2019-02-19, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villea-f
grejen är att många ibland blir lurade att åka iväg med en kille som förut inte har berättat om sitt is-medlemskap. Sen är det försent, då tjejen väl är där tillsammans med sin kille.
Det kan alltså ha handlat om att hon har lurats med och egentligen inte vetat vad som ska hända.
Hon kanske inte visste att han var en is-krigare. Försvarar ingen men säger bara att det kan vara så också.
Borde det inte ha flaggat upp när han försökte övertala henne att åka till norra Syrien? Jag menar
man kan inte vara hur dum som helst.
2019-02-19, 08:34
Medlem
Sverige är siat i hela eu med en terrorlagstiftning och sverige har fått kritik från eu flera ggr för att vi ligger efter med en lagstiftning som är skarp
2019-02-19, 08:35
Medlem
Citat:
hon hade god man i sverige, kanske var hon väldigt lättpåverkad.
Lite hänsyn måste man ju ta till detta också.
Om det hade varit en nazistisk grupp
som mördade människor på de mest grymma sätt
denna kvinna hade anslutit sig till.
Hade du haft samma hänsyn då?
Jag vill bara veta om du bedömer lika oavsett ideologi.
2019-02-19, 08:47
Medlem
-Snacka-s avatar
Jag vet vad jag instinktivt känner, "död åt dem", men när jag kopplar på den logiska delen av hjärnan funderar jag vad den bästa handlingen vore om man ser till det politiska läget i Sverige? Bör de sättas i förvar av någon form om de inte kan åtalas för någonting? Att bara ta de tillbaka och hoppas på det bästa är ingen smart väg att gå...
2019-02-19, 09:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rivercrow
Hur många kronor sätter vi på att de här tjejerna skulle vilja ha hjälp hem... om IS istället höll på att vinna kriget nu?
Inte ett enda öre, eller hur.
Du har sannolikt helt rätt. Hade dom lyckats skapa & behålla makten över sitt "Kalifat" därnere så hade det låtit helt annorlunda.
2019-02-19, 09:51
Medlem
150 "isisresenärer" som kommer till sverige. Många behöver sjukvård och invalidiserade. Många behöver övervakas av säpo. Kommer kosta Mycket pengar. Gissar på 1 miljon om året i snitt. Säg i tio år.
För folk som mördat barn och eldat upp och halshuggit folk.!?

De har jag sagt upp sitt svenska medborgarskap när de utvandrade till isis så de får stå sitt kast.
2019-02-19, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Eh nej. De värsta is-terroristerna mördade 1-åringar framför ögonen på sina mammor och tvingade sedan mammorna att äta upp sina barns kroppar. De hängde män och kvinnor upp ner och tände eld på deras huvuden. De skar av halsen på 4-åringar som förtvivlat ropade på sina mammor. De band nakna 3-åringar vid stolpar i solen tills de dog av vätskebrist. De dränkte människor i burar, våldtog spädbarn, tvingade pappor att våldta sina egna barn och sina föräldrar. INGET vi skriver i den här tråden är ens i närheten av den ondska IS-anhängare besitter.

Lisa är skyldig till fruktansvärda brott, mord på barn, tortyr av vidrigaste sort... att önska henne död är att önska att jorden blir en lite bättre plats.
(Mina fetningar)
Det har jag inte läst någonting om. Har du lust att länka en källa?
----

Lisa ska givetvis inte tillbaka till Sverige. Låt henne stanna där och ta sitt straff.
2019-02-19, 09:55
Medlem
Egentligen är det våra politiker som bäddat för detta som borde spärras in..
2019-02-19, 10:02
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
(Mina fetningar)
Det har jag inte läst någonting om. Har du lust att länka en källa?
----

Lisa ska givetvis inte tillbaka till Sverige. Låt henne stanna där och ta sitt straff.
Jepp, dessa sopor ska fan inte släppas in i Sverige igen, så vi får väl hoppas att fanskapet råkar ut för en "förlupen" kula el två.
2019-02-19, 10:02
Medlem
Citat:
grejen är att många ibland blir lurade att åka iväg med en kille som förut inte har berättat om sitt is-medlemskap. Sen är det försent, då tjejen väl är där tillsammans med sin kille.
Det kan alltså ha handlat om att hon har lurats med och egentligen inte vetat vad som ska hända.
Hon kanske inte visste att han var en is-krigare. Försvarar ingen men säger bara att det kan vara så också.
Ofta är det kvinnor som har svårt att hitta en svensk, då blir det ofta en icke-europé, som man sen ser på tunnelbanan med en unge i vagenen och en annan i handen. Mannen verkar helt ointresserad och tittar i mobilen, kvinnan har helt lagt av sig att se välvordad ut, en slarvigt lindad sjal. En beklämmande vanlig syn idag, framförallt i Skåne och Västsverige.
2019-02-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsarnFromHell
Vänstern i Sverige kommer att arbeta hårt för att rädda de stackars IS-krigarna och ge dem vård och förståelse.

Vänstern kommer resonera på samma sätt som de gör med kriminalitet i övrigt. Mildare tag och mer fritidsgårdar. Varför inte förlåta IS-krigarna helt? Dom har ju inte haft det lätt när dom växte upp. Lite beheadings och tortyr...men de blev ju "lurade" till det....

150 Terrorister har redan kommit tillbaka till Sverige, SÄPO räknar med ytterligare 150 av de 800 som beräknas ska återvända till Europa. Om svenskar bara fattar hur jäkla många som åkt ifrån Sossarnas kaos orter som rest dit ner för att träna, döda och expandera. 300 av 800 bara ifrån sosse Sverige.

Nyp mig, för ärligt talat så vill jag gärna vakna ifrån den här mardrömmen nu. Det är inte roligt längre och jag var aldrig för invandringen från dag 1 heller.
2019-02-19, 10:34
Medlem
Citat:

Visste hon inte vad som pågick i Syrien när hon åkte ner då får hon fan skylla sig själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in