2019-02-17, 12:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Och ge mer spelrum åt en kvinna som ondare än en elak drottning i en Disneyfilm?

Ja hon kommer ställa till mycket oreda i det blocket hon tillhör, låt det förbli det röda blocket, acceptera aldrig att Judas får en ny chans.
Citera
2019-02-17, 13:06
Medlem
WenJiabaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Och ge mer spelrum åt en kvinna som falskare än en elak drottning i en Disneyfilm?
Jag håller med att drömmen vore om det kom en riktigt klassiskt liberal politiker som kunde driva riktigt liberal politik. Det finns inget av de åtta riksdagspartierna som gör det och då hade t o m jag kunnat tänka mig att benämna FP som L. De skulle kunna ta de brgerliga väljarna ifrån C och på sikt kunna bli ett 10%-parti. Mer än så tror jag tyvärr aldrig att ett riktigt liberalt parti kan få i Sverige. Inget parti i Sverige idag vill införa liberal demokrati på riktigt med oinskränkbara mänskliga rättigheter, maktdelning och en riktig rättsstat.
Citera
2019-02-17, 13:15
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WenJiabao
Jag håller med att drömmen vore om det kom en riktigt klassiskt liberal politiker som kunde driva riktigt liberal politik. Det finns inget av de åtta riksdagspartierna som gör det och då hade t o m jag kunnat tänka mig att benämna FP som L. De skulle kunna ta de brgerliga väljarna ifrån C och på sikt kunna bli ett 10%-parti. Mer än så tror jag tyvärr aldrig att ett riktigt liberalt parti kan få i Sverige. Inget parti i Sverige idag vill införa liberal demokrati på riktigt med oinskränkbara mänskliga rättigheter, maktdelning och en riktig rättsstat.
Jag instämmer. Det är ju omtolkningen i vad jag uppfattar som termen nyliberal som utgör problemet. - Krigen, massinvandringen, hetsandet grupp mot grupp.

Den klassiska liberala politiken tror jag inte jag skulle ha problem med heller. Men just nu gäller det att rädda Sverige, fast det ser mörkt ut.

Men att Björklund skulle ersättas av någon kompetent, klassisk liberal är nog tyvärr en önskedröm, som sagt.
Senast redigerad av wwr 2019-02-17 kl. 13:19.
Citera
2019-02-17, 15:42
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nej tyvärr får vi nog inte den äckliga judinnan som liberalt sänke. Blir negern Sabuni som räddar partiet kvar i riksdagen.

Intressant skit.

Nyamko Sabuni (L): Vi borde föra samtal med SD

https://www.expressen.se/tv/politik/bara-politik/nyamko-sabuni-l-vi-borde-fora-samtal-med-sd/
Citera
2019-02-17, 16:11
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsarnFromHell
Intressant skit.

Nyamko Sabuni (L): Vi borde föra samtal med SD

https://www.expressen.se/tv/politik/bara-politik/nyamko-sabuni-l-vi-borde-fora-samtal-med-sd/

Det är två år gamla nyheter. Negerns inställning till SD är känt, och en av orsakerna till varför hon inte är aktuell för posten trots att hon har alla rätt attribut i övrigt.
Citera
2019-02-18, 10:05
Medlem
fluffiss avatar
Ny info;
Citat:
STOCKHOLM (Direkt) Liberalernas valberedning vill tidigarelägga landsmötet och föreslår att den nya partiledaren ska väljas den sista veckan i juni.

Det skriver Ekot-reportern Lova Olsson på twitter.
Citera
2019-02-18, 10:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är två år gamla nyheter. Negerns inställning till SD är känt, och en av orsakerna till varför hon inte är aktuell för posten trots att hon har alla rätt attribut i övrigt.

Ja t.o.m. JÅ har uttryckt sig positiv till Sabuni och just därför skulle aldrig L kunna välja henne. Hon är tvärkörd och SD har makt över vem som L väljer till slut.
Citera
2019-02-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Ny info;

Det är inte helt oväntat. Klart man vill bli av med Björklund så snabbt som möjligt. Det som eventuellt är lite oväntat är att Björklund får vara kvar som ledare under EU valet. Eller brukar inte partiledaren synas där i vilket fall?

Nu riskerar ju den (S) vänliga falangen att ha lett partiet till ett val där de förlorar bägge EU mandaten innan den nya partiledaren skall väljas. Hade nog trott att de ville ha en (S)-sympatisör på plats innan dess...
Citera
2019-02-18, 11:01
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det är inte helt oväntat. Klart man vill bli av med Björklund så snabbt som möjligt. Det som eventuellt är lite oväntat är att Björklund får vara kvar som ledare under EU valet. Eller brukar inte partiledaren synas där i vilket fall?

Nu riskerar ju den (S) vänliga falangen att ha lett partiet till ett val där de förlorar bägge EU mandaten innan den nya partiledaren skall väljas. Hade nog trott att de ville ha en (S)-sympatisör på plats innan dess...
Det stämmer, det är C som L lägger sig för.
Paulsen (L) stöder en C-kandidat i valet!!

(FB) Ser vi slutet för Folkpartiet (numera Liberalerna)?

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7157054

Björklund är kvar men skall snart avgå. Avsiktligt förstör L sina egna möjligheter på mer än ett sätt. Björklunds roll som lam anka är bara en av delarna i planen.
Senast redigerad av wwr 2019-02-18 kl. 11:22.
Citera
2019-02-18, 11:15
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson

Kan bli ett fantastiskt valkväll om L förlorar sina platser i EU, det EU som de älskar över allt annat och mer än några andra, och se Björklund få ta den smällen. Popcorn-time!
Citera
2019-02-18, 11:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Kan bli ett fantastiskt valkväll om L förlorar sina platser i EU, det EU som de älskar över allt annat och mer än några andra, och se Björklund få ta den smällen. Popcorn-time!

Tyvärr brukar L vara betydligt starkare i EU-valet än i riksdagsvalet så det är mindre sannolikt.
Citera
2019-02-18, 11:28
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Paulsen, tidigare EU-ledamot för L ger sitt stöd till en C-kandidat!!

Om C tar L:s platser är det inget att jubla över, tycker jag. Att C kanske vinner mandat och får mer svängrum är inte bra för Sverige, imho.

Björklund har redan plockat bort sig själv. Han bryr sig inte om vad han får skulden för.
Senast redigerad av wwr 2019-02-18 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in