna i Rinkeby och göra horhus med det han hämtar eller liknande. Det gör man inte med en platta hasch liksom. Å andra sidan går det ju inte att veta att ett mord ska ske men med tanke på anledningen till att Sebastian har span så är det ju inte ett orimligt antagande att det skulle förhålla sig på det sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Heralder
Kan du förklara vad "patrullera gatorna i Rinkeby och göra horhus" eg innebär? Alla dessa begrepp från förorterna känner jag inte till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brottinator
Det där samtalet hade jag faktiskt glömt. Nu förstår jag mer vad du menar. Man får hoppas att det inte ligger till på det sättet iaf!
Ja man kan undra hur de inte kunde utföra den sedvanliga "rutinmässiga trafikkontrollen" som de använder sig av mot buset normalt sett för att plocka kontanter och skicka för revision, händer dagligen mot kriminella aktiva inom brott med mycket lägre straffskala som narkotika. Nu gällde det en misstänkt för ett redan utfört mord. Just M*konnen fastnade ju på en sån "rutinmässig trafikkontroll" i GBG under början av Maj om man läser Guldheden FUP:en. Varför kunde inte samma metoder tillämpas denna gång? De hade ju span och avlyssning på pojkarna, där det pratas om att "göra horhus", "den jag älskar, silah" (inte
det, utan
den, läs: vapen), "patrullera gatorna", " Jag har den i min hand det är bara jag", "den där grejen" och att något ska hämtas och lämnas av vid hotellet (där de även hade span på sällskapet). Man har lyckats att följa dom hela vägen genom smågator i Bromma till Järfälla men tappar konstigt nog bort dom på vägen till Lidingö på E4an som är en motorväg...
Luktar unket på långa vägar, men antar att Polisen än en gång har tillämpat tvivelaktiga metoder för att komma åt den stora fisken de egentligen ville komma åt. Man vill ju inte göra folk misstänksamma genom att syna sin egen hand med span och avlyssning genom att plocka in pojkarna i ett tidigare skede helt enkelt. Tråkigt att den total inkompetensen och tafattheten inom Poliskåren leder till att man låter brottslingar utföra brott innan man kan plocka in dom.