Citat:
Ursprungligen postat av
bent0n
Jag blir förvånad att trådstarten misstänks för ett trollförsök, oklart hur jag ska jag tolka det. Nåväl.
Citat:
Ursprungligen postat av
bent0n
Jag var helt enkelt nyfiken på om det finns fler som gjort en liknande övergång, men tanken på det verkar så befängd för er att jag kan inte vara något annat än ett troll.

Du får nog tolka det som att den riktningen på resan är lika osannolik som "
Jag var islamofob men nu har jag konverterat till islam" eller "
Jag var Sverigevän men nu har jag insett att invandringen är jättebäst". Det förekommer säkert, i ungefär samma utsträckning som andra vanföreställningar, men en resa i omvänd riktning torde vara betydligt vanligare. I vart fall i Sverige.
Är man särartsfeminist i Sverige så kan man räkna med att bli beskriven som anti-feminist. Ungefär som att man blir rasist och nazist om man tycker Sveriges invandringspolitik har varit, och är, skadlig både för landet och för flyktingar. Kritiserar man en kvinna på samma sätt som en man så heter det att man är misogyn. Kallar man Stefan Löfven för gubbslem är det ingen som bryr sig, kallar man Annie Lööf för bitch så blir hon "
hatad bara för att hon är en stark kvinna". Eh, nej, hon blir hatad för att hon är en jävla idiot som förstör Sverige.
Det är givetvis stört omöjligt att identifiera sig med åsikterna som framförs under feminismens fana, liksom de som framförs under andra "toleranta" -ismer. Finns nog inte en godhetssignalerande -ism som jag inte varit tidigare anhängare av men som nu repellerat mig fullständigt.